• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • lillabruden

men va mysigt Passionis!!!
    tro mig, jag är långt ifrån florist men får inte heller blommor!!! hahahaha!

Jo, kan vi göra kisemisen så den inte vill äta mina fåglar så vill jag ha en!! aldrig sett en kattunge i verkligheten faktiskt....
    var o hälsade på svärföräldrarna-to-be igår i deras stuga o dem hade Pelle /katten med sig.... Oooj vad han visade upp sig gick ut genom altanen, kom in genom sovrummet (finns dörr ut där med) och sen gjorde han om det tills jag tog upp honom o borrade ner hela huvudet i honom
    Jag älskar den katten!!!!

Jag mår lite bättre idag...pratade lite med m2b igår men orkar liksom inte gå igenom det.. Idag ska jag klippa topparna på 'manen' och det är sista gången innan jag klipper mig "kort"

• Sonja68

Grattis Blommis, så trevligt att få blommor och bli ihågkommen av sin käresta.

Mulle, hur mår han?! VAd har de gjort med honom?

• passionsblomman

Men hjälp! HAR DU ALDRIG HÅLLIT I EN LITEN KISSE SOM BARA ÄR NÅGON VECKA!!! Det är nog det allra sötaste som finns här på jorden faktiskt.

Och när de ska gå och står på golvet med lilla svansen precis rakt upp och piiiiper lite förskräckt över stora världen medan benen åketr lite åt varsina håll...

och sedan när de ska lyfta tassen och vift efter något och ramlar för att de inte kan stå på tre ben än...

• Im yours

Känner med dig lillabruden, massor av kramar till dig.

Mjauuuuuuuuuuuu, vill oxå ha en kattunge. De är så sööööööööta så man kan dööööööööööööö. Hoppas katten får ungarna snart.

Själv ska jag klara av att fylla på kyl, frys, o skafferi idag. Kanske blir det en tur ner på stan oxå, tråkväder här idag.

Vad kul att Blomman får blommor. Hmmmmm, jag skulle vilja ha ett helt gäng liljekonvaljer.

Nu behövs en uppfriskande dusch. Ha en trevlig dag!

• TinkerBelle

God morgon tanter,
    Kom hem igår efter 48 hektiska timmar. Tackar min lycklig stjärna varje gång vi är ute och reser att jag har så snälla rara flexibla barn!

Lillabruden: Jag har en lillasyster som är under 30, men utan problem skulle kvala in i tantligan här. Hon bor i Löddeköping. Är inte det hyfsat nära dig? Hon ställer säkert upp.

Passionsblomman: visst är det underbart med blomor! Innan m2b och jag blev ett par (vi jobbade tillsammans) så sa han att när en man köpte blommor så var det för att han hade skuldkänslor. När vi blev tillsammans så öste han blommor över mig i början. Undrar varför?!
    Nu tre år senare har det avtagit. Fast jag fick ett fång tulpaner när dem började komma i butikerna i mars.

Im yours: trist väder är toppen väder att storhandla! Ska du göra storkok ocskå på äkta tant maner?

Mulle svarar nog inte idag för hon skulle väl till Kista idag? Om jag får tråkigt så kan jag och dotra åka på ?Mullejakt?.

Vi kan kolla alla receptionerna och se om vi kan lista ut vem det är!!!

• Celeste97

Mmm, små kissemissar är bland det sötaste som finns. Jag brukade leta efter dem på höskullen hos en kompis som bodde på bondgård. "Piiip piip" kunde man höra under en hög med höbalar. Så näpna!

• Soldemor

Bebisar! Vill ha! Det är väl de underbaraste som finns! Egentligen skulle alla kattungar stanna i 1-månadsfasen, de är dom bara som underbarast!! Ett sätt att undvika att de tar fåglar, är att träna dem att gå med koppel och sele, funkar hur bra som helst med våra! Vi har 10-meterskoppel.
    Pussa mini-snuttisarna från mig när de kommer ut, Blomman!

Nu har jag varit på anställningsintervju, det är en märklig situation...

• passionsblomman

Hoppas de kommer ut idag! Onte minst för lilla mammans skull, hon ser helt grotesk ut nu så tjock som hon är!

Hur kändes intervjun så Soldemor?

• Diz

Våra små kattbebisar har precis börjat öppna ögonen, e ju ca 1½ vecka nu. Och precis sådär toksöta som bara kattungar kan vara. Igår tog jag fram dem från gömstället och kelade lite, när jag satte ner dom på golvet så gick dom precis sådär som du beskriver blomman, med svansen rakt upp och ben som bambi.

Snövit (kattmamman, döpt av E, då 3 år gammal ) var inte så himskans stor den här gången, men då var det ju "bara" tre ungar. Hojta när di små tittar fram.

• passionsblomman

Hjälp! Tänk om det är typ 10 stycken därinne!

Ingen av mina har någonsin fått fler än 4 och det räcker gott när de börjar kuta runt på allvar! En sommar hadde jag två som fick 4 var med 4 veckors mellanrum. Jag hade 10 katter!

Diz skrev 2009-05-18 12:23:03 följande:
    Våra små kattbebisar har precis börjat öppna ögonen, e ju ca 1½ vecka nu. Och precis sådär toksöta som bara kattungar kan vara. Igår tog jag fram dem från gömstället och kelade lite, när jag satte ner dom på golvet så gick dom precis sådär som du beskriver blomman, med svansen rakt upp och ben som bambi. Snövit (kattmamman, döpt av E, då 3 år gammal ) var inte så himskans stor den här gången, men då var det ju "bara" tre ungar. Hojta när di små tittar fram.
Svar på tråden Tantvarning 4