• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68

Jo, igår var det spännande att se på hockey. Ikväll blir det ännu värre. Dessutom spelar Ryssland - USA, gissa om vår rysk-svenska familj har fullt upp ikväll

• Im yours

Daa; Födelsedagen är den 3 Juni. Så runt 24.00, görs 6 vridningar, ett rejält fingertryck och champagnekorken sitter i taket Resten av dagen äts det tårta i någon park, utan assietter förstås. Fram med plastskedarna och hugg in för all del. Vädret är sommarsoligt, och en färggrann filt är sittplats. Ev fixas pizzor, el liknande då magarna börjar pipa

Den 5 Juni kommer så sonens studentfirande. Vi väljer den smarta vägen och äter middag på restaurang. Med mat på tallrik, etc, etc. Visst min födelsedag firas då oxå. Förhoppningsvis råder ett stilla lugn i några dagar efteråt.

Sedan väntas min syrra, och dottern komma på besök. På lite olika dagar, o olika tider ....... en tur till Sthlm, med en T/R resa till främmande landet Åland el Finland är i sikte. Sedan packar alla sina väskor och drar mot Norrland, Ö-vik där jäntungen min bor. Smilla ska kramas om rejält, bjudas på glass, o skämmas bort kraftigt av farmor.

Under hela denna period firas min 50- årsdag i olika omgångar. Man ska inte förta sig, förstår tanterna Då det ska levas några tiotal år till.

Den 4 Juli är Smilla födelsedagsbarn, jag firar in hennes 1- årsdag med jubel och trumpeter. Överöser flickebarnet med presenter av alla de slag. B.la boken som är författad av mig. Passar även på att fira min dag med norrlandsborna

Efter allt detta firande är jag förmodligen överglad, övertrött, och bönar o ber efter lugn och ro. Jag reser hemåt, mot Lasse igen..... och planerar en utlandsresa i höst.

Därmed är jag fyllda femtio bast, och satsar rejält på att skriva klar boken, o filmmanuset till våren- 2010. Bröllopet kommer allt närmare, och livet går vidare.

Kramar från ett Örebro med ihållande spöregn. Cyyyyyyyyyyyyyyyyyy.

• Sonja68

Daaaaaaaaaaaa!!! Ryssland är i FINAL!! Puh, jag är alldeles SLUT redan, och SVERIGE har inte ens spelat ännu!!!! Hur ska detta sluta?! Vilken drömfinal (eller mardrömsfinal kanske??) om det skulle bli SVerige-Ryssland. Då går jag till grannen å kollar för här hemma lär det bli som en krigszon!

• Fjällbruttan

Vad bra att jag läser denna tråden för då vet jag hur det går hockeyn Har inte sett ett skvatt...
    Men jag har nackspärr och lyckades ändå spritsa 4 bröllopstårtor till min kompis *nöjd*

Im yours, du verkar kunna slå klackarna i taket rejält...
    Vilken sommar du har framför dig, låter som du behöver den där utlandssemestern efteråt
    Vad är det för bok du skriver? Blir så nyfiken!

Ni tanter som bor i stora huvudstaden, vet ni om det finns nån "tårtbutik" som är bra?
    Skuller behöva lite grejor, får klämma in det mellan korsettprovning och hårklipp
    Nästa söndag beger sig hela lilla familjen till huvudstaden för att shoppa(blir massa saker till bröllopet) och fira min pappa som blir 65

• Troll1

I´m yours: Åh, det låter myssssiiiigt!!

Sonja68: vem är ryss o vem är svensk hos er?
    Min man (som är ljudtekniker) var ju i Moskva förra året och spelade in en storfilm som precis haft premiär. Men vad 17 hette den?? Ska kolla upp det. "Newsmakers" tror jag. Har du hört ngt om den?

Nu behöver jag lite tips & råd (igen...):
    Har faktiskt fått ett svar från ett företag som vill ha en första intervju med mig nästa fredag. Oj! Det är en ganska stor träningskedja och jag har sökt som receptionist på några av deras anläggningar. Jag har varit på en av dem och solat (inte tränat ) och de är så trevliga och glada där, så jag hoppas o tror att det är en positiv anda i företaget.
    Jag ska bara vara mig själv såklart vid intervjun, MEN jag är ju halvt sjukskriven osv. Vad och hur mkt talar man om??? Några råd till mig såhär en vecka före?
    Kanske måste göra en grym kur på en vecka för att få bort fläskmagen?

• Daa

Sonja68 skrev 2009-05-08 18:49:07 följande:

Daaaaaaaaaaaa!!! Ryssland är i FINAL!! Puh, jag är alldeles SLUT redan, och SVERIGE har inte ens spelat ännu!!!! Hur ska detta sluta?! Vilken drömfinal (eller mardrömsfinal kanske??) om det skulle bli SVerige-Ryssland. Då går jag till grannen å kollar för här hemma lär det bli som en krigszon!
    Ropade du på mig?
    (Panimajo, russkij "da")

Här laddar vi. Snart kommer några vänner hit för att vi ska kolla matchen tillsammans. Åh, det kommer att bli jobbigt spännande.

Spännande med intervjun, Troll1. Har tyvärr inga råd att komma med, men jag har tummar att hålla
  • Sonja68

Troll1: Vad kul att du ska på intervju. Men fy så svårt att veta vad man ska säga och inte säga. Jag vet inte varför du är sjukskriven, men det bästa i längden brukar vara att vara ärlig, tror jag. Och att vara sig själv! Med eller utan mage .

Min man är ryss, från Moskva, jag är helyllesvensk men har förmodligen varit ryss i mitt förra liv, fniss. Kände mig direkt hemma när jag kom dit första gången för 11 år sedan. Jag talar ryska flytande. Våra barn är födda i Sverige men de har dubbla medborgarskap, precis som min man. Det är bara jag som är gul o blå i hela själen Båda barnen är tvåspråkiga eftersom vi pratar ryska hemma. De växlar obehindrat.
    Kolla upp vad filmen heter. Jag är inte så up to date vad gäller filmer men min man hänger med lite bättre.

• Sonja68

Daa: Fniss, jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev det där, undrade om du skulle höra mitt skri!

• Daa

Jag hörde och tog åt mig. En liten, liten stund.

Sonja68 skrev 2009-05-08 19:39:17 följande:
    Daa: Fniss, jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev det där, undrade om du skulle höra mitt skri!
Svar på tråden Tantvarning 4