• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Im yours

Kolla det här klippet, så härligt att se. Father and son.

• lillabruden

tjohej! kikar in lite snabbt bara.... jag hoppas att solen är lika underbar hos alla mina tanter

Tänk om jag hade haft mitt körkort nu...hade jag åkt till parken och myst med lite bullar o saft inget kul att gå i park mitt i centrala malmö liksom hahaha jag får hålla mig dit bussarna går 2veckor till, ge mig alla kör-upp tips ni har!!! jag SKA klara det den 4maj! *grrr*

Im yours, en liten bissing?? (tand) Så underbart!!! Nu gäller det att akta så hon inte bits...

• Daa

Godmorgon på er.
    Är lite chockad över att jag sitter här den här tiden på söndagmorgonen (vaknade före 7 och kände mig lite pigg). Är det månne ett ålderstecken att jag vaknar tidigt och inte kan somna om?

Jobbigt med alla benhinnor för er. Kan bara fortsätta att rekommendera bra skor och att vara försiktiga när ni motionerar på nya underlag. Skönt att MBT-skorna fungerar för er som använder dem. Provade sådana i jobbet där ett tag och det var mycket roligare att gå i korridorerna när man liksom studsade fram (fast min tråkiga arbetskamrat påstod att jag använde fel teknik: man ska visst inte studsa). Fast det blev alldeles för jobbigt att ha dem när jag skulle stå och slipa: då gungade jag fram och tillbaka och det blev lätt kaotiskt

Gjorde ett gott dagsverke igår, tycker jag. Inledde med lite närradio och sen var det häck och buske som skulle kapas ner en aning. Det tog många timmar, men nu är de kapade.
    Sen var vi på releaseparty (så fick jag det sagt. Det låter coolt idag med )

lillabruden: just ja, det börjar närma sig uppkörning. Vi hejar på dig. Min körskolelärare sa inför min uppkörning att jag inte skulle köra bättre än jag kan, alltså inte hitta på några konstigheter utan lita på att jag hade lärt mig allt jag behövde. Lita på det du lärt dig också. Kör som du kan (mitt fullständigt solklara råd )

Sonja: Tack. Visst är det en fin kyrka (om jag inte minns fel fanns den tidigare med i Mulles bröllopsplaner?). Vi kände oss ganska fina vi med, den dagen

Väldigt vad jag pratar såhär på morgonen. Det är egentligen inte dags att kliva upp än, så jag kanske går och lägger mig en stund till.
    Kram på er.

• Im yours

Ja, snacka om karisma. Så härligt att se........

Morrn, morrn.

• Troll1

Hej!

I´m yours: Jisses, vad har hänt med din fot? Ber om ursäkt jag har inte läst nå´t om det. Bara skummat igenom sidorna senaste dagarna. Lät hemskt! Jag tål inte citodon, tog du dubbla dosen?

Mulle: Det med läpparna lät ju hemskt det med. Herregud en så´n hemsk medicin. Finns det inget annat som hjälper? Psoriasis solning? Fick jag när jag hade mkt utslag i senare tonåren. Skulle behövas nu igen.

Jodå, jag tar alla mediciner som huset uppbringar, vilket inte är få eftersom stora dottern också är allergisk. Så här har det varit vissa år sedan -94. Läkarna har inte fattat att inget biter (utom Betapred och det ska man inte ta i tid o otid). Igår hade jag sega små gummibandsliknande grejer under övre ögonlocken och till slut stod jag bara o stampade för de gör ONT och är svåra att få bort.
    Jaja, slutgnällt...

• Celeste97

TinkerBelle skrev 2009-04-25 21:10:48 följande:

Mot pollen problem använder jag Cetirizin och Rhinocort Aqua. Receptfritt på Apoteket och funkar utmärkt.
    Här är Apotekets sortiment: www.apoteket.se/rd/d/4210
    I sann tant-anda finns en prisjämförelse utsatt!

Jag rekommenderar alla nässprayer som innehåller ämnet budesonid (Rhinocort och Budesonid t.ex.). Det är en form av kortison.
    Vidare rekommenderar jag alla tabletter som innehåller ämnet cetirizin (Cetirizin, Zyrlex m.fl.).

Det finns ett par andra verksamma ämnen (antihistaminer t.ex.) och mediciner, men för mig har de inte alls haft lika bra effekt.
    Om man har problem med ögonen får man också lägga till ögondroppar, www.apoteket.se/rd/d/4222.

Undvik även att äta äpplen, nötter, morötter under den här tiden och skippa parfym och att vistas bland rökare.
    Vid svåra besvär - diskutera astmamediciner med doktorn för den här tiden!
  • Celeste97

Heloise skrev 2009-04-25 22:18:29 följande:

om 3 månader vid den här tiden så dansar pansartanten och jag nått valsigt som herr och fru T.
    Herr & fru Tanzerpant?
  • Daa

Åh, så sköna!

Im yours skrev 2009-04-25 23:48:14 följande:

Kolla det här klippet, så härligt att se. Father and son.www.youtube.com/watch
    Jobbigt med allergin, Trollet. Och så frustrerande när inget hjälper.
  • passionsblomman

Gummisnoddar under ögonlockan?
    Det lät väldigt obekvämt! *gåroch hämtar en liten sax och pincett för att hjälpa Trollet klippa bort dem*

Jag är så glad, för idag har vi ÄNTLIGEN röjt av altanen och kastat all skit som låg där! OCH jag har tvättat den med högtryckstvätten, MYCKET noga.
    Tar vi nu en yta i taget i trädgården så blir här snart lite ordning... Det ligger trasiga gamla leksaksbilar och all möjlig bråte både här och där. Inte har vi krattat nästan nå´t heller.
    Men NU ska det bli!

Svar på tråden Tantvarning 4