• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Celeste97

Diz: Kan du inte länka till din blogg på din presentationssida här på BT? Jag minns inte på vilken sida i tråden du nämnde URL:en, och har redan för mycket "favoriter". Jag vill se dina små-mjau!

Troll1: Har du nämnt något om sjukskrivning i jobbansökan? Har du sökt jobb på deltid? Kommer du kunna jobba mer i framtiden?

Fjällbruttan: Tårtbutik?

• Im yours

Söta troll1, vad roligt. Jobbintervjuer är ju så olika, inte lätt att ge råd. Men som du säger, det verkar vara en trevlig stämning. Så ditt glada, positiva, och mycket vänliga sätt passar in i deras approach. Vad gäller sjukskrivning så, helt klart är det bäst att säga som det är vid direkta frågor. Man brukar ju oxå säga att det är bättre att förekomma än att förekommas. Jag vet inte vad du skrivit i ditt CV, men kanske kan du försöka använda din sjukledighet till nått som är mer positivt laddat.

Vad jag förstår så går du från barnledighet till jobbsökning först nu. Dessutom, rätta mig om jag har fel. Har du kunskaper om alternativbehandlingar. Du skulle t.ex kunna prata lite om ev besvär du har, för att landa i ditt personliga intresse för t.ex zonterapi. På det sättet kan man förflytta rampljuset en aning

Det viktiga är att företaget valt att intervjua just dig, bland andra arbetssökande. På något sätt har du redan stuckit ut ur mängden min vän Tusen miljoners lyckoönskningar.

Det var någon som sa; Om du ska svara på frågan, vad som är dina bästa sidor
    Kan man svara, typ; Jag är medveten om mina mindre bra. Ja, nått sånt. Du förstår säkert

Fjällbruttan; Det är ett lite hemligt projekt än så länge. En självupplevd grej

Hör precis "fel" nationalsång spelas

Ha en trevlig helg alla!

• Fjällbruttan

Ja, alltså e butik som säljer tillbehör till tårtor, typ sugarpaste, utstickare osv...
    Borde nog ta det i en annan tråd men ni tanter har ju koll på så mycket så jag slängde ur mig det här

Nån som för övrigt råkar ha koll på vart man kan köpa billiga kraraffer??

Idag ska jag på bröllopsfest!! Mina underbara vänner har gift sig borgeligt och har fest för kompisarna idag
    Vi ska var aute och grilla och umgås, sen blir det hem och duscha, tema flames (jag har köpt örhängen som står i lågor )
    och så middag på restaurang med party all night long....
    Misstänker huvudvärk i morgon

Celeste97 skrev 2009-05-08 22:34:24 följande:
    Fjällbruttan: Tårtbutik?
  • Celeste97

Fjällbruttan: Jag har väldigt dålig koll, men skulle du svänga förbi Täby så _kanske_ denna butik kan vara nåt för dig:
    www.tartverkstan.se/ (Har aldrig varit inne där)

Nu ska jag förbereda Mulles kräftstjärtssoppa för vi får gäster ikväll!

• Soldemor
    Troll1 skrev 2009-05-08 19:25:14 följande:
    Har faktiskt fått ett svar från ett företag som vill ha en första intervju med mig nästa fredag. Oj! Det är en ganska stor träningskedja och jag har sökt som receptionist på några av deras anläggningar. Jag har varit på en av dem och solat (inte tränat ) och de är så trevliga och glada där, så jag hoppas o tror att det är en positiv anda i företaget.Jag ska bara vara mig själv såklart vid intervjun, MEN jag är ju halvt sjukskriven osv. Vad och hur mkt talar man om??? Några råd till mig såhär en vecka före?Kanske måste göra en grym kur på en vecka för att få bort fläskmagen?
    Gör väl inget med magen, som väl förresten inte syns under kläderna? Det är väl bara bra att folk som vill träna ser att det är helt vanliga människor som arbetar där, och inte testosteronstinna, solariesvedda muskelberg? Lycka till! Hoppas du får det! Då kommer jag in t dig och hälsar på när jag kommer upp ngn gång!
  • Soldemor

Summan av allt mys i mitt arbete måste vara att ha en kombinerad vigsel och dop, och det skall jag ha om en timme! Ja, jag är jätteglad, älskar verkligen mitt arbete! Tjoho!

