• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Har du sagt det till någon av de andra föräldrarna?

Så obekväm är jag, att jag säger -ganska högt- både det ena och andra rätt ut. Det blir rätt tyst ibland, men många gånger får man en dunk i ryggen också.

"det där du sa, det är ju helt sant...det har du rätt i!"
    "Ja, det är det och ja det har jag!"
    "ja man borde ju.."
    "Ja, det borde man!"

HA! Ingen idé att skräda orden. Det behövs sanningssägare som ringer i larmklockan och blåser i visselpipan. Så är det bara.
    Jag har valt, tidigt i livet och kommer aldrig att kunna förhandla och kollra bort mitt eget samvete. Så är det med den saken.

tonårsmorsa skrev 2009-05-16 17:35:53 följande:
    Tack alla för ert stöd. Jag blir bara så himla besviken över att det inte verkar vara några andra föräldrar som ens tänker tanken att de KANSKE skulle ta och åka förbi och kolla läget när det är ff.
  • passionsblomman

Jag kom just på en sak: Man borde egentligen starta "Tantvarning på stan"

Fattar ni, såna där jackor åsså "tantvarning" och så runt på stan på helgnätterna. Jädrar i min låda! Vem är med? Jag tror jag ska se om man kan få något bidrag för sånt!

• Im yours

Tonårsmorsa; Ni gör precis de alla föräldrar borde göra, nämligen att vara en stödjande, stöttande och kärleksful förälder. För det är ju det allt handlar om. Jag tänker alltid på frasen; Barn gör inte som vi säger. De gör som vi gör.

Jag har oxå varit extraförälder till mina barns kompisar ibland. Sträckt ut en hand, då det har behövts. Ja, ni vet............. Det känns helt underbart, då man några år senare träffar killarna/tjejerna på stan. Och de kommer fram o ger mig en jättekram, och säger att de verkligen uppskattade de man gjorde. Och att det alltid fanns en öppen dörr hos oss. Det är sådana ögonblick av tillbakaseende som gör livet så där extra underbart.

Fjällbruttan; Vad härligt att läsa om din familj.

Lasse lägger i båten idag, så då är det väl sommar Jag har bakat lite, tagit en lagom sakta promenad. Ätit middag, och skulle säkerligen kunna somna en stund. Känner mig lite pömsig. På måndag ska jag bli viktväktare, och fullfölja programmet. Ska erkänna att det börjats sånna kurser ett antal ggr. Men, någonstans på vägen tog viljan slut

Varför blir det så, och vad gör man åt det?????

Kramelikram. ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

• Im yours

Ja, du Eva. Det var ingen liten tomtplätt du har Jag kan följa med blomman upp, och planera lite. Hon är nog en bra blomsterplanterarboss

Vad vackert ni bor!!!!!!!!!!

• passionsblomman

Ja, jag pekar med heeeela armen!

Im yours skrev 2009-05-16 18:36:01 följande:
    Ja, du Eva. Det var ingen liten tomtplätt du har Jag kan följa med blomman upp, och planera lite. Hon är nog en bra blomsterplanterarboss Vad vackert ni bor!!!!!!!!!!
  • Troll1
    Troll1 skrev 2009-05-16 17:01:15 följande:
    Passionsblomman: Hur hade du gjort? www.brollopstorget.se/Forum-1-24/m3414883.htm... Tonårsmorsa: Bra gjort av dig o mannen! Jag har också kört... fast det är ett tag sedan nu.
    Se ovan Passion...

Jag hämtade sonen och ett gäng kompiar till honom en nyårsafton för x antal år sedan och det kändes som att det bara var jag som hämtade... Ungarna försökte stoppa oss för att åka med. Det var fullt i min bil och jag kunde inte ta med fler. Iofs så kom ju bussen, men hur vågar föräldrar bara skita i dem och (förmodligen) festa själva?? Nu var min son eller kompisarna inte fulla heller vilket gjorde mig väldigt glad.
  • passionsblomman

Har svarat där Trollet! Såg ditt anrop

Jag har just stått ute en bra stund med en förälder som sonen lekt hos i em. Berättade om tånårsmorsa och den här diskussionen. Hn tyckte det var helt horribelt att ingen annan kollade upp under kvällen och att alla som fick hem fulla tonåringar borde ringa och tacka.
    Dessutom konstaterade vi att det ärett privilegium att få vara pinsam, den rollen tar vi när som helst!

jag är så GLAD att jag redan nu, när sonen bara är 8 har ett ganska väl påbörjat nätverk med andra föräldrar. INGET kan vara mer värt när man har barn INGET!!!

• Fjällbruttan

Hej alla goa tanter

Hoppas ni alla får en underbar vecka och att solen kommer att skina på er
    Smiter ju till el Stockholmo en vecka nu och har packat.. me förmodligen för varma kläder, vi har ju inte ens fått musöron på björkarna här...

Ni är alla varmt välkomna på BBQ och plantering när blomman ska vara arbetsledare och fixa till trädgården här... pratade med Mattias igår, som för övrigt var väldigt spak
    Och blåslagen.... blev visst knöggligt under fötterna på natten så han stöp framåt,det gjorde ytterligare två till, ovanpå honom
    www.forsknackarna.se
    Här var de på svensexan och sov även där...

Blomsteräng blev det nej till (han är så allergisk) men jag kommer att ordna en liten
    Och sen ska vi nog fylla ut och göra en terass, så nu är det till att börja planera!
    Tack för ert stöd!!!

Tonårsmorsa, jag säger bara go girl!!
    Barnen är ju vår framtid, man får aldrig ge sig, jag är hellre en obekväm kärring än en frånvarande morsa!

Nu ska jag smita ut i solen en stund och dricka en kopp thé så jag har litefjällugn med mig ner till storstan, jag njuter verkligen av att bo så fint
    I´m yours hade helt rätt

Kramar i massor till er alla!

• MulleNuh

Hej alla glada tanterna!

Idag har jag varit på ikea och shoppat lite.. Micke har inte kommit hem från sin sexa ännu! Sliten som få nu gissar jag på...

• passionsblomman

Eller så har de satt honom i skoteroverall på ett plan till Dubai och under den är han naken och utan pengar...

(det var några hemmavid som gjorde typ det med sin polare...)

MulleNuh skrev 2009-05-17 13:59:07 följande:
    Hej alla glada tanterna! Idag har jag varit på ikea och shoppat lite.. Micke har inte kommit hem från sin sexa ännu! Sliten som få nu gissar jag på...
Svar på tråden Tantvarning 4