• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • dfk

Ja det kan jag tänka mig! Det blir en helt annan smak när man grillar, och så får man sommarlängtan...

• passionsblomman

Skämtar du!?! Min sambo har stått på altanen och grillat hela vintern lång!

Och imorgon får vi äta 340 gram nötkött i vår soppkur, så DÅ du, vet jag en man som kommer att stå vid grillen!

dfk skrev 2009-04-24 16:22:16 följande:
    Åh! Underbara fredag är här. Det är så härligt vårväder och ska vara det över helgen. Kanske ska man passa på att grilla lite. Någon som har premiärgrillat än?
  • passionsblomman

Ja-utmaning!

Sonja68 skrev 2009-04-24 14:15:54 följande:
    Inte?!?! Anlägga en prunkande trädgård där, vore inte det en utmaning för dig som är florist *garvar*
  • passionsblomman

Hahaha! Ja den är det!
    Fast mitt recept har inga nudlar och inga bönor och inte buljong, däremot en påse pulverlöksoppa-antar att det motsvarar typ buljongen.
    Hm, kanske kan ta lite nudlar i detta koket då...jag ska koka ny soppa ikväll...

Troll1 skrev 2009-04-24 17:29:03 följande:
    Hej på er tanter! Hinner inte läsa igenom era inlägg förrän Lisa sover... Vi "syns" snart. Passionsblomman: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m42940419.html :-P
  • MulleNuh

Oj! Vi har grillat sedan mars! NÄstan varje helg.

dfk skrev 2009-04-24 16:22:16 följande:
    Åh! Underbara fredag är här. Det är så härligt vårväder och ska vara det över helgen. Kanske ska man passa på att grilla lite. Någon som har premiärgrillat än?
  • passionsblomman

OCH- detta är viktigt! På mitt papper står kaffe som dryck med först på dag SJU inte kaffe och the hela kuren! Kaffet är helt klart det som är hemskt att avstå! Det borde dessutom stämma bättre med avgiftning, att kaffe inte ingår menar jag...???

passionsblomman skrev 2009-04-24 17:52:19 följande:
    Hahaha! Ja den är det!Fast mitt recept har inga nudlar och inga bönor och inte buljong, däremot en påse pulverlöksoppa-antar att det motsvarar typ buljongen.Hm, kanske kan ta lite nudlar i detta koket då...jag ska koka ny soppa ikväll...
  • tonårsmorsa

Hej allihop!
    Nu är en virrig tant tillbaka från sjukgymnasten. Insåg att jag inte skulle hinna iväg till Täby idag, så det andra får vänta till nästa vecka. Tror inte jag är så bra på att planera.
    (Och jodå Celeste. Visst finns det en norra Stockholm-falang.)

Passade på att promenera massor i det härliga vårvädret istället. Ett säkert vårtecken här är paddvandringen. För ni minns väl Rulle: "Hej alla barn. Nu är det vår - då pippar alla djuren."

• MulleNuh

Jag är lite småfull jag!
    Va ovanligt.. Ja men inte så full att jag inte kan skriva rätt iaf!

Men det är LIVET att stå ute i solen vid grillen med ett glas rödvin! Åååååååå...

• passionsblomman

Jaaaa det minns jag...för jag länkade ju Rulle för ett tag sedan...guuuu vad längesedan han var!

tonårsmorsa skrev 2009-04-24 18:27:13 följande:
    Hej allihop! Nu är en virrig tant tillbaka från sjukgymnasten. Insåg att