• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • tonårsmorsa

Och bästa kompisen sen dagis följer inte heller med.

• TinkerBelle

*kliar mig febrilt i huvudet*
    Så kan man väl inte göra?
    Varför vill dem inte eller kan dem inte?
    Jag trodde du var ute i god tid?

tonårsmorsa skrev 2009-04-26 22:39:27 följande:
    Hej tanterna!Just nu känns allt verkligen kass. Berättade ju tidigare om ointesset inför min födelsedag och att vi bestämt att åka till Riga med dem som var intresserade istället. Nu ikväll är det klart med att varken min pappa, mina svärföräldrar och ev. heller inte min svägerska följer med. Och mamma som sa att hon tyckte vi skulle passa på och gifta oss på båten. Jo, det hade ju blivit ett roligt bröllop.
  • Diz

Jag förstår att det känns kasst... Men det kan inte vara så att folk helt enkelt inte har råd? Om en av mina närmaste vänner/släkt/familj hade velat ha sällskap på en resa hade jag förmodligen i dagsläget inte kunnat följa, även om jag velat.

Jag läser fortfarande här så ofta jag kan, men hinner aldrig "ikapp"... Så mycket som behöver göras här hemma, karln är sjuk (tänk: "när en karl är riktigt förkyld..."), Tut fyller år på tisdag, det ska bakas och städas och fixas och "möbleras om" i trädgården, gärna måla huset också (och det inom en månad då besiktningsmannen kommer). Någon som kan slänga mig en livboj? känns som om jag håller på att drunkna...

Jag sliter mellan att tycka synd om mig själv och vara pissed för att jag är less på saker, när det ju bevisligen finns dom som har det långt mycket pissigare... Är det bara jag som gör så?

• Heloise

Nästan hjärtat nästan

Celeste97 skrev 2009-04-26 14:12:02 följande:
    Heloise skrev 2009-04-25 22:18:29 följande:
    Herr & fru Tanzerpant?
  • tonårsmorsa

God tid. Beror väl på hur man menar. Fyller gör jag i juni. Fast pappa har vetat det i snart 40 år.

Orsak: Krånglande mage (vet inte om festlokal varit bättre), Ekonomi (jag kan bjuda om det är så), Sjuk just nu (ursäkta, men det är ca 1 1/2 månad kvar), gillar inte båtar (ok, men jag fyller 40 - snälla).

TinkerBelle skrev 2009-04-26 22:49:40 följande:
    *kliar mig febrilt i huvudet*Så kan man väl inte göra?Varför vill dem inte eller kan dem inte?Jag trodde du var ute i god tid?
  • tonårsmorsa

Diz: Vi har varit tydliga med att sällskapet är den present jag önskar. Jag ser hellre att de lägger pengarna på sig själva än att köpa någon pryl till mig. Eftersom vi blir över 10 (vilket vi som tur var blir ändå) så får vi grupprabatt. Sen har vi inte frågat annat än syskon, föräldrar och min barndomsvän med familj. Men visst blir kostnaden högre än vad man kanske normalt lägger på en present. Jag hade väl bara hoppats att de skulle vilja lägga det på sig själva och att vi då kunde få tid att umgås. Vi bor alla utspritt så det är ju inte så ofta vi träffas precis.

• Im yours

Diz; Du får ta och göra någon sorts prioriteringslista, inklusive tidsplan. Sedan funderar du ut vad det är, SOM ENDAST DU KAN GÖRA. Deligera sedan ut andra sysslor eftersom. Kanske lättare sagt än gjort, men ett himla bra sätt för att släppa t.ex kontrollbehovet. Om man nu har ett sånt

Jag har varit tvungen att göra det här, och håller just på att lära mb2 att åtminstone tänka så. Det går sådär...... men det blir bättre eftersom.

Iaf det är jättenyttigt att se det uppskrivet på papper, av sig själv

Kramar och nattinatt mina vänner.

• Im yours

Tonårsmorsa; Förstår verkligen att du är besviken. Jag tycker att du ska tänka på att ha så kul som möjligt på resan, och strunta i de andra. Se det som deras problem, och deras förlust. Kramar.

• tonårsmorsa

Tack. Just nu klarar jag bara inte att se någonting positivt alls. Minsta bagatell blir till ett jätteproblem.

Im yours skrev 2009-04-26 23:12:32 följande:

Tonårsmorsa; Förstår verkligen att du är besviken. Jag tycker att du ska tänka på att ha så kul som möjligt på resan, och strunta i de andra. Se det som deras problem, och deras förlust. Kramar.
  • Diz

tonårsmorsa > "tycker inte om båtar", och "sjuk just nu" låter ju bara som blaha... Håller fullt med dig om att det är knepiga anledningar, speciellt av folk som står en nära. Jag hoppas verkligen att du inte tog illa upp av mitt inlägg, det är sent och jag är inte på mitt mest retoriska humör. Har läst en del på fattigbloggen senaste tiden, och det har nog satt sina spår.

I'm Yours > Lista ja... jag är sjukt bra på listor! Bara det att jag typ har listor på vilkor listor jag behöver göra snart...

Det känns ju som om allt behövs göras nyss, vilket känns knäppt, för så är det ju inte. Jag borde nog bara slappna av lite, och ta lite egentid. Kommer inte ihåg när jag tog tid för mig själv senast, alla helger sommartid går åt att ta hand om barnen, själv, då karln spenderar mesta tiden med att vara domar-ansvarig i SSAFF (södra sveriges amerikanska fotbollsförbund) och döma själv. Jag har alltid stöttat honom när det gäller fotbollen, för det är en sak han känner väldigt passionerat för. Ibland känns det bara som att det inte finns någon tid kvar till mig, allt går åt till att täcka upp här på hemmafronten.

Min dröm just nu: Kunna spendera några timmar att titta på lite vårkläder (att faktiskt kunna köpa något känns som en utopi) och titta på lite grejer till bröllopet (ska nog försöka göra egna smycken bla). Vart är alla tanter/shoppingkompisar när man behöver dom?

Svar på tråden Tantvarning 4