• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle
    Diz skrev 2009-05-06 22:57:01 följande:
    Åh gud va snälla ni är! tack! Sitter ju nästan och rodnar ju... och vet ni vad, nu finns där ett inlägg om tanter också. Tinkerbelle var det du som tipsade om skalbaggar? låter som om det kan bli spännande det här... sålänge dom håller sig från myror ska det nog bli bra, jag har myrfobi...
  • passionsblomman

DET är en viktig insikt i ett familjeprojekt!

Ja, skål och godnatt då!
    Jag ÄR ju glad, det är ju rördtårar det kommer.

Diz skrev 2009-05-06 23:25:38 följande:
    Torka tåren vännen! Nu skola vi skåla och vara glada! eller ja, sova antar jag... jo, så får det nog bli. Karln har sovit i soffan i en timme nu, stakkarn är såå trött (men nu vet han iaf hur slut man blir efter att vara hemma med ungarna hela dagarna)
  • TinkerBelle

Söta du!
    Du har så rätt internet är en välsignelse och alla tanter som finns här i tanttråden.
    *stor kram*

Diz skrev 2009-05-06 22:57:01 följande:
    Åh gud va snälla ni är! tack! Sitter ju nästan och rodnar ju... och vet ni vad, nu finns där ett inlägg om tanter också. Tinkerbelle var det du som tipsade om skalbaggar? låter som om det kan bli spännande det här... sålänge dom håller sig från myror ska det nog bli bra, jag har myrfobi...
  • Im yours

Hej, hej!

Fortsätt blogga Diz!!! Jag har förälskat mig i, o irriterat mig på olika fenomen, etc. Varit själaglad, o djupt deppig. Berättat grejor ur mitt liv, som jag banne mig trott jag glömt Drömt mig mer el mindre långt bort. Allt i bloggforumet, bra då man har myrkrig i huvudet

Oj, oj, oj, vad det händer mycket. Tur att du landade mjukt Mulle. Styrkekramar är skickade.

Ja, alla tantera. Bless all of you.

Jag, och min fot linkade iväg till läkaren idag. Det undersöktes, o trycktes ........ Han skrev en remiss till röntgen, sommartid där. Ska ringa imorg, nej idag Hoppas få komma in redan då. Jag fick två scenarium på vad som kan bli en diagnos.

1. Kronisk stuknings... nått, med inflammation som påföljd.
    Åtgård: Sjukgymnastik, (fotvridningövningar), Voltaren Gel, o mina så ingådda fotbandage.

2. Ledbands, o andra sorts små prylar som placerat sig i konstiga lägen.
    Åtgärd: Kirurgiskt ingrepp-

Innan jag slank ut i korridoren sa farbror doktorn, vi får hoppas på det första. Hmmmmmm.......... tänkte jag, el Halta Lotta som nu är mitt alterego

Oki, då jag kom hem la jag mig på sängen och funderade på alla otroliga smärtlägen halta foten kan åstadkomma. Ändå ner i tårna, och upp i vristen. Jag såg mig själv, o steg faktiskt upp för att göra fot- sidvridningen. Ordet aaaaaaaaaj, blev så långt o utdraget att en timmes sömn plötsligt kändes som en gåva.

Då jag sedan blev levande igen, tänkte jag på operation av min högklackesko- fot. Bilder av gips, sjukhusboeende och kryckor flimrade sakta, sakta förbi. Jag insåg, på ett brutalt slemmigt sätt att hur man än gör. Har man arslet bak.

Kram, kram goa vänner. Sussa gott!

• Sonja68

God morning Ladies!
    Är jag först här på morgonkvisten?!

Mulle; tur det löste sig med semesterpengarna!
    Sånt där tjafs kan ju bara göra en gaaaaalen!! Klantiga arbetsgivare också för den delen.

Diz; Jättefin blogg du har! Den ska vi följa

Im yours; alltså jag får ont i hela kroppen när jag läser om din stackars fot. Hoppas verkligen man kommer på vad det ÄR och hur det ska fixas! Som sagt, lik förbenat har man arslet bak.
    Stor kram till dig!

