• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Jo, mitt fram på smalbenen, liksom längs med själva skelettbenet, det är där man får så in i baljan ont. Man kan få inflammation.

Jag får det ofta bara jag går för snabbt i för hårda skor, och är jag inte snäll mot mig då så går det inte över på länge.

MBT-skorna, de är utformade så att foten ska hållas instabil och likna attman går barfota. Vitsen är att HELA kroppen aktiveras så man använder en massa muskler som "kopplas bort" i en vanlig sko som håller foten stabil. Killen som utformat dem har studerat hur massajerna går och hur de kan ha sådan hållning och gå så långt osv.

Så, man får alltså igång en massa muskler som aldrig får jobba annars. Det gör att de är bra dels i träningssyfte, då det ökar effektiviteten på träningen, men också för olika typer av problem. Axlar, rygg, nacke, benhinnor osv...Jag överdriver inte när jag säger att jag bara nu i måndags HALTADE avsmärta i mina vanliga-bra-walkingskor. Nu går jag i de nya MBT och jag garnterar dig att det inte känns ett SMACK i benhinnorna!

DÄREMOT har jag grym träningsverk i rumpan och ländryggen samt bak i vaderna!

Celeste97 skrev 2009-04-24 21:52:02 följande:
    Passion, nu får du dra det där med benhinnorna och MBT-skorna igen. Var sitter de dära hinnorna nånstans? Hur vet man att man har ont i dem (som tant måste man ju ha en släng av hypokondri)? Och vad är det för speciellt med MBT-skor?
  • tonårsmorsa

Passionsblomman & Celeste: Jag får ont i benhinnorna om jag går för snabbt och med långa steg eller om jag går med skor som glappar (så man kniper med tårna). Med MBT-skor tar jag automatiskt kortare steg och får därför inte ont i benhinnorna. Jag är dessutom överrörlig i ryggen och MBT-skorna är jättebra för att stärka musklerna utmed hela ryggen. Har även en punkt på insidan av bäckenets nederkant (svårt att beskriva) där jag känner att musklerna aktiveras.

• passionsblomman

Jag har punkter lite överallt känner jag!
    men just att det inteblir ngn hård stöt när foten möter marken, det är underbart, och att man liksom rullar fram.
    Länken är väldigt informativ faktiskt!

tonårsmorsa skrev 2009-04-24 22:23:26 följande:
    Passionsblomman & Celeste: Jag får ont i benhinnorna om jag går för snabbt och med långa steg eller om jag går med skor som glappar (så man kniper med tårna). Med MBT-skor tar jag automatiskt kortare steg och får därför inte ont i benhinnorna. Jag är dessutom överrörlig i ryggen och MBT-skorna är jättebra för att stärka musklerna utmed hela ryggen. Har även en punkt på insidan av bäckenets nederkant (svårt att beskriva) där jag känner att musklerna aktiveras.
  • tonårsmorsa

Mina är de som kommer upp på instuktionsfilmen. De ligger annars under fliken sport på produkter, men där är de helsvarta. På instruktionsfilmen har de en röd "kudde". Precis de har jag (med rött). Jättesköna. Men jag fick prova flera modeller innan jag bestämde mig. När man köper så dyra skor vill man ju verkligen att de ska passa den egna foten.

• tonårsmorsa

Modellen heter Walk black kanske jag skulle tillägga.

• Heloise

Hello!
    Hoppas allt är bra så här på fredagskvällen
    Jag funderar på att investera i ett par sådana där skor faktiskt, flera st har rekomenderat dem till mig.

Vi har blivit av med vår kantor; jag kan inte vänta på att det ska bli tisdag så jag kan ringa och skälla på dem dvs vår hemförsamling.

Om jag så ska åka dit i brudklänning och släpa kantorn till stan så ska vi ha en kantor kl 15 :00 25 juli. Det enda vi varit säkra på är präst, kyrka, lokal och kantor och nu säger de; nää det går inte,vaddå går inte?

• passionsblomman

Då sällar jag mig till skaran!'
    Jag har läst noga om dem för något år sedan när de var helt nya, och sedan dess bara hört fler och fler lovorda dem.
    När nu benhinnorna jäklats hela vintern och inte givit med sig, ja då slog jag till-fast råd hade jag inte...

Men nöjd är jag!

Vad konstigt det låter med kantorn?!?

Heloise skrev 2009-04-24 22:51:02 följande:
    Hello!Hoppas allt är bra så här på fredagskvällenJag funderar på att investera i ett par sådana där skor faktiskt, flera st har rekomenderat dem till mig.Vi har blivit av med vår kantor; jag kan inte vänta på att det ska bli tisdag så jag kan ringa och skälla på dem dvs vår hemförsamling.Om jag så ska åka dit i brudklänning och släpa kantorn till stan så ska vi ha en kantor kl 15 :00 25 juli. Det enda vi varit säkra på är präst, kyrka, lokal och kantor och nu säger de; nää det går inte,vaddå går inte?
Svar på tråden Tantvarning 4