• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

Appropå koka ägg så när vi var små och lekte i båten bestämde sig lilla syster för att laga mat och använda en kamin som spis. Kaminen var på, maten som skulle lagas var conflakes och en tom yoggi burk, ni vet såna i plast, fick vara kastrull.....
    Katastrof!!! Mamma fick skrapa smält plast i timmar.
    Luktade illa gjorde det också *urk*

• passionsblomman

Jag kan bidra med hur det blir när man glömmer sitt ägg som man håller på att koka och kokar det i 40 minuter.
    Jag skalade det och ville se hur det såg ut inuti efter den behandlingen. Då tappade jag det och jag lovar att det går att studsa så hårdkokta "nakna" ägg!

tonårsmorsa skrev 2009-04-29 19:04:02 följande:
    Kanske vi skulle ge ut en kokbok? En med bara äggrecept - och tips på hur man INTE bör göra. Mycket kan som sagt hända när man ska koka ägg. Men man lär så länge man lever som det så fint heter.
  • TinkerBelle

*skrattar högt*
    måste ha sett bra komiskt ut!

TinkerBelle skrev 2009-04-29 21:18:01 följande:
    Appropå koka ägg så när vi var små och lekte i båten bestämde sig lilla syster för att laga mat och använda en kamin som spis. Kaminen var på, maten som skulle lagas var conflakes och en tom yoggi burk, ni vet såna i plast, fick vara kastrull.....Katastrof!!! Mamma fick skrapa smält plast i timmar. Luktade illa gjorde det också *urk*
  • passionsblomman

Hahaha! Min sambo skulle laga mat för en sådär kanske fem -sex år sedan, och kände efter en stund att det luktade asilla ur ugnen han hade slagit på....

...inuti låg min sons lilla miniatyrhemglassbil och hade smält ut så ansikteet denn normalt har mitt fram hade runnit ut åt sidorna...den lät faktiskt lite fortfarnde men något annorlunda än sitt "tiddillididi tiddi tiddi ti-di"
    Min son kallade förresten "glass" för "ti-tit" när han var liten, för det var av glassbilen vi i stort sett alltid köpte.

TinkerBelle skrev 2009-04-29 21:18:01 följande:
    Appropå koka ägg så när vi var små och lekte i båten bestämde sig lilla syster för att laga mat och använda en kamin som spis. Kaminen var på, maten som skulle lagas var conflakes och en tom yoggi burk, ni vet såna i plast, fick vara kastrull.....Katastrof!!! Mamma fick skrapa smält plast i timmar. Luktade illa gjorde det också *urk*
  • TinkerBelle

Berätta!
    Vet du vad oxå?

MulleNuh skrev 2009-04-29 21:13:39 följande:
    hihi nu vet jag när micke ska få sin svensexa!! GUD va roligt!!
  • MulleNuh

nä jag vet inte vad.. Men det blir om 2,5 vecka. Den 16:e alltså

Jag tror jag får min antingen den 9:e maj eller den 23:e,

• TinkerBelle
    passionsblomman skrev 2009-04-29 21:27:39 följande:
    Hahaha! Min sambo skulle laga mat för en sådär kanske fem -sex år sedan, och kände efter en stund att det luktade asilla ur ugnen han hade slagit på.......inuti låg min sons lilla miniatyrhemglassbil och hade smält ut så ansikteet denn normalt har mitt fram hade runnit ut åt sidorna...den lät faktiskt lite fortfarnde men något annorlunda än sitt "tiddillididi tiddi tiddi ti-di"Min son kallade förresten "glass" för "ti-tit" när han var liten, för det var av glassbilen vi i stort sett alltid köpte.
  • Luucie
    MulleNuh skrev 2009-04-29 21:33:53 följande:
    nä jag vet inte vad.. Men det blir om 2,5 vecka. Den 16:e alltså Jag tror jag får min antingen den 9:e maj eller den 23:e,
    [/citat]

Hey sister!
    Om det inte blir...eller om det blir den 23 så måste du ju bara glida förbi och ta en drink på vår bröllopsfest !
    passionsblomman skrev 2009-04-29 21:27:39 följande:
    [citat]
    Hahaha! Min sambo skulle laga mat för en sådär kanske fem -sex år sedan, och kände efter en stund att det luktade asilla ur ugnen han hade slagit på.......inuti låg min sons lilla miniatyrhemglassbil och hade smält ut så ansikteet denn normalt har mitt fram hade runnit ut åt sidorna...den lät faktiskt lite fortfarnde men något annorlunda än sitt "tiddillididi tiddi tiddi ti-di"Min son kallade förresten "glass" för "ti-tit" när han var liten, för det var av glassbilen vi i stort sett alltid köpte.
    Hahahahahaahaha
  • Luucie

Varför blir det sådär skumt när man ska svara på två inlägg...?

• Sonja68

Jag har lyckats bränna vid tevatten.
    Det var på den tiden när jag värmde tevatten i kastrull (nyseparerad=lämnat större delen av bohaget, inkl. vattenkokaren, åt exet för att slippa bråk o tjafs).
    Hade varit och partat kvällen innan och somnade ifrån på soffan. Vaknade av en fruktansvärd stank och en sorts dimma/ånga i lägenheten. Inne i köket har kastrullen intagit flytande form och flytit ut över hela spisen. Endast bakelithandtaget var sig likt.
    Fick byta platta och spisen gick aldrig att få ren.
    Själv hade jag en jäkla tur... huvudet värkte kollosalt och jag mådde illa, förmodligen av ångorna från smält aluminium (eller vad det var) men jag hade lika gärna aldrig kunna vakna upp.
    Kram på er, härliga tanter!

Svar på tråden Tantvarning 4