Fjällbruttan: HA-HA-HA, skrattar igenkännande, det där är PRECIS nåt som jag skulle kunna ha gjort

Jag är fortfarande förkyld. Ingen feber med snorig, hostig, ont i halsen, värk i lederna. 2 dar på raken har jag gått o sova kl 20 och sovit hela natten och vaknat lika trött och bihåletung i skallen. Blä.
    Mannen tittar lite konstigt på mig, så där så att man nästan får dåligt samvete för att man inget gör därhemma utan bara sover. Men det skiter jag i! Jag vill bli FRISK! Nu!!

Islossning i vår älv, stora ismassor som sakta söker sig mot älvens mynning ute vid Bottenviken. Drar med sig ett och annat i sin väg. Diset ligger som ett lock över samhället. Naturens makter, härligt att beskåda.

Hoppas ni får en bra dag, själv ska jag försöka kämpa åtminstone halva dan med siffrorna här på jobbet.

o Kram från Norrkorren.

• Fjällbruttan

Hmmm... tror jag ska dumpa karln hemma en vecka med tre barn!!
    Verkar vara nyttigt
    Igår argumenterade han emot att Saga (den minsta) skulle få en rutchkana ute...."hon har ju en på dagis" grrr, hon är där två dagar i veckan om vi är friska!
    Vi bor på en backe, allt sluttar neråt!Trehjuling... svisch så är hon here på vägen om hon inte trillat av och slagit ihäl sig först, bollarna far ner på vägen och det enda jag gör är att jaga Saga eller bollar...
    Jag tänker köpa en rutchkana till vår lilla platta fläck med gräs så jag åtminstone sipper jaga bollar ibland

Diz skrev 2009-05-06 23:25:38 följande:
    Torka tåren vännen! Nu skola vi skåla och vara glada! eller ja, sova antar jag... jo, så får det nog bli. Karln har sovit i soffan i en timme nu, stakkarn är såå trött (men nu vet han iaf hur slut man blir efter att vara hemma med ungarna hela dagarna)
    Förresten så la jag in bloggen i mitt favoritcenter, jag tycker du skriver underbart!!!
    ch förstå vad du mena med familj, jag har min 90 mil härifrån,
    så det är tur att ni tanter finns!!!
    Heja er!!
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM
  • Fjällbruttan
    nån gång ska jag lära mig att stava... men inte just idag.....

Men jag kan skriva och, menade, nere, ihjäl och slipper...
  • TinkerBelle

God morgon tanter,

Hoppas ni har haft en lugnare start på dagen än jag.
    6 åringen var tvär och sur och, är hon ofta på morgonen då hon tar tid på sig att vakna, och vägrade klä på sig så hon fick sig en avhyvling.

M2b?s knä gick ur led igår när han spelade innebandy så han sitter i soffan och jobbar ? tvär och sur!
    Han vägrar ta Alvedon för att lindra den värsta smärtan och han vägrar åka till doktorn. *suck*
    Det är en gammal skada så han tycker inte det är lönt?.
    Så inte har jag heller fått sova eftersom han vridit och vänt på sig hela natten.

Så upptäckte jag till min förskräckelse att vår bokning på Gotlands färjan gått fel ? panik!
    Har roddat i det hela morgonen så nu är det löst, men vad stressad jag blev. Mamma fyller 60 och vi bara måste till ön.

Nu ska jag börja jaga församlings exp. eftersom jag inte fått någon bekräftelse från dem heller och det är bara 8 veckor kvar. Har dem tappat bort vår vigsel vet jag itne vad jag gör.

Kram på er alla!

• Troll1
    Diz skrev 2009-05-06 16:40:24 följande:
    haha, jodå, alla tre (typ) inlägg! dizaster.blogg.se*observera att jag sätter förväntningarna lagomt högt... Dizaster-blogg *
    Gillade din blogg!!
Svar på tråden Tantvarning 4