• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Men gumman! Vad händer??? Vaddå sket sig? får du inte börja där alls igen eller vad?

Andas! Berätta!

MulleNuh skrev 2009-05-06 12:11:05 följande:
    Ok nu är det illa...Det sket sig med jobbet. Mammadagarna finns typ inte kvar. ALLT går åt helvete nu. Och jag känner att min panikångest är på väg tillbaka!(har haft rejäl sådan förut som fick medicineras)Vet inte vad jag ska ta mig till...
  • tonårsmorsa

Ta några djupa andetag och försök att inte stressa upp dig. Tänk inte på allt samtidigt utan ta en sak i taget. Vad hände med jobbet?

Ok nu är det illa...Det sket sig med jobbet. Mammadagarna finns typ inte kvar. ALLT går åt helvete nu. Och jag känner att min panikångest är på väg tillbaka!(har haft rejäl sådan förut som fick medicineras)Vet inte vad jag ska ta mig till...
  • MulleNuh

Nä men hon som sitter där nu i den receptionen kunde inte flytta på sig förns 1:a juni.

Och för nåt år sen blev jag lovad av min PA på jobbet att de semesterdagar jag sparat kunde jag ta ut i pengar nu till bröllopet, men nu sa ekonomiavdelningen att man inte får ta ut i pengar enl lag! Så då rök pengarna till alkoholen till festen.

Mina mammadagar är nästan slut.

• passionsblomman

Okej, det är alltså först om några veckor du får börja då...surt!
    Har de ingenstans du kan få hoppa in lite så länge?

Men om du tar ut den semestern nu då, då borde det iallafall bli lite bättre pengar än vanlig lön, så ni får ihop det vardagliga åtminstone?

• MulleNuh

Jo fast jag kan ju inte börja 1:a juni.. Det är ju bara 1,5 vecka jag kan jobba då.

Jo tar jag semester nu så får jag ju inte de pengarna förns i slutet av juni.. Den är ju släpandes..

passionsblomman skrev 2009-05-06 12:38:07 följande:
    Okej, det är alltså först om några veckor du får börja då...surt!Har de ingenstans du kan få hoppa in lite så länge?Men om du tar ut den semestern nu då, då borde det iallafall bli lite bättre pengar än vanlig lön, så ni får ihop det vardagliga åtminstone?
  • Soldemor
    Ska vi komma upp? För en hel tantflock måste även den värsta chef darra!
  • passionsblomman

Hm,ja detta är ju ett dilemma...men om dina föräldradagar är slut, måste du ju nästan ta semester iallaflall, för hur blir din anställning annars? är du inte anställd där med en fast tjänst eller hur funkar det?

• tonårsmorsa

Mulle: När det gäller semestern så har din chef skyldighet att se till att du tar ut 20 semesterdagar per år (under juni-augusti). Därutöver har man rätt att spara sina semesterdagar i upp till 5 år. Vilka möjligheter du har att få ut pengarna för sparade semesterdagar i pengar (under förutsättning att du tar ut 20 av årets dagar i ledighet) är jag inte säker på. Hör med facket.

Om din chef har sagt ok till dig att gå i tjänst nu, tror jag knappast han kan backa bara för att han nu upptäckt att någon redan sitter på "din" stol. Hans problem skulle jag vilja påstå, men hör med facket även om detta.

• MulleNuh

Problemet blir ju att jag inte nu kan gå på en heltidstjänst. Jag har ju önskat 75%. Dom har ju erbjudit heltid..

Chefen ringde nu iaf och hon skulle skriva i ett papper (ansökan) om en förskottsbetalning av de semesterdagar jag varit tvungen att ta ut nu..

• tonårsmorsa

Så länge du har barn under 8 år har du RÄTT till deltid.

MulleNuh skrev 2009-05-06 13:16:25 följande:
    Problemet blir ju att jag inte nu kan gå på en heltidstjänst. Jag har ju önskat 75%. Dom har ju erbjudit heltid.. Chefen ringde nu iaf och hon skulle skriva i ett papper (ansökan) om en förskottsbetalning av de semesterdagar jag varit tvungen att ta ut nu..
Svar på tråden Tantvarning 4