• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Men Tinkerbelle, vilken extra tråkig kvinna! Vad trist för er alla andra !

Luucie: Jaså du är där i krokarna du!

Didis: vad skönt att få göra lite avslut nu så allt det som kommer får ta plats istället!

-en Debis? Ja det passar väl på min bebis?

Faktiskt så tycker jag själv också att min plan är jättebra.
    Dagens projekt: komma på var min närmiljö jag kan kopiera mina betyg som jag måste skicka med,(tror nog bibblan har kopiator förresten) och ta reda på VEM i kommunen som ska tvingas godkänna min ansökan och VAR den personen befinner sig.

• Sonja68

Tinkerbelle: Hon låter som Superhäxan Surtant eller vad hon nu heter (ungarna brukar kolla på Bolibompa, hi-hi).
    Nä, men allvarligt; Jättetråkigt när det blir så där. Har ni träffats överhuvudtaget? Kanske det blev fel direkt ni träffades, ibland så funkar man ju bara inte ihop med vissa. Men man brukar ju ändå kunna uppföra sig och bete sig på ett artigt och bra sätt, om inte annat för sin partners skull (din m2b och R menar jag då), även om man kanske inte blir bästa väninnor.
    Men om hon varit så där redan innan ni träffats så verkar det ju skumt, då är det nåt annat lurt bakom.
    Intressant...
    Min mans brors exsambo var emot mig från allra första början också, bjöd min man men inte mig hem på middag osv. Vägrade låta oss fira nyår i deras lägenhet i Moskva när hon hörde att jag skulle dit (först var det okej minsann), vägrade komma på fester dit jag skulle, hälsade inte på mig osv.
    Såna människor klarar man sig utan, men det är synd om det påverkar en bra och fungerande relation mellan i detta fall min man och hans bror. I ditt fall din m2b och hans bästis R.

• didis

Tinkerbelle: det bästa är nog att ignorera henne i den mån det går, hon är ingen person att spilla egergi på.

Det är alltid svårt att veta vad som ligger bakom ett sådant beteende, kanske finns det en fullt logisk förklaring som ni inte vet om.

Försök att inte bry dig, hon är bara en energitjuv!

• TinkerBelle

Sonja det är ju det som är så skruvat vi har aldrig träffats!
    Hon är inte ens intresserad att försöka vilket blir jätte trist för alla andra.
    Sist jag var över i februari var jag ensam tjej med grabbarna och firade R's födelsedag...
    Hon är den ända av fruarna som inte har barn och därför hade haft ett gyllene tillfälle att på neutral mark stifta bekantskap.
    Min m2b är nog den som lider mest eftersom han, någonstans i den rosa dimman, hade drömt om par midagar och dubbeldejter.

Men som sagt jag behöver henne inte och i slut ändan kommer det bli hon som förlorar på det. *grimaserar*

• TinkerBelle

Didis - jag vet! Och för det mesta så bryr jag mig inte, men sent igår kväll när vi var på väg att gå och lägga oss kom ett sms från R som undrade om vi tänkt på bordsplaneringen och hand fru skulle sitta bredvid honom under middagen? R är bestman...
    Så hej hopp kl 00:00 igår började min m2b med bordsplaceringen!!!
    Bara för att kunna svara då han vet att hon har levt rövare, annars skulle R aldrig fråga något sådan så sent på natten, och m2b ville inte bidra till osämjan.... *suck*

Jag tror, vis av tidigare tillfällen, att hon nu försöker leta efter mer eller mindre logiska uräkter till varför hon inte ska komma till bröllopet.

Hu a ligen tänk om hon måste sitta bredvid en trevlig snygg svensk karl!!!

Jaja sk*t i kärringen hon mår säkert sämst själv!

• Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-04-29 12:12:30 följande:
    Sonja det är ju det som är så skruvat vi har aldrig träffats!Hon är inte ens intresserad att försöka vilket blir jätte trist för alla andra.Sist jag var över i februari var jag ensam tjej med grabbarna och firade R's födelsedag...Hon är den ända av fruarna som inte har barn och därför hade haft ett gyllene tillfälle att på neutral mark stifta bekantskap.Min m2b är nog den som lider mest eftersom han, någonstans i den rosa dimman, hade drömt om par midagar och dubbeldejter. Men som sagt jag behöver henne inte och i slut ändan kommer det bli hon som förlorar på det. *grimaserar*
    Helskumt! Ni har ju inte ens träffats!! En del kvinnor kan bete sig sådär om de är avundsjuka eller om det finns nåt ex i bakgrunden som de känner att de måste vara lojala mot. Men ni har ju inte ens träffats för jösse namn.
    Låt henne va, ingen ide att slösa kraft o energi på henne. Hon har uppenbarligen egna, personliga problem att reda i. Inte ditt problem i alla fall. Det är HON som går miste om nåt.
    Kanske hon ändrar sig så småningom och kommer i balans.
  • Sonja68

Jag hänger inte med riktigt bor ni i England eller de eller hur är det? Nyfiken bara, eftersom min egen familj är flerkulturell.

• TinkerBelle

Jag trodde till en början att hon inte ville ha med mig att göra för att hon fortfarande var lojal mot m2b ex., men exet stod tydligen itne heller så högt i kurs.

Ska itne älta mer utan släppa nu.
    Är nog bara ltie trött och irriterad på det faktum att alla inkl m2b ställer sig igivakt när hon sätter igång.

Nu är det dags för lunch!

Sonja68 skrev 2009-04-29 12:20:32 följande:
    Helskumt! Ni har ju inte ens träffats!! En del kvinnor kan bete sig sådär om de är avundsjuka eller om det finns nåt ex i bakgrunden som de känner att de måste vara lojala mot. Men ni har ju inte ens träffats för jösse namn. Låt henne va, ingen ide att slösa kraft o energi på henne. Hon har uppenbarligen egna, personliga problem att reda i. Inte ditt problem i alla fall. Det är HON som går miste om nåt. Kanske hon ändrar sig så småningom och kommer i balans.
  • TinkerBelle

Jag är svensk.
    Jag har tre barn från ett tidigare sambo förhållande. Barnens far är från Iran.
    Min m2b är Engelsman som pendlar så ofta han kan...

Många kockar blir det!

Sonja68 skrev 2009-04-29 12:22:46 följande:
    Jag hänger inte med riktigt bor ni i England eller de eller hur är det? Nyfiken bara, eftersom min egen familj är flerkulturell.
  • fragolina

Jag har inte läst kommentarerna i denna tråd men av det du skriver så tycker jag det verkar som kompisens fru är extremt osäker och svartsjuk på alla i hennes mans omgivning. Det verkar som att hon känner sig hotad och helst skulle vilja låsa in sin man och ha honom för sig själv. Tror inte det är något personligt mot dig eller någon annan. Jag skulle gjort som du, försöka strunta i henne, bjuda henne på tillställningar eftersom hon är gift med din mans bästa vän, men sen om hon inte kommer eller fjantar sig med ursäkter o dyl så kan du ju bara försöka strunta i henne.

Mest synd tror jag det är om henne, för hon kan inte må bra.

Svar på tråden Tantvarning 4