• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Fy vad gräsligt!
    Det är ju inte riktigt klokt!
    Jag blir tillräckligt irriterad om det hinner komma en påminnelse så räkningen plötsligt blev en femtilapp dyrare.

TinkerBelle skrev 2009-04-28 11:55:31 följande:
    Hmmm..Han kanske skulle ha sett det där programet med paret som hade enorma skulder och där nästan 500 000 berode endast på att saker inte betalts i tid, inkasso etc.Riktig rysare!
  • Celeste97

Heloise, det där var väl en riktigt söt klänning! Tror den blir fin och med frisyren till!

Lillabruden, din klänning är också elegant, med rena linjer. Gäller bara att ha lite byst att fylla upp den med! (På mig skulle den hänga runt höfterna... hihi...)

• passionsblomman

Den är fin Lilla brud, men det tycker jag den första du köpte också är!

OCH jag förstår inte var på din kropp det är du tänkt att det ska bort FEM kilo!
    Det är helt befängt när man ser dig på bilderna!
    Du är jättefin-PRECIS som du är!

lillabruden skrev 2009-04-28 10:26:28 följande:
    tjenis!heloise, vacker klänning!!!idag ska jag på hembesök hos en fd vårdtagare till mig, ska bli roligt! Hon är så go denna damen! Kika på mitt galleri, har beställt den klänningen som är först från Kina....vad tycks?Tinkerbelle, som en äkta tant alla barn samtidigt hos tandläkaren!!! Bra gjort!
  • MulleNuh

ja det skriver jag också under på!! Ja det skulle va att 5 kilo försvann om du klippte dig! Men det tycker jag du ska låta bli..

Jaha det blev en trip till täbban idag me.. Och så har jag tokstädat bilen också.. Skönt!

passionsblomman skrev 2009-04-28 12:39:32 följande:
    Den är fin Lilla brud, men det tycker jag den första du köpte också är!OCH jag förstår inte var på din kropp det är du tänkt att det ska bort FEM kilo!Det är helt befängt när man ser dig på bilderna!Du är jättefin-PRECIS som du är!
  • passionsblomman

Guu vad effektiv du är idag Mulle!

Ingen tur förbi riksdagen så långt?

MulleNuh skrev 2009-04-28 12:56:24 följande:
    ja det skriver jag också under på!! Ja det skulle va att 5 kilo försvann om du klippte dig! Men det tycker jag du ska låta bli..Jaha det blev en trip till täbban idag me.. Och så har jag tokstädat bilen också.. Skönt!
  • MulleNuh

nää ingen tur dit, men dom har en stor polisstation i täby centrum.. Dom fick en rumpa!

(nä inte på riktigt)

Pappa har köpt kostym och kjorta o slips till bröllopet.. Han ser så glad ut när jag ger beröm!

passionsblomman skrev 2009-04-28 13:00:55 följande:
    Guu vad effektiv du är idag Mulle!Ingen tur förbi riksdagen så långt?
  • lillabruden

ni är så goa
    Den första klänningen sitter lite för tajt och dem där 5kilona är så att jag kan äta lite extra på bröllopsresan Nä men skämt åsido, jag känner att jag gått upp 5kilo under nattpassen då jag ätit godis och annat "nyttigt för själen"....
    Och den första klänningen kändes inte bra men eftersom denna jag beställt nu var så billig så tog jag det beslutet så kan jag välja på bröllopsdagen

jag känner mig helt slut nuförtiden och jag gissar på att det är bröllopsstress! Ja, och uppkörningen....Tack för era tips förresten
    Även denna vecka ska gå att klara mig igenom

lite fika med bullar?

• didis

Fika hitåt!! Efter arbetsdagens slut är jag också slut och behöver piggas upp... men i ärlighetens namn fikade vi på en jättebit blåbärspaj med vaniljsås i eftermiddags.

EGENTLIGEN skall jag skriva en hög med journaler nu men jag orkar bara inte utan hänger här en stund i stället...

Vilka fina klänningar!! *blir lite sugen på att gifta mig igen*

Deklarerat har jag inte gjort, revisorn har inte skickat K10-blanketten än (tjoho att deklarera som egenföretagare!) men de har begärt anstånd åt mig till i juni. Dock - företaget får tillbaka ca 70.000 och jag själv ca 35.000 och det är betydligt roligare än kvarskatt!

• passionsblomman

När du får tillbaka allt det där....

...då kan du ju ställa till med en ny fest och ha en ny fin klänning! kalla den vad du vill-jag kommer!

didis skrev 2009-04-28 17:43:50 följande:
    Fika hitåt!! Efter arbetsdagens slut är jag också slut och behöver piggas upp... men i ärlighetens namn fikade vi på en jättebit blåbärspaj med vaniljsås i eftermiddags.EGENTLIGEN skall jag skriva en hög med journaler nu men jag orkar bara inte utan hänger här en stund i stället...Vilka fina klänningar!! *blir lite sugen på att gifta mig igen*Deklarerat har jag inte gjort, revisorn har inte skickat K10-blanketten än (tjoho att deklarera som egenföretagare!) men de har begärt anstånd åt mig till i juni. Dock - företaget får tillbaka ca 70.000 och jag själv ca 35.000 och det är betydligt roligare än kvarskatt!
  • Heloise

Hejhopp ladies!
    Vad roligt att ni tyckte klänningen var fin
    Lillabruden, den nya var oxå jättefin!

Har också betalat räkningar deklarera gjorde jag samma dag som de kom, annars glömmer jag bort dem

Pansartanten har kul i Tyskland och har köpt massor med vin, öl och sprit. De är på färjan på väg hem nu, kommer hem sent i morron kväll till Gävle och jag kan knappt bärga mig. Vi är inte vana att vara ifrån varandra alls så jag blir liksom helt handlingsförlamad när han är borta. Men jag har varit med blivande svärmor och flyttat hästar från en hage till en annan. Det är inte bra, min häst längtan ligger redan och pyr och etter värre blir det när jag får sniffa på en mjuk mule

En av mina "dröm" hästar är till salu, jag har tom råd att köpa henne men inte tid med en häst. Iaf inte mellan heltidsstudier och jobba 70%, svårt att acceptera faktiskt. J-la skit att de skulle bestämma sig för att sälja henne nu! Jag försökte köpa henne för 2 år sen men då var det total nej

Ja ja vad är en bal på slottet

Svar på tråden Tantvarning 4