• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Im yours

Bra att det löser sig med tummelisa.

Troll1: Fusklapp ♥ ♥ ♥ ♥

♥ = 9829;
    ♪ = 9834;
    ♦ = 9830;
    ? = alt + 7
    ↓ = 8595;
    ○ = 9675
    ♣ = 9827;
    ♠ = 9824;
    ♂ = 9794;
    ♀ = 9792;

• Sonja68

Kan meddela att Tummelisaproblemet är löst, tack vare en av alla dessa underbara tanter här på tråden; TinkerBelle har fixat !!!
    Det är ju så att man blir rörd till tårar att det finns så snälla och hjälpsamma människor i denna värld!
    Gissa en 4-årig tjej som kommer att STRÅLA av lycka!

TinkerBelle: Och tack alla som engagerat sig!

Visst är Tanttråden fantastisk; vilken gemenskap, vilket engagemang och vilka livsturer vi får ta del av här.

• MulleNuh

va gulligt av tinker!!!!!
    skönt att det löste sig!!!!

I natt dog min gammelmormor. 98 år skulle hon nyss fylla...

Sonja68 skrev 2009-05-12 12:50:20 följande:
    Kan meddela att Tummelisaproblemet är löst, tack vare en av alla dessa underbara tanter här på tråden; TinkerBelle har fixat !!!Det är ju så att man blir rörd till tårar att det finns så snälla och hjälpsamma människor i denna värld!Gissa en 4-årig tjej som kommer att STRÅLA av lycka!TinkerBelle: Och tack alla som engagerat sig!Visst är Tanttråden fantastisk; vilken gemenskap, vilket engagemang och vilka livsturer vi får ta del av här.
  • Sonja68

Mulle; Beklagar sorgen
    98 år, vilket långt liv hon levt, vad mycket hon ska ha varit med om! Hoppas hon hann dela med sig av sina minnen till er barnbarn o barnbarnsbarn.

Min farmor blev 97 år, hon var första kvinnan i vår stad som tog körkort. Hon berättade hur "Tillsyningsmannen" som hon körde upp för, erbjöd sig att vända bilen åt "frun", gentleman som han var. Fniss.
    Jag älskade att höra henne berätta om sitt liv. Hur de som barn såg den första bilen köra genom byn bl.a.
    Kan fortfarande minnas hur hon satte mig på en varm skinfäll på sparken på vinterkvällarna och vi sparkade i -30 grader, inga gatlysen, bara stjärnor och norrsken på himlen. Ljudet från medarna och ibland slog en gnista upp när vi körde på nåt litet grus som hamnat på vägen. Saknar henne.

Kram Mulle!

• MulleNuh

Ja tack.. Jag har dock inte träffat henne på säkert 20 år. Men hon har ju varit med om båda krigen och min mamma berättar om när hon berättade om finska vinterkriget osv...

Sonja68 skrev 2009-05-12 13:04:56 följande:
    Mulle; Beklagar sorgen 98 år, vilket långt liv hon levt, vad mycket hon ska ha varit med om! Hoppas hon hann dela med sig av sina minnen till er barnbarn o barnbarnsbarn.Min farmor blev 97 år, hon var första kvinnan i vår stad som tog körkort. Hon berättade hur "Tillsyningsmannen" som hon körde upp för, erbjöd sig att vända bilen åt "frun", gentleman som han var. Fniss.Jag älskade att höra henne berätta om sitt liv. Hur de som barn såg den första bilen köra genom byn bl.a.Kan fortfarande minnas hur hon satte mig på en varm skinfäll på sparken på vinterkvällarna och vi sparkade i -30 grader, inga gatlysen, bara stjärnor och norrsken på himlen. Ljudet från medarna och ibland slog en gnista upp när vi körde på nåt litet grus som hamnat på vägen. Saknar henne.Kram Mulle!
  • MittiPrickBrud

Härliga tanterna!
    Vilken toppentråd detta är! Jag blir så less på min dator som inte ger mig möjlighet att få delta i era samtal så ofta jag vill! Jag missar ju massor, har nu läst ikapp de senaste sidorna, men jag måste ju hinna skriva och kramas lite också¨, innan jag blir utkastad av datorn igen...

MulleNuh, läste om dina bekymmer och vill sälla mig till dem som stödkramar och uppmuntrar så gott det gå´r. Jag vet också hur det är.....

Ska strax iväg och träna nu, sen är det ju semifinal där Malena ska försvara Sveriges ära ikväll, den missar jag inte.

Är supernöjd med våra hockeykillar, vilken spänning de har bjudit på! Och vilken rysare finalen blev!

Önskar så att jag inte hade behövt ändra mina bröllopsplaner. Fattar ni hur lite tid det varit kvar annars! 8 aug är ju snart!

Nu pratar vi lite löst om att försöka få till det nästa år i stället,men jag vet inte om jag orkar ställa om mig och riskera ännu en besvikelse om det inte blir av den gången heller.

• MulleNuh

Är det ikväll?? Semifinalen???

MittiPrickBrud skrev 2009-05-12 14:40:19 följande:
    Härliga tanterna!Vilken toppentråd detta är! Jag blir så less på min dator som inte ger mig möjlighet att få delta i era samtal så ofta jag vill! Jag missar ju massor, har nu läst ikapp de senaste sidorna, men jag måste ju hinna skriva och kramas lite också¨, innan jag blir utkastad av datorn igen...MulleNuh, läste om dina bekymmer och vill sälla mig till dem som stödkramar och uppmuntrar så gott det gå´r. Jag vet också hur det är.....Ska strax iväg och träna nu, sen är det ju semifinal där Malena ska försvara Sveriges ära ikväll, den missar jag inte. Är supernöjd med våra hockeykillar, vilken spänning de har bjudit på! Och vilken rysare finalen blev!Önskar så att jag inte hade behövt ändra mina bröllopsplaner. Fattar ni hur lite tid det varit kvar annars! 8 aug är ju snart!Nu pratar vi lite löst om att försöka få till det nästa år i stället,men jag vet inte om jag orkar ställa om mig och riskera ännu en besvikelse om det inte blir av den gången heller.
  • Im yours

Oh, vad härligt med gamla människor. Hjälpa till med att vända bilen, jo jag tackar Sonja, får jag ta med mig den delen av historien till min blogg på Metro?

I den här tråden finns det livlinor, för alla möjliga situationer. Superbra!!!!

Mittiprickbrud; Jag hoppas det löser sig med bröllopsplanerna. Tröstekramar kommer här.

Svar på tråden Tantvarning 4