• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Troll1
    lillabruden skrev 2009-05-04 08:41:02 följande:
    fick en våg av panik....HAR JU UPPKÖRNING IDAG! Det ska nog gå denna gången, är ganska säker, men fan va nervös jag börjar bli!!!!!
    Det kommer att gå SÅ bra! Håller alla mina tummar!

Soldemor: Usch, det lät otäckt! Hoppas du håller dig upprätt nu framöver.

Själv är jag här emellanåt bara, hänger inte med och hinner inte läsa bakåt...

Hej så länge!
  • Im yours

Ja lillabruden; Alla tummar, härifrån oxå. Kramar.........

Soldemor; Usch vad trist, tur att du är, fit for fight again Hmmmm, det känns som om det hänt en hel del här. Vi har avhandlat brudklänningar, speciella skor som är made for walking, det vackra vädret. Och, och .......... hur var det nu igen.

Man ska iaf inte sitta i frysen och äta bär

lillabruden har uppkörning idag. Heja henne. Blomman äter någon sorts renande soppkurs-soppa. Didis ska bli chef på tandläkeriet, så hon pluggar lite mera. Uppe hos Daa har snön börjat tina, o hon har nya fina tapeter. Diz har fullt upp med arbete både hemma, och borta. Heloise har en massa kursare som försöker fuska sig igenom tentor, och inlämningsuppgifter. Mulle är ju nybliven husägare, och sitter för det mesta i sin trädgård. Troll1 sitter förmodligen vid sitt toalettbord, o smörjer in sig med härliga krämer från USA. Thinkerbelle har fångat in sin mb2, som varit i England ett tag. Hon har möblerat sin soliga trädgård med kuddar, o filtar. Sonja har åkt denna vinterns sista skidtur, långt uppe i Tornedalen. Tonårsmorsan promenerar liksom jag, så gott hon kan. Etc, etc. Hjälp mig!!!!

Själv har jag en blivande student i mitt boende. En snitsig kostym, skor och obligatorisk mössa med text inbroderad är inköpt.

Kramar

• TinkerBelle

Håller tummarna att det går bra - klart det går bra!
    *spark i baken för lite tur*

fick en våg av panik....HAR JU UPPKÖRNING IDAG! Det ska nog gå denna gången, är ganska säker, men fan va nervös jag börjar bli!!!!!
  • TinkerBelle

Det var en bra sammanfattning!

• Fjällbruttan

Du kommer klara det hur bra som helst, du är ju en cool tant

Sodermor, välkommen tillbaka, lunginflammation är aldrig kul, förstår varför det kallas styng i gamla kyrkböcker (oftast dödsböckerna...huuu) det skär ju som knivar då man ska försöka andas!
    Hoppas du får mycket friskluft och fint väder nu!
    Ta en pläd över benen och sätt dig och mata fåglarna

• tonårsmorsa

Lycka till med uppkörningen Lillabruden!

Soldemor: Det lät som en redig lunginflammation det där. För att återfå krafterna ordineras fika med tanterna. Varsågod, jag bjuder på en kopp cappuccino.

• Daa

Soldemor: skönt att du är på benen igen.

lillabruden: Heja! Vi håller tummar och tänker extra på dig idag.

Kul med möhippa, fjällbruttan.

För övrigt var det en bra sammanfattning.

Som vanligt den här tiden dräller jag här och försöker att inte lyssna på den vilt skrikande magen. *viskar till den: snart, måste bara titta till tanterna och sen blir det lasagne*

Hoppas ni får en fin dag.

• Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-05-04 11:16:08 följande:
    Sodermor, välkommen tillbaka, lunginflammation är aldrig kul, förstår varför det kallas styng i gamla kyrkböcker (oftast dödsböckerna...huuu) det skär ju som knivar då man ska försöka andas! Hoppas du får mycket friskluft och fint väder nu!Ta en pläd över benen och sätt dig och mata fåglarna
    [/citat]

Ja, tänk om, sitter just nu och jagar brudpar och försöker para ihop dem med hindersprövningar och noter och annat smått och gott som kommit när jag varit borta. Skall dessutom på ny anst intervju i morgon, för tjänsten som jag verkligen vill ha! Men när jag kommer hem från den imorgon, då skall jag sätta mej och päsa i trädgården och mata fåglar. Kan tänka mig att Snuttisarna kommer titta på då...
    tonårsmorsa skrev 2009-05-04 11:16:26 följande:
    [citat]
    Soldemor: Det lät som en redig lunginflammation det där. För att återfå krafterna ordineras fika med tanterna. Varsågod, jag bjuder på en kopp cappuccino.
    *Tar glad emot stärkande fika* I cyberspace kan även jag dricka kaffe!
  • Fjällbruttan

Det gör inget, det gick ju att läsa

Nu ska jag gå ut och mata mina två hönor och tuppen Pettson
    Han blir nog lycklig på fredag då han får fyra nya fruar
    Eller kanske inte... han har det rätt lugnt nu!

Hoppas du får tjänsten som du vill ha!! Lycka till

Svar på tråden Tantvarning 4