• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • tonårsmorsa

Heloise: De måste väl ha en kantor? (Och skorna är superbra.)

• Heloise

mm *morr*, så här är det "vår" kyrka är ägd av en stiftelse, men tillhör den största församlingen i stan. Det finns dock ingen präst eller ngn kantor i vår kyrka, utan man "tar" med sig präst och kantor ifrån sin hemförsamling. Vi ska ha en präst som inte har ngn egen församling längre, han arbetar dock som präst. Så då ringde vi och sa till att vi ville ha en kantor ifrån vår hemfösamling och de sa ok och sa att de skrev upp det och sedan skulle de höra av sig när de visste vilken kantor som skulle arbeta just den dagen.

Nu har det gått ett par månader och vi har inte hört nått så pansartanten ringde i onsdags och nää de visste inte vad vi pratade om, det fanns ingen notering om att vi ville ha en kantor och de hade minsann gett BÅDA kantorerna semester just då och bara tagit in en extra kantor för vigseln i deras kyrka kl 15:00 den 25 juli. Vi fick lösa det bäst vi ville sa de. Så vida vi inte ville flytta fram vigseln till kl 13( jo men visst säkert).

Men vår präst säger att det är vår församlings skyldighet att fixa en kantor till oss. Han ska ringa dem i nästa vecka, sen ska jag ringa bara för att jag vill skälla lite och CSN var förvånandsvärt trevliga och tillmötesgående( blev lite besviken nästan )att jag måste mucka med ngr andra ist haha

• passionsblomman
    Heloise skrev 2009-04-24 23:08:56 följande:
    sen ska jag ringa bara för att jag vill skälla lite och CSN var förvånandsvärt trevliga och tillmötesgående( blev lite besviken nästan )att jag måste mucka med ngr andra ist haha
    hahahaha!
  • Heloise

jamen här har man gått och laddat för värsta sammandrabbningen och så sa lille gulliga Robban bara hur många månader vill du betala av det på, det fixar jag , här är mitt direkt nummer, nemas problemas, WTF? Jag menar, man kan ju alltid lita på att CSN är helt kör i vägg och nejnejnejnej det går inte.

Robban måste vara nyanställd, för han var verkligen super trevlig, sa saker som ; är du säker på att vi inte ska lägga det på 1.5 år du får göra det om du vill.

I like Robban!!!

• tonårsmorsa

Heloise: Jag har aldrig haft problem med CSN. Alltid blivit trevligt bemött och fått svar på mina frågor. Har bara behövt sitta i telofonkö en längre stund vid ett tillfälle, men det var precis vid terminsstart och då får man ju räkna med det. Har aldrig förstått vad alla klagar på. Kanske att jag haft tur.

• Heloise

Japp då har du haft tur, men det är ju bra det
    Frågor är inga problem att få hjälp med det är ut el inbetalningar som brukar vara lite knepigare.

tonårsmorsa skrev 2009-04-24 23:26:49 följande:
    Heloise: Jag har aldrig haft problem med CSN. Alltid blivit trevligt bemött och fått svar på mina frågor. Har bara behövt sitta i telofonkö en längre stund vid ett tillfälle, men det var precis vid terminsstart och då får man ju räkna med det. Har aldrig förstått vad alla klagar på. Kanske att jag haft tur.
  • tonårsmorsa

Mm, och mina ut- och inbetalningar har flutit på utan problem.

Heloise skrev 2009-04-24 23:34:09 följande:
    Japp då har du haft tur, men det är ju bra det Frågor är inga problem att få hjälp med det är ut el inbetalningar som brukar vara lite knepigare.
  • Im yours

Hej, hej söta ni. Idag tog jag tag i ett problem. Grejen är att jag stukat "sönder" ledbanden på vänster fot, o blivit sk överrörlig. Eventuellt fattas det även andra latinska omskrivningar.

I vinter har jag gått i sk Fluffy- skor, asfula, dyra, men ack så modääääääna Och så varma. För övrigt mycket typisk mig. Det är då Lasse säger; Jag älskar dig. Du är så go

Iaf, pga mitt plattfotade promenerande har min fot kommit loss. I skon, alltså mina fötter är van att pressas ihop i klackeskor Visst, så då jag bytte ut Fluffystövlar mot Walkingshoes blev det nått slags fot, och ledbandskaos precis där vristen möter fotleden. Hmmmm, jag har ingen fotatlas, men det borde bli så. Troooooooooor jag..............

Jag har haft så många slags smärtor i den jädrans foten, (stickande, brännande, pulserande), You Name It, under dessa vårvinterveckorna.

Redan för jättelänge sedan så sa en kompis som är läkare till mig. - Liz, du bör operera den foten. Jag kan inte komma och bandagera dig i tid och otid Mitt svar. - Tjaba, tjena hallå, skulle tro det. Snälla du titta in i min garderob, o berätta vad du ser längst ner. - Skor min vän, du ser en massa skor!!!!!!

Men idag ringde jag vårdcentralen, så den 6.e maj ska min fot undersökas. Apans apa............... lalalalalalalala. Håller för öronen

Passion; Oxå en sk längre form av förklaring

Sonja; Vet du, jag bodde i ett radhus, uppe i Malmberget de 6 första åren av mitt innehållsrika liv Dessutom, har jag åkt över bron till Suomi i lakritsärenden många ggr. Har massor med släktingar i trakterna, Luleå, Övertoneå etc. Uppåt, norrut

Vet ni vad, nu då jag läste ifatt..... det var banne mig mycket mer intressant än de flesta tv-program

Föresten, jag ska oxå ta en närmare titt på de där underverksskorna Man är väl en klok, lagom tjock kvinna, i sina bästa år. Eller?

Mulle; Är du fuller?

Massor av kramar till alla er!

• Heloise

det är ju bra, det är iofs 3 året i rad vi åker på återkrav, man måste ju ha lite mer med dem att göra då haha.

Även om jag personligen inte haft problem så har många av mina vänner haft problem pga lärare som inTe rapporterar in poäng i tid isv det gör ju att utbet blir sena.

Jag har aldrig släpat efter med poäng så jag har ingen erfarenheter av det, däremot retar jag upp mig på deras skit puckade regler

• Heloise

Ha en härlig helg tanter, jag ska jobba hela helgen *suck* och plugga resten av tiden. Men just nu känner jag att Orlando. Eric och Brad kallar på mig

Natt natt ladies

Svar på tråden Tantvarning 4