• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

Vet ni idag har jag trotts att timmarna bara flugit iväg, och en viss handlingsförlamning som råder, hunnit med en hel del!

Jag har:

* tvättat tre omgångar tvätt
    * vikt och sorterat tvätt
    * skurat badrummet från golv till tak
    * beställt blommor till bröllopet
    * hämtat paket på posten med pussklockor och annat.....

Ska strax börja laga mat, men först en mental paus och lite BT.

• passionsblomman

Jag hade också en Tummelisadocka, och då, för hundra år sedan var det en liten en med kropp som var fylld med typ sand eller frön, och så hade den en liten luva...

Men det kan ju vara en helt ny variant de har nu förstås.

Har varit på kliniken och det ser visst kanonbra ut med allt, så nu vänta tre dagars besök och nya försök med den här projektet...
    Ska ikväll ta en spruta i magen som visst ska kicka igång ägglossningen. SJÄLV ska jag ta den!

Himmel Trollet vad spännande med alla jobben! HOPPAS du får det där senaste du pratade om!

Alkoholister i familjen, jotack, det vet man ju hur det är...
    HELT sjukt att vi är så många bara i den här tråden som har så nära erfarenheter av detta!

På ett bröllop jag var på hade pappan stränga order att var han inte nykter så skulle han inte bli insläppt. Han höll sig! Både över hela finlandsfärjefärden hit till Sverige och under festen. Det blev jag rörd av. (att sedan två andra släktingar blev rejält osams och började slåss så stora delar av brudföljet storgrät iallafall senare under kvällen, det är en annan historia..)

• Im yours

Sonja; Jag känner mig rätt off själv, i leksaksammanhang Men oj vilken go tjej du har!!!!! Man önskar ju att Kevin kom till kalaset, och såklart ska det skickas inbjudningskort till honom.

Hoppas att tummelisa, och rocktröjan blir hittade. Som sagt, vi är ju många som har stora leksaksbutiker mer om hörnet. Så hosta bara till så fixar det sig

• TinkerBelle

Jag satt och tänkte samma sak...
    Lite läskigt kan jag tycka.
    Och samtidigt önskade jag att jag hade känt någon att prata med när det var som värst, någon i samma sitts. Då trodde man att man var ensamast i världen och nu inser man att hon i bänkraden bredivd säker hade samma problem.

passionsblomman skrev 2009-05-11 17:12:08 följande:
    Alkoholister i familjen, jotack, det vet man ju hur det är...HELT sjukt att vi är så många bara i den här tråden som har så nära erfarenheter av detta!
  • MulleNuh

Joo fy, det är läskigt vanligt. Hade lite såna problem med pappa också när han och mamma skiljde sig. Varje helg om man skulle ut hade man ångest och ville inte gå hem för jag trodde han hade hängt sig hemma. Han var deppig och söp.. Det gör han fortfarande till och från...

• MulleNuh

va spännande!! Njae inte sprutan då kanske!!

passionsblomman skrev 2009-05-11 17:12:08 följande:
    Jag hade också en Tummelisadocka, och då, för hundra år sedan var det en liten en med kropp som var fylld med typ sand eller frön, och så hade den en liten luva...Men det kan ju vara en helt ny variant de har nu förstås.Har varit på kliniken och det ser visst kanonbra ut med allt, så nu vänta tre dagars besök och nya försök med den här projektet...Ska ikväll ta en spruta i magen som visst ska kicka igång ägglossningen. SJÄLV ska jag ta den! Himmel Trollet vad spännande med alla jobben! HOPPAS du får det där senaste du pratade om!Alkoholister i familjen, jotack, det vet man ju hur det är...HELT sjukt att vi är så många bara i den här tråden som har så nära erfarenheter av detta! På ett bröllop jag var på hade pappan stränga order att var han inte nykter så skulle han inte bli insläppt. Han höll sig! Både över hela finlandsfärjefärden hit till Sverige och under festen. Det blev jag rörd av. (att sedan två andra släktingar blev rejält osams och började slåss så stora delar av brudföljet storgrät iallafall senare under kvällen, det är en annan historia..)
  • dfk

Sonja- vad bra att du har en dotter som vet vad hon vill!
    Det har jag med iallafall den yngsta vet vad hon vill, den äldsta är väldigt velig och vill helst inte behöva bestämma saker själv.
    Då får du ge dig på jakt efter en tummelisadocka då.

• passionsblomman

Ja fy tusan! Och Tinker: om du VISSTE vad jag fått höra av folk när jag själv varit öppen med saker ur mitt eget liv!
    Ibland är det som att en fördämning bara brister för nån...
    Det är bland det värsta med vår värld och vårt samhälle-denna förbannade ENSAMHET och att alla baragömmer allt och isolerar sig...

MulleNuh skrev 2009-05-11 18:12:08 följande:
    Joo fy, det är läskigt vanligt. Hade lite såna problem med pappa också när han och mamma skiljde sig. Varje helg om man skulle ut hade man ångest och ville inte gå hem för jag trodde han hade hängt sig hemma. Han var deppig och söp.. Det gör han fortfarande till och från...

Jaaaa, jättespännande!

[/citat]
    MulleNuh skrev 2009-05-11 18:12:55 följande:
    [citat]
    va spännande!! Njae inte sprutan då kanske!!
  • Sonja68

Go kväll!

Tack för alla tips om Tummelisadockan! Ni är ju för goa! Detta hittade jag när jag Googlade:
    www.lekmer.se/leksaker/Barbie_Tummelisa/Barbie_Tummelisa,_blommande_Tummelisa

Månne om det är en sån? Ska fråga Katja (lillan heter så)imorgon.
    Verkar som att man kan beställa på nätet, men de var ju inte så billiga (säkert bara för att det står "Barbie"). Har en bekant som bor nära Barnens hus, kanske hon kan fixa

Blomman: Spännande, spännande, nu håller vi tummar o tår. Försiktigt med sprutan bara.

Alltså jag är nästan lite sugen på att låta Katja skicka ett NallePUh-inbjudankort till Kevin. Tänk vad gulligt!
    Hon har lovat mig att inte bli ledsen om han inte kommer,men det verkar viktigast för henne ATT BJUDA honom till sitt kalas. Han har ju rötterna här i Norr (Malteser som han är, ha-ha) så det vore ju rätt kul, bara därför. Mitt vad det är ska han hem till Arvidsjaur i samma veva. Fniss...

Det där med missbruksproblem hos anhöriga; det är så vanligt, så vanligt men man berättar det inte så gärna. Särskilt när man bor på en liten ort, där alla känner alla.
    Ja, ensamheten kan vara en fiende särskilt om man har sådana problem.
    Men här på Tanttråden känner man sig definitivt inte ensammen.
    Kram till alla o god natt!

• MulleNuh

Men dom där tumm,elisa har jag helt missat! Har aldrig sett nån förut!!

På dagis har dom Astrid Lindgren-tema på torsdag så då ska båda klä ut sig!!
    Zack får nog vara Emil och Bella får vara Skrållan. Bellis är ruggigt lik henne!!!!

Svar på tråden Tantvarning 4