• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Diz

3 kattungar och 4 katter totalt har vi haft som mest. Har en tjej här på jobb som har 16 katter (varav 10 kattungar) hemma hos sig just nu, men då föder hon upp coon's också (raskatter).

• Soldemor

Jodå, jag börjar väl bli van att gå på anställingsintervjuer, känns det som, men ändå är den ena aldrig den andra lik. Först fick jag träffa tre ur personalen som ställde frågor till mig. Två var trevliga och positiva, den tredje kändes ganska negativ hela tiden, som om hon ville dämpa min entusiasm (dom kan ju försöka, ha!). Sedan träffade jag kyrkoherden och några ur kyrkorådet och det var ett mycket trevligt och avslappnat samtal. Men jag känner mig mest förvirrad efter intervjuerna, så svårt att veta vad de tycker. Jaq försöker tänka så, att jag kommer väl dit Gud vill ha mig, där jag har en mission, typ.

• didis

Små små kattungar åååh *vill ha och snusa på fast ögonen rinner och näsan nyser*!!

Nu är nästan hela tandläkarpraktiken nermonterad och nedpackad i kartonger. Kankse, om jg har tur, så hinner jag sitta lite mer på BT närmaste veckorna??

• passionsblomman

Det, min vän tycker jag allt att du får ta dig tid till!
    Lite fika eller kanske lite vin och en paus, det kan du behöva!

didis skrev 2009-05-18 13:55:32 följande:
    Små små kattungar åååh *vill ha och snusa på fast ögonen rinner och näsan nyser*!!Nu är nästan hela tandläkarpraktiken nermonterad och nedpackad i kartonger. Kankse, om jg har tur, så hinner jag sitta lite mer på BT närmaste veckorna??
  • didis

Abstinensern har stuntals varit svår och jag har inte VÅGAT logga in för då vet jag att jag blir sittande här fast jag inte har tid

*drömmer tillbaka till den tid då jag kunde sitta på BT halva dagarna*

Problemet nu är hur vi skall få plats med flyttkartonger och möbler jag skall ta med till nya lägenheten, det är ju inte så att förråden står tomma här hemma redan nu... tror jag får sätta maken på att bygga en friggebod (maken HAR faktiskt ett avlägset förflutet som arbetsledare på bygge så allt byggande det blir per automatik hans ansvar).

Annars är det mesta dramatiska som hänt i mitt liv senaste tiden att vi "tvingats" acceptera en tuja-häck mot grannen för den goda grannsämjans skull. Nu kankse jag trampar folk på tårna men för mig är tuja-häck = kyrkogård, åtminstone i den mängd som vår granne har.

passionsblomman skrev 2009-05-18 13:59:09 följande:
    Det, min vän tycker jag allt att du får ta dig tid till!Lite fika eller kanske lite vin och en paus, det kan du behöva!
  • Soldemor

Vad kul att du är här inne på en sväng, Didis, har börjat undra vart du tog vägen!

• passionsblomman

Å NEJ! Thuja-häck!

Där hade jag varit rätt påstridig innan jag gav mig...Jag tycker det finns SÅ många andra mycket finare val!
    Avenbok, Idegran, Häckberberis, Liguster, Syrener, Spirea, ja nästan vilken variant som helst utom det...

Själv råkade jag sätta eld på vår Cupress som vi hade. Den var säkert 6-7 meter hög och den brann jättebra...

Min sambo skrek och mitt barn storgrät(för att hans pappa förde sånt liv) och jag sa men herregud lugna ner er den har väl brunnit klart snart...

fast den rök väldigt svart och mycket...

• didis

Jag kan visst inte ens stava till Thuja!

Grannarna, som är nyinflyttade, vill absolut ha thuja och var på oss hela tiden och tjatade (och försökte muta oss med kakor). Nix pix sa vi, men vi kan tänka oss något annat (tex avenbok som vi planterat med en annan granne).

Vi har ju ett trähus från 1928 med friväxande syrenhäckar i övrigt, inte passar det vårt hus med thuja!

Till slut sa vi att om de sätter häcken på sin tomt (men så den gränsar till vår) så motsätter vi oss inte det men vi betalar inte häcken. Dock har vi betalat 2500 för att de skall riva ett hönsnätsstaket med gjutna betongstöd ("det är jättebilligt, vet du, svart, vet du").

Grannens svarta arbetskraft har nog inte planterat förut, plantorna fick inget vatten så trots att de bara är 1 vecka gamla så hänger de redan och börjar skifta i gult...

JAG SOM ALLTID GNÄLLER PÅ FOLK SOM BETALAR SVART OCH SÅ HAR VI INDIREKT GJORT DET SJÄLVA!!

Annars kan jag tänka mig att thuja brinner lika bra som cypresser...

passionsblomman skrev 2009-05-18 14:15:42 följande:
    Å NEJ! Thuja-häck! Där hade jag varit rätt påstridig innan jag gav mig...Jag tycker det finns SÅ många andra mycket finare val!Avenbok, Idegran, Häckberberis, Liguster, Syrener, Spirea, ja nästan vilken variant som helst utom det...Själv råkade jag sätta eld på vår Cupress som vi hade. Den var säkert 6-7 meter hög och den brann jättebra...Min sambo skrek och mitt barn storgrät(för att hans pappa förde sånt liv) och jag sa men herregud lugna ner er den har väl brunnit klart snart... fast den rök väldigt svart och mycket...
  • Diz

Vi har, håll i er nu, thuja-häck till grannen. Bekvämlighet antar jag, grannen fick ordna häck, vi bara betalade (nämnas bör kanske att grannen jobbar på handelsträdgård )

För min del spelade det inte så stor roll, vi kommer näffligen att ha ett stoooooort "blomland" längs hela den kanten på trädgården. Många stora fina buskar och prydnadsgräs och pilar och allehanda fint, thujan blir mest "backdrop".

• passionsblomman

haha! Ja, Thuja r bekväääämt, och visst kan det väl få vara bakgrund. Själv tycker jag att det är en sådan där tydlig parkväxt, som passar i riktigt designade formklippta, ritade och "onaturliga" trädgårdar. Det är så uppenbart att det inte är en Svensk växt, så för mig är det en gåta hur så många härute på landet med små stugor, kan vilja ha det, när syrener känns som ett så självklart sällskap till Gullvivorna.

Didis, det låter inte som de planterat så värst mycket nej...

Kanske kan den "råka" brinna upp framöver, den där häcken?

Svar på tråden Tantvarning 4