• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

God morgon tanter,

Så var det måndag igen.
    Barnen är i skolan och jag hoppas att m2b tar sig samman och åker snart.
    Jag har inte tid med honom idag och han kan va som ett litet barn ibland när han lägger den sidan till.

Det fina vädret är bort blåst bokstavligen talat och det små duggar ute. Jag har inget mot regnet, men avskyr snålblåst? 

Det är nu 7 veckor kvar till dagen D och jag börjar faktiskt bli smått stressad. Går om kring med en klump imagen. Alla säger att dt är normalt, men det gör mig smått stirrig och känns inte kul. Ska försöka hålla mig själv fullt sysselsatt idag så att jag inte hinner tänka.

*kram*

• TinkerBelle

Låter som du fått små imflamationer i hårsäckarna.
    Hemskt ledsen men sol gör det nog bara värre.

Om klådan blir för jobbig skulle jag ha försökt med lite kortison salva som finns receptfritt på apoteket.

Daa skrev 2009-05-11 06:54:55 följande:
    God morgon, tanterna!Im yours, skönt med en promenad. Ska skicka hem överflödiga solstrålar till er Men jag undrar vad jag ska göra åt mina ben. De ser lika illa ut idag och har kliat som tusan hela natten. *morr*Vad tror ni, kan jag sola eller blir det långbyxor som gäller?(Och vad gör jag på internet den här tiden? Jo, jag jobbar halv dag, för jag måste snåla lite med semesterdagarna. Men så kan det vara.)Hoppas ni får en fin dag.
  • giz83

ville bara säga att jag har en tantvarning på mig.

jag stööör mig på cyklar som inte plingar i sin lilla sketna ringklocka när de cyklar förbi!!!!

är inte det en tantvarning så säg!

hahhaha

• MulleNuh

Usch! Nu kom nästa nerslag.
    Min mamma har ju alkoholproblem och nu i helgen fick hon ett ryck igen. Så less på att behöva lägga så mycket energi på hennes jävla sätt...

• Fjällbruttan

Kramar om!!
    Inga syskon som du kan dela eländet med??
    Inte kul att vara mamma åt sin egen mamma!

MulleNuh skrev 2009-05-11 09:38:08 följande:
    Usch! Nu kom nästa nerslag.Min mamma har ju alkoholproblem och nu i helgen fick hon ett ryck igen. Så less på att behöva lägga så mycket energi på hennes jävla sätt...
  • Sonja68

Mulle: KÄnner med dig, har också en anhörig som är periodare. Hela familjen har lagt ner så mycket energi och kraft för att hjälpa, men när personen själv vägrar ta hjälp utifrån utan tror att de fixar det själva... Ja, vad ska man göra? Usch det är så svårt, trist och ledsamt.
    Nu har jag i alla fall bestämt, att jag måste lägga ner min energi och kraft på min egen lilla familj, vi har ju våra egna problem att brottas med också. För mina barns skull. Den anhöriga som har problem är ju faktiskt vuxen och har sin egen familj nu. Men det är svårt. Försöker finnas där för hans familj om de behöver stöd, och personen själv vet att jag finns där för honom om han vill, men jag kommer inte tvinga någon till behandling eller hjälp nå mer!
    Kramar till dig Mulle!

• MulleNuh

Jo jag har min syster...
    Ja man är mamma åt sin egen mamma. Jag har fått gå ut sena kvällar och leta reda på henne.

När min minsta föddes försökte hon ta livet av sig samma dag.. Jättekul.
    Nu blir väl bröllopet sabbat också....

• Sonja68

Nä fy, så hemskt, Mulle!
    Hoppas verkligen att hon inte förstör ert bröllop.
    Men det är lite typiskt också att det blir såna här bakslag just när något "stort" händer i deras omgivning, eller anhörigas omgivining, typ att din dotter föddes, att du ska gifta dig osv.
    Det är samma i får familj (bror=periodare, mamma=konstant depression, äter tabletter, dålig hälsa överhuvudtaget).
    Så istället för att man får vara lycklig och koncentrera sig på sitt, så ska man hjälpa dem och plocka upp spillrorna efter dem. Fokus flyttas över på dem istället och för en själv så grumlas lyckan. Supertrist!

• Fjällbruttan

Mulle, jag önskar jag kunde vara där på din dag och vara "ansvarig" över mamma.. har du nån som kan ta den rollen så duslipper den dagen, syster kanske kan ta det?

Och det är ju ingen idé när hon är onykter, men när hon är nykter, kan du väl säga till henne att du är rädd för att din dag ska förstöras.
    Jag vet att det förmodligen inte hjälper, men du har i alla fall talat om det och om någon måste ta hem henne eller hon inte kommer så är ansvaret i alla fall inte ditt (vilket det givetvis inte är nu heller, men man kan ju inte låta bli att känna så).
    Du kanske ska vara så fräck att du ställer kravet närvaro=nykter, annars kör xxxx hem dig efter vigseln, punkt slut!

• Im yours

Vad lessamt, Mulle. Styrkekramar till dig.

Daa; Ring sjukvårdsupplysningen, kanske kan du få tips därifrån. Så typiskt att nått sånt händer

Jag har precis avslutat mitt tvättpass. Har beställt lite färgprover för att förhoppningsvis hitta våra temafärger inför bröllopet

Thinkerbelle; Jag förstår dig, med vad härligt att er stora dag snart är här. Vem man än frågar, blir svaret. Njut av bröllopsdagen så mycket du kan

Nu ska jag softa mig igenom en film, Sex in the city. Jag älskar de första 20 minuterna

Morn, morn tanterna.

Svar på tråden Tantvarning 4