Sprutan gick bra att ta och imorgon ska det göras ultraljudskoll igen för att se om den givit önskad effekt..
Jag har själv-tack och lov-inte haft alkoholisten "aktiv" och i min närhet under uppväxten, så jag har sluppit den biten. Däremot har jag ju då istället helt missat min pappa i hela min uppväxt. Han satt också i fängelse långa perioder.
I min familj har vi pratat mycket om de här sakerna under åren. Inte minst har pappa och jag pratat hur mycket som helst sedan jag var ca 17 och började knyta lite mer kontakt med honom. Det var då han började sitt nyktra liv och han har varit helt nykter i över 20 år nu, så det är faktiskt fantastiskt.
jag känner att alla mina knutar och allt jag bar på är utrett och jag gläder mig åt den relation vi kan ha idag och att min pappa lever. han hade faktiskt lika gärna kunnat vara död, elleer suttit i fängelse i Thailand eller så (han har hnnit göra en del RIKTIGT korkade saker i sitt pundarliv)
Pappa är med i AA och väldigt aktiv där, så hn har ju pratat mýcket utifrån det. Min mamma och min farmor och jag har pratat massor, farfar var också alkoholist och min farmor har sannerligen inte haft det lätt.
Jag vet ju att jag såklart präglats av alla olika saker, och att en del av mina duktig-flicka grejor hänger ihop med mamma och hennes medberoendebeteende som HOn ju hade även efter skilsmässa osv. Vi gör ofta våra misstag fler än en gån i livet innan vi lär oss våra läxor i livets skola. Så, när man går vidare letar man gärna reda på någon ny som man går i dåliga roller med.
Idag är jag lycklig över att se båda mina föräldrar LEVA sina liv och ha det bra. Och att min lilla farmor fick frid och ro i själen innan hon dog.
Mitt eget mål : Jag ska INTE bli bitter i mitt liv! 
dfk skrev 2009-05-12 17:29:06 följande:
Mulle- jag beklagar sorgen!Vill också säga efter att inte ha uppmärksammat ordentligt Passionsblomma, Mulle och ni som har haft alkoholmissbruk så nära intill er, Att det måste ha varit och fortfarande väldigt tufft att vara anhörig till en alkoholist. Har ni själva fått stöd från någon anhöriggrupp? Hoppas att kissen snart kommer tillbaka! och hur gick det med sprutan?