• MulleNuh

är du i kyrkan nu??

Soldemor skrev 2009-05-09 13:52:39 följande:
    Summan av allt mys i mitt arbete måste vara att ha en kombinerad vigsel och dop, och det skall jag ha om en timme! Ja, jag är jätteglad, älskar verkligen mitt arbete! Tjoho!
  • dfk

Jag vill bara berätta om något som hände mig i butiken idag när jag jobbade. Det var en yngre man som var påtänd av någon drog.
    Jag tycker alltid att det är lite läskigt när jag jobbar själv, att stå där och inte veta om man ska bli rånad eller nåt. Men den här killen var inte ett dugg aggressiv, han hade fina bruna ögon , visst dom var stirriga av droger, men där bakom fanns det fina ögon. Han hade en tatuering på halsen och såg alldeles sliten ut hela han. Jag frågade om han ville ha hjälp med något, och han började direkt att öppna sig och berättade att han mådde jättedåligt och inte hade sovit på tre nätter, att han försökte sluta med amfetamin. Han ville ha något som var renande för kroppen, ville ha ut alla gifter. Jag försökte prata med honom och han skulle köpa lite produkter som han höll i. Så får jag fler kunder och då säger han att jag kan hjälpa dom först. Jag ser i ögonvrån att han håller på och fifflar med varorna vid en hylla. När det är hans tur igen, försöker jag se efter om det sticker ut något från någon ficka eller så. Vi fortsätter att prata, eller han pratar och jag lyssnar rättare sagt. Jag frågar om han får stöd och hjälp, går han på någon behandling mm mm. Hur det än är så tar han min hand och tackar för att jag lyssnat och betalar för några varor. Sen vänder han sig om innan han går ut och tittar på mig ännu en gång med sina fina ögon. Jag går runt lite bland hyllorna där han har varit och ser faktiskt att det fattas några varor. Jag blir ledsen och besviken. Men på något sätt fast han var en missbrukare, så fick jag en speciell kontakt.Vet inte hur jag ska förklara. Jag fick moderskänslor, alltså att vem tar hand om den här pojken då? Vem lyssnar på honom, Vad gick snett i hans liv?
    Jag är medveten om att han kan ha ljugit en hel del av sin historia också, men jag mår faktiskt dåligt efter det här. Herregud en ung människa på runt 20 år, som har hela livet framför sig ska fastna i drogträsket! Jag har nog kanske tänkt lite mer kallhamrat förut när jag sett missbrukare, att dom har säkert fått hjälp o hjälp men bara valt sina droger till slut ändå. Men nu berördes jag på ett annat sätt.

• dfk

Jo jag är fortfarande arg för att han faktiskt plockade på sig några varor också, det ska jag poängtera.

• tonårsmorsa

Försök att tänka att det egentilgen inte var HAN som plockade på sig varor, utan hans DROG-JAG. Förhoppningsvis lämnade du också kvar något litet positivt spår hos honom som han någon gång i ett drogfritt tillstånd träffar på därinne i sitt förvirrade inre. Kanske att han då kan se att det finns männsiskor som bryr sig om andra, även dem de inte känner. Och kanske att det kan ge honom den där extra lilla energi han behöver för att ta sig ur drogträsket. Vi kan inte göra annat än önska honom lycka till och hoppas att det också finns människor i hans närhet som bryr sig om och hjälper honom kämpa för en bättre framtid.

dfk skrev 2009-05-09 16:02:48 följande:
    Jo jag är fortfarande arg för att han faktiskt plockade på sig några varor också, det ska jag poängtera.
Svar på tråden Tantvarning 4