• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

God morgon tanter,

Äntligen känns det i luften att det är vår! Helt underbart att kliva ut i morse och det var inte små kyligt.

Har lyssnat på Il Divo?s Amazing grace hela helgen ? om och om igen?.
    Har aldrig förut reflekterat över orden, men nu när jag har letat som en tokig efter en hymn som det dessutom finns svensk text på har orden helt plötsligt sjunkit in.

• Diz

Hej tanterna!

Då har vi konstaterat att goa tanter är det ont om här i närheten... Men jag funderar starkt på att komma upp till sthlm/gbg här någon gång (läs, när jag vunnit på triss ). Shoppar ni med mig då?

Back to job idag, lite trist att fara hemifrån, karln är sjuk (på riktigt, med feber och allt) och är hemma själv med ungarna. Stakkarn ska få en trocadero när jag kommer hem, då blir han nog lite gladare...

• passionsblomman

GODFÖRMIDDAG! *dricker min andra kopp KAFFE*

Åååååh vad gott det är med kaffe åååh vad gott det är med kaffe

• Celeste97

Här sprutar visst blodet från ena hållet, och från andra hållet kommer Passion med en sax i högsta hugg... Huvva!

• Heloise

mmm kaffe, jag ska gå och göra en stor kanna och njuta av rent hus. Dessutom är det 30 min kavar till handledningsmötet, precis lagom med tid för att börja oroa sig för vad jag ska säga

*på A svarar jag öööö jag vet inte har inte hunnit läsa så mkt

*på följdfrågan B svara jag hmm bra fråga jag fastnade i Susan Faludis bok Back Lash och har ignorerat all annan relevant litteratur men jag är säker på att ngn av min super kompetenta kamrater har nått smart att tillägga, jag menar de som inte har dragit utomlands så där lagom lägligt.

*Åh goody en fråga C oxå: ja jo men det är väl en ontologisk forskningsfråga som jag inte har ett svar på för jag har glömt bort vad ordet ontologisk betyder. Jasså du tycker jag är oinspirerad och ofokuserad? Ja nu är det ju så att vissa har ju ett bröllop att planerar och en kantor att hitta, jag tycker du ställer liiiiite väl höga krav just nu...

Tror ni jag kommer undan med dessa svar?

hahahaha troligen inte, suck varför skulle jag få för mig att gå vidare med ett masterprogram har jag inte kunnat vara nöjd med min fil.kand??

• passionsblomman
    Heloise skrev 2009-04-27 10:44:21 följande:
    suck varför skulle jag få för mig att gå vidare med ett masterprogram har jag inte kunnat vara nöjd med min fil.kand??
    För att du är en ambitiös och DUKTIG tanta som inte bangar lite tuffa saker i livet! Håll huvudet högt och se väääldigt säker ut och titta med stadig blick den där frågar-personen i ögonen. Du har då inget att skämmas över! (till skillnad från 80% av de där smarta "kompisarna" du har som kursre!)
  • Heloise

Japp och dessutom ladies det är kanske ltie tidigt att dra fram rommen men vi har fått en kantor!! Yay vår präst ringde och läste lusen av vår hemförsamling och de sa ja jo det får ju vi står för och nu voila nu har vi en kantor som heter Oscarsson

• passionsblomman
    Hejja alla präster med ruter i!!!
    Vad SKÖNT att det fixade sig!
    Heloise skrev 2009-04-27 10:57:50 följande:
    Japp och dessutom ladies det är kanske ltie tidigt att dra fram rommen men vi har fått en kantor!! Yay vår präst ringde och läste lusen av vår hemförsamling och de sa ja jo det får ju vi står för och nu voila nu har vi en kantor som heter Oscarsson
  • Celeste97

Heja Heloise! Både med kantorn och utbildningen!

Svar på tråden Tantvarning 4