• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Nu har jag klarat av den där sprutan...

Å du MÅSTE låta henne skicka!!!

Alltså HUR gulligt hade man inte tyckt att det var om man själv var kändis???

• Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-05-11 22:01:53 följande:
    Men dom där tumm,elisa har jag helt missat! Har aldrig sett nån förut!! På dagis har dom Astrid Lindgren-tema på torsdag så då ska båda klä ut sig!!Zack får nog vara Emil och Bella får vara Skrållan. Bellis är ruggigt lik henne!!!!
    Min Katja var också jättelik Skrållan när hon var lite mindre och hade kortare hår ! Klart Bella ska va´ Skrållan!

Blommis; ja men eller hur?! En 4-åring som SERIÖST bjuder in en till sitt lilla födelsedagskalas därhemma en tisdagkväll.

Å en till sak; Min bladkaktus blommar!! Underbara, nästan cerisa blommor. Och min sjöborrekaktus (tror jag den heter) som även den ser ut som skam (precis som alla mina blommor nuförtiden) fick en lång, smal, konstig, hårig pinne (nästan lite lik en...ja, ni vet) och i förrgår natt förvandlades det till en STOR, UNDERBAR, ROSA BLOMMA!!!
    Jag fotade och ska försöka lägga in i galleriet.
  • Celeste97

Sonja, kan du inte ringa till Lillans dagis och fråga fröknarna, de vet säkert vilka leksaker som är hippa bland barnen just nu!

Jag har fått en känsla av att de som vuxit upp med missbrukande föräldrar ofta är så himla goa och kloka och omtänksamma.

• TinkerBelle

Kära hjärtan vilka nymodigheter!
    Men jäääte söt absolut.

Sonja68 skrev 2009-05-11 21:49:57 följande:
    Go kväll!Tack för alla tips om Tummelisadockan! Ni är ju för goa! Detta hittade jag när jag Googlade: www.lekmer.se/leksaker/Barbie_Tummelisa/Barbi...Månne om det är en sån? Ska fråga Katja (lillan heter så)imorgon.Verkar som att man kan beställa på nätet, men de var ju inte så billiga (säkert bara för att det står "Barbie"). Har en bekant som bor nära Barnens hus, kanske hon kan fixa Blomman: Spännande, spännande, nu håller vi tummar o tår. Försiktigt med sprutan bara.Alltså jag är nästan lite sugen på att låta Katja skicka ett NallePUh-inbjudankort till Kevin. Tänk vad gulligt!Hon har lovat mig att inte bli ledsen om han inte kommer,men det verkar viktigast för henne ATT BJUDA honom till sitt kalas. Han har ju rötterna här i Norr (Malteser som han är, ha-ha) så det vore ju rätt kul, bara därför. Mitt vad det är ska han hem till Arvidsjaur i samma veva. Fniss...Det där med missbruksproblem hos anhöriga; det är så vanligt, så vanligt men man berättar det inte så gärna. Särskilt när man bor på en liten ort, där alla känner alla. Ja, ensamheten kan vara en fiende särskilt om man har sådana problem. Men här på Tanttråden känner man sig definitivt inte ensammen.Kram till alla o god natt!
  • lillabruden

Jag tänker tyvärr inte ens försöka läsa ikapp alla sidor jag missat....ni får förlåta en trött liten tant med nytaget körkort
    Det känns som jag varit ute med bilen på massa ärenden sen hemma för att äta,kissa och sova! Nu jobbar jag iallafall så jag är inte ute och ränner så mycket....
    Har jag sagt att tärnklänningarna är klara nu? Dem blev superfina!

Läste att ni pratat om lite personligt o så, och det var nån som sa att när man öppnar sig om sitt så brister dämningen hos andra och det är så sant som det är sagt! Jag har märkt att folk antingen tycker om mig eller avskyr mig för att jag inte är rädd att prata om sånt. Dem som avskyr mig är helt enkelt inte redo att 'röra det onda'....

På tal om att vara lik Astrid Lindgren figurer så hade jag en väldigt lång Ronja period i mellanstadiet
    Och det är ju inte fy skam nu i efterhand!! då tyckte man ju det var lite jobbigt när alla gick och sa 'Vaffö de dåå?!' till mig.....nu är det bara komiskt att dem var så korkade! och hellre en lyckligt ovetande rumpnisse än en mobbande skitunge utan framtid

Passionis, du klarar sprutan!!!! *heja heja* Har du nån gång vaxat bikinilinjen så klarar du detta med
    A small sting for mankind...eller nåt

• Im yours

Godmorgon tjejer!

Lillabruden; tänkte på dig häromdan. Såg framför mig, hur du rattar omkring, utan några som helst raster Härligt med körkort.

Men hörni, vilka livsäventyr vi bjuder varandra på. Helt otroligt, och så underbart. Tänk bara att få vara med i bebissammanhang igen. Jag hoppas verkligen att allt går vägen blomman.

Thinkerbelle; Vilken energi du har, o vad spännande med ett sånt paket.

Vilken söt liten docka, förstår att Katja vill ha en sådan.

Här skiner solen, men bara +5 grader. Kramar till alla!

• Sonja68

Godmorgon Ladies!

Nu har lillan visat vilken Tummelisa hon vill ha.
    Hittade en digital broschyr från Barnens Hus på nätet.
    Sid 26. Hon är väldigt bestämd med att hon vill ha den med GRÖNA kläder (hon älskar grönt) och med det "fina röda håret" som hon säger. 179 kr verkar de kosta.

Vänninan som bor nära Barnens hus fick jag inte tag på igår, är lite orolig att hon är bortrest.
    Någon som har vägarna förbi Barnens Hus??

www.barnenshus.se/annons/kickoff/BH_Spring_2009_lr.pdf

Lilla bruden; visst är det en härlig frihetskänsla med körkort?!
    Men sen när man haft det i 22 år så tar man alla chanser att SLIPPA köra bil... Men jag skulle aldrig klara mig utan det, inte här uppe med våra avstånd och non-existing kollektivtrafik.

Ha en bra dag tanterna!

• TinkerBelle

God morgon tanter,

Idag lyser solen igen vilket gör mig glad! ♥

Im yours - vet inte om jag har så mycket energi.
    Känner mig stundtals ganska trött, men jag är ganska strukturerad och då blir det mest gjort vare sig man vill eller inte.
    Har en diger lista för idag också. Med tre barn och en m2b som jobbar mycket så växer både damm tussarna och klädhögarna i ett rasande tempo?

Sonja ? jag bor 5 min ifrån Barnens hus. Ska till ICA som ligger väg i väg ändå idag så om du vill kan jag kolla om den finns och köpa.

Fick mail i morse från Kina så nu är dotterns näbb klänning på väg.

Nä nu ska jag hoppa in i duschen en sväng för se det har jag inte hunnit på morgonen.

• Sonja68

TinkerBelle: OM det inte är för mycket besvär så vore det ju TOPPEN!! Är rädd att innan jag får tag på nån som kan åka till närmsta BarnensHus hos oss är just den gröna Tummelisa med rött hår slut...

• Troll1

Va goa ni är som hjälper varann! *Kommer inte ihåg hur man gjorde hjärtat*

Svar på tråden Tantvarning 4