• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Celeste97

Passion, bacon och bikini är inte kompatibla på något sätt! Möjligtvis om du solat så länge att du kan steka dem på magen!

• passionsblomman

Tack, jag lärde mig det...

..det liksom brändes in i mig.

Celeste97 skrev 2009-05-23 21:52:27 följande:
    Passion, bacon och bikini är inte kompatibla på något sätt! Möjligtvis om du solat så länge att du kan steka dem på magen!
  • Celeste97

Nu kommer en riktig tantfråga till syjuntan härinne. Jag har hittat ett tyg som jag funderar på att sy en duk av. Tyget är i linne, och jag undrar vilken tråd (bomull, syntet..?) jag ska ha i symaskin då? Är lite rädd att det är svårt att sy i linne också, hur hade ni gjort kanterna?

• passionsblomman

Pass!

Celeste97 skrev 2009-05-23 22:10:30 följande:
    Nu kommer en riktig tantfråga till syjuntan härinne. Jag har hittat ett tyg som jag funderar på att sy en duk av. Tyget är i linne, och jag undrar vilken tråd (bomull, syntet..?) jag ska ha i symaskin då? Är lite rädd att det är svårt att sy i linne också, hur hade ni gjort kanterna?
  • Im yours

Bomull, trooooooooooooooor jag.

Goa tanter. Såg ni Henrik Schyffert, direktsändning på svt 1.an. Så jädrans bra, lite segt fån början kanske. jag grät på slutet, tror t.o.m sonen fick en tår i ögat. Det var humor, m tvära kast in i allvaret. Det bästa tv- program jag sett på länge.

Applåder och visslingar till Henrik.

• Sonja68

Å jag har sett Fantomen på operan på TV och är helt tagen, det är samma sak varje gång! Kan inte hjälpa det, men jag tror jag är lite kär i Fantomen
    Min RIKTIGA kärlek är på väg hemåt, befinner sig i bilen någonstans i Finland och beräknar vara hemma imorgon bitti.

Apropå brännskador; stryk inte i bara trosor o bh... för då är det risk att det kokta fläsket blir stekt, det hände före mig en gång! Ont som attan!

• Sonja68

Mulle; elak syster du har! He-he-he, gillar hennes humor, fniss...

• Sonja68
    Celeste97 skrev 2009-05-23 22:10:30 följande:
    Jag är ju långt ifrån expert, men något säger mig bomull.
  • passionsblomman

Jag spg! Eller iallafall hörde mestadels (sonen vaknade och var mörkrädd) Jag håller med dig.

Im yours skrev 2009-05-23 23:25:05 följande:

Bomull, trooooooooooooooor jag.Goa tanter. Såg ni Henrik Schyffert, direktsändning på svt 1.an. Så jädrans bra, lite segt fån början kanske. jag grät på slutet, tror t.o.m sonen fick en tår i ögat. Det var humor, m tvära kast in i allvaret. Det bästa tv- program jag sett på länge.Applåder och visslingar till Henrik.
  • lillabruden

Celeste, jag använder faktiskt alltid en polester tråd även till bomull. Den är liksom stretchig och den smäller inte så lätt som bomullstråden gör på symaskinen....nu har jag en PMS-sjuk symaskin men jag klarar ju mig

Att sy kanterna på linne; Börja med att stryka fållen, zickzacka med en smal storlek och stryk sen igen fållen, nåla och sy raksöm.
    Har du en provbit så börja testa med den, se om tyget flyttar sig osv och se till att få rätt trådspänning.
    Good luck!

Idag ska jag till tärna nr2 och se vilka slipsar marshalkarna ska ha

hur lång tid efter att man postat ansökan får man besked om hindersprövningen? Jag postade i början av förra veckan.....

Svar på tråden Tantvarning 4