• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Daa

Hej på er, tanterna.
    Vad har ni för er ikväll?
    Funkar det bra att gapa i vinden för att få friskluft i hjärnan (för i teorin låter det som en strålande idé )?

Imorgon är det dags: vi åker på bröllopsresa till Cypern. Glädjen över sol och bad grumlas dock en del av mitt försök att vaxa benen. Det lät smart, tyckte jag, tänk att slippa rakhyvel. Testade någon gång för kanske ett år sen och då gick det ganska bra, så jag hade väl ingen anledning att tro att min hud skulle tåla det sämre den här gången. Men gissa vad? I morse kliade det ordentligt på smalbenen och jag kunde se att de var fulla av röda ploppar, en del stora som små myggbett och på en del ställen hade rodnaden spritt ut sig till större områden.
    Det har inte blivit bättre under dagen, är fortfarande alldeles knottrig och röd och frustrerad över klådan.

Så nu undrar jag om det blir nån sol alls för mina smalben
    (hur badar man utan att bränna smalbenen?) Jag som var så glad för att jag lyckats hitta en bikinitopp som är snygg, ger bra stöd och som garanterar att jag fortsätter att vara anständig även om jag skulle hoppa omkring på stranden. *sur*
    Dessutom! Det där eländes vaxet tog inte ens med sig alla hårstråna, så det blir hyvel ändå. Om jag inte ska springa runt med långbyxor, vill säga. *fortfarande lite sur*

Men annars ska det bli kul att komma sig iväg, bo på hotell och vara lite ledig med min älskade.

• Daa

Här sitter jag och är så uppfylld av mina röda, kliande knottror att jag glömmer bort:

VM-brons!!! Bra jobbat, Tre Kronor!

• TinkerBelle

Och vilken kombination körde du med då?

MulleNuh skrev 2009-05-10 19:51:37 följande:
    Jag är baaaaakis som ett ägg....
  • MulleNuh

Usch jag försökte verkligen att inte dricka mycket!! Tackade tom nej till sambuca/bailyes..

TinkerBelle skrev 2009-05-10 20:08:10 följande:
    Och vilken kombination körde du med då?
  • Im yours

Ha så jättetrevligt på resan ni två. Låter såååååååå skönt, men om det skulle dyka upp några extra solstrålar kan du väl sjasa iväg dem till oss här hemma

Idag vågade jag mig ut på en prommis, foten bör ej belastas före röntgensvaret såååååååå. Det var jätteskönt, trots att det blåser som sjutton.

Jag gjorde en pizza till middag, och visst slank det ner en iskall Heinekken Nu ska jag ägna mig åt heminrednings-inspiration. Jag har fixat en speciell fil för det, och bara älskar att kika på dem- Om, och om, och om igen.

Kramar till alla!

• Daa

God morgon, tanterna!

Im yours, skönt med en promenad.
    Ska skicka hem överflödiga solstrålar till er

Men jag undrar vad jag ska göra åt mina ben. De ser lika illa ut idag och har kliat som tusan hela natten. *morr*
    Vad tror ni, kan jag sola eller blir det långbyxor som gäller?

(Och vad gör jag på internet den här tiden? Jo, jag jobbar halv dag, för jag måste snåla lite med semesterdagarna. Men så kan det vara.)

Hoppas ni får en fin dag.

• Sonja68

Daa: Ha en riktigt härlig bröllopsresa!!!

Här är det glatt värre: Brons till Sveriges Tre kronor och GULD till Ryssland!! Tjohoo!!!

Har varit krasslig i helgen också. Låg inne hela lördag, men igår var jag ute i friska luften (och solen) och räfsade en stund, i sakta mak.
    Gjorde god middag, revbenspäll i ugnen som jag penslade med en blandning av pressad citron, honung och ingefära. Mums!
    Sedan äggtoddy med konjak.

Idag skiner solen och S skulle cykla med flickorna till dagis.
    Det har inte blivit av under veckan som var, då det regnade.

Ha en bra dag alla!

• Fjällbruttan

Godmorgon

Det funkade att vädra hjärnan, den verkar vara lite mer på topp idag

Daa, pröva att tvätta benen med lite sprit (stopp!!! Inte vodka eller whisky, jag menar asolsprit!! )
    och så om du har, ta en tablett mot allergi, kan vara en allergisk reaktion, Cetrezin funkar bra och man blir inte dåsig och man kan dricka sprit på planet (kan vara bra att rensa invärtes också
    Låter lite som typ eksem eller finnar så jag skulle glatt sola, jag grillar gärna mina eksem och då försvinner de!
    Ha en underbar resa och njut!!!

Här har alla planer gått i stöpet för idag... hemma och VAB:ar,
    Saga har ögoninflammation, lindrig verkar det som, phu!
    Men eftersom hon "bara" är på dagis 2 dagar i veckan så är det så mycket man ska hinna då, som att bokföra, sy tärnklänningar, göra blommor till tårtorna, städ och tvätta,och så måste visst familjen utfodras på kvällarna:-/

Själv börjar jag på ren kur Cambridge idag för att se om jag kan få bort några kilo till, om inte annat kan kroppen behövas rensas lite efter helgen Tur jag kan smita hit när jag skulle vilja vara i kylskåpet och glufsa i mig

Blomman!!!
    Håller tummarna idag Kram

Svar på tråden Tantvarning 4