• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • lillabruden

vill bara klargöra att jag dricker té, inget annat! enbart spetsat med 2bitar socker....!
    (man vet ju aldrig hur utomstående tolkar oss! )

• lillabruden

jag minns när jag var ung...på koncert och gungade med tändaren i mörkret till myspyslåtar.........men vart jag fick tändaren ifrån vet jag inte! Har ju aldrig rökt!

• Celeste97

Haha, roliga äggminnen ni har, och lite läskiga några av dem!
    Jag har ett eget matlagningstips på temat ägg, från tonårstiden då man inte hade ork att laga mat. Det tog ju såååå lång tid, och så blev det en massa disk o.s.v.
    Så vad gör man, när man inte vill diska stekpannan eller vänta på att äggen ska koka klart? Mikrovågsugn!? Oh, ja, det går faktiskt!
    Knäck ägget på en flat tallrik. Sätt över plastlock. Kör i mikron, men var beredd på ett "prutt" när det sista av ägget koagulerar. Voilà, och du har ett stekt/kokt ägg.

I nästa avsnitt: Hur man sparar pengar genom att äta bär i frysen när allt annat är slut hemma...

• TinkerBelle

Springer in i tråden för att springa vidare ut i trädgården igen - VILKET VÄDER!!!

Hela familjen har flyttat ut i våran lilla mini trädgård.
    Ligger filtar och kuddar över allt.

Snart skall barnen till sin far och ¨då får jag och m2b lite välbehövd tid för oss själva. Ska bli skönt!

Vi firade valborg med barnen på Grönan och tittade på elden på Skansen. Ingen fylla så när som på en överförfriskad alkis på Skansen vi tvingades skrämma iväg när han blev för när gången.

Nu ska jag ut i solen igen.

• lillabruden

Celeste, äter du bär _i_ frysen nä nu är jag dum jag vet vad du menar Coolt tips med äggen! Jag ska däremot inte tipsa m2b om det.....misstänker jag får en styck microugn att scrubba rent isåfall :-/ ni ska bara se den vanliga ugnen och spisen..jisses! tack o lov för mr muscle

Mitt glass tips är att köpa ett paket Noka (finns i hälsokost butiker som Life) och blanda ihop enligt anvisning, och in i frysen. En portion ligger på 200kcal och det är ju så praktiskt!

nu måste jag nog sova vidare inför natten...dumma röda dagar som gör att bussen går dumt jag blir 30min för tidig *surar*

• MulleNuh

Hej tanter!!

Ohh just nu leker livet känner jag...

Solen skiner. Vi har lagt på entrecoten på grillen.. Mike har korkat upp en flaska rött.. Vår toastmaster är på väg för ett möte..
    Har fått hem nya underkjolen och har testat min klänning igen. I LÖÖÖÖV it...

• Daa

Hej, alla tanterna.
    Hoppas ni har haft en trevlig valborgs.

Kul med klänningen, Mulle!

Idag har vi haft en riktigt varm dag och vi har grejat en del i trädgården. Nu är jag helt slut. Tål nog inte värmen och solen. Och vi som snart ska till Cypern... Nåja, får hoppas jag vänjer mig. Det brukar ju ordna sig.

• passionsblomman

Hahaha! Jag läse lite väl snabbt tror jag för jag läste" jag har fått mig lite under kjolen"!

MulleNuh skrev 2009-05-01 17:57:06 följande:
    Hej tanter!!Ohh just nu leker livet känner jag...Solen skiner. Vi har lagt på entrecoten på grillen.. Mike har korkat upp en flaska rött.. Vår toastmaster är på väg för ett möte..Har fått hem nya underkjolen och har testat min klänning igen. I LÖÖÖÖV it...
    Jag har varit i stan hela dagen och kollat körsbärsträden i Kungsan, allt folk och 1:a Majgrejen och så har vi varit på Aquaria och kollat alla firrarna-fast det var så fint väder.
  • MulleNuh

ååå är dom alldedes rosa nu?
    Väntar på att vårat stora körsbärsträd ska blomma!!

passionsblomman skrev 2009-05-01 20:16:37 följande:
    Hahaha! Jag läse lite väl snabbt tror jag för jag läste" jag har fått mig lite under kjolen"!
    Jag har varit i stan hela dagen och kollat körsbärsträden i Kungsan, allt folk och 1:a Majgrejen och så har vi varit på Aquaria och kollat alla firrarna-fast det var så fint väder.
  • passionsblomman

Aaaaalldeles rosa är det! Som ett tak av blommor...
    Hur gick det under kjolen igår?

MulleNuh skrev 2009-05-01 20:47:16 följande:
    ååå är dom alldedes rosa nu?Väntar på att vårat stora körsbärsträd ska blomma!!
Svar på tråden Tantvarning 4