• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • giz83

MulleNuh---> tråkit men sant...
    har en vän som har en mamma som är alkis...hon säger det att hon e så van och orkar inte bry sig längre...för hon är alltid så otrevlig när hon druckit...men hon kan hålla sig nykter när hon är och hälsar på henne...men inte när hon e hemma...är inte det fel så säg?

aja...inte min huvudbry...och inte heller min väns...hon har slutat att hjälpa till...hennes gräns blev nådd så att säga...
    tråkit, men jag förstår henne

• Troll1

Hej på er! ♥

Min dator har fått fnatt! Virus?? Försöker läsa bakåt men.... här går det undan!

Passionsblomman: Är det mkt hormoner och undersökningar mm nu? En väninna (min söta tärna) fick en dotter med hjälp av IVF i fredags. De hade försökt få barn i 4 år och hon har fyllt 39 år. Är väldigt glad för hennes (deras) skull!!

Företaget jag ska till på fredag för en första intervju har en sida där man kan visa sitt intresse och jag har ingen aning om vad hon ska erbjuda mig när jag nu ska dit.
    Har fått svar på ytterliggare en ansökan jag skickat in. De ska starta nya kliniker och ska rekrytera folk inom kort och var väldigt positiva till min ansökan. Jag hoppas på det senare företaget, de kommer att ha bättre arbetstider och verkar vara ett positivt team!

• Soldemor
    Troll1 skrev 2009-05-11 11:53:14 följande:
    ! Företaget jag ska till på fredag för en första intervju har en sida där man kan visa sitt intresse och jag har ingen aning om vad hon ska erbjuda mig när jag nu ska dit.Har fått svar på ytterliggare en ansökan jag skickat in. De ska starta nya kliniker och ska rekrytera folk inom kort och var väldigt positiva till min ansökan. Jag hoppas på det senare företaget, de kommer att ha bättre arbetstider och verkar vara ett positivt team!
    Hur går det med receptionstjänsten på gymmet?
  • Sonja68

Tanter, hjälp mig med ett litet och trivialt problem: Lillan som fyller 4 om två veckor önskar sig endast TVÅ saker, en "rocktröja" (vad fasiken nu det är, men jag har en aning) och en Tummelisadocka. VAD är en Tummelisadocka??? Jag är helt off. Sexåringen sa att "såna får du inte tag på nu, för de fanns bara i den där Tomtebroschyren som kom vid jul". Hon menar antagligen nån reklam från Barnens hus eller nåt.

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2009-05-11 14:09:00 följande:
    Tanter, hjälp mig med ett litet och trivialt problem: Lillan som fyller 4 om två veckor önskar sig endast TVÅ saker, en "rocktröja" (vad fasiken nu det är, men jag har en aning) och en Tummelisadocka. VAD är en Tummelisadocka??? Jag är helt off. Sexåringen sa att "såna får du inte tag på nu, för de fanns bara i den där Tomtebroschyren som kom vid jul". Hon menar antagligen nån reklam från Barnens hus eller nåt.
    När jag hör Tummelisa tänker jag på sagan av H C Andersen om den lilla, lilla flickan. Tomtebroschyren är nog som du tror från någon leksakaffär, men kolla i de största. Det är kanske en speciell sorts pytteliten docka?
  • Troll1
    Soldemor skrev 2009-05-11 11:58:39 följande:
    Hur går det med receptionstjänsten på gymmet?
    Det är dit jag ska på fredag. Det andra är jag inte kallad till än, förhoppningsvis snaaart.

Sonja68: Har inte den blekaste aning. Kan du inte ta med henne till affären, så hon kan visa vad hon tycker om/menar?
  • Soldemor
    Troll1 skrev 2009-05-11 15:18:30 följande:
    [citat]
    Det är dit jag ska på fredag. Det andra är jag inte kallad till än, förhoppningsvis snaaart.

Ohh, lycka till!
  • Sonja68

Troll 1; Jo, men ett litet glesbygdsproblem bara: Den närmaste leksaksaffär värd namnet ligger 5 mil bort. Vill gärna veta att de verkligen har det jag är ute efter innan jag åker dit.
    Men, men jag ska försöka googla istället o se om jag får fram nåt, en bild eller nåt så hon kan säga om det är det hon menar.
    Vill ju så gärna att hon ska få NÅT av det hon önskar sig. Hon är sån att hon önskar sig bara en eller två saker till jul o födelsedag, inget mer. Storasyster önskar sig HUNDRA och då kan man ju välja och sålla bort lite...

Lillan är dessutom jättebestämd över att hon ska minsann bjuda Kevin Borg på sitt kalas! Lite svårare att fixa. Har förklarat att han är jätteupptagen och kan förmodligen inte komma, men hon säger att hon vill skicka ett Nalle Puh-inbjudningskort i alla fall. Även om han inte kommer. "Jag är ju kääääääär i honom"! Fniss!

• TinkerBelle

Tummelisa docka hade jag när jag var liten. Dem är jätte små och ligger i en liten ask (som en tändsticksask).
    Såg dem igår på barnenshus.

Om dem inte finns där du bor så fixar vi det.

Sonja68 skrev 2009-05-11 14:09:00 följande:
Svar på tråden Tantvarning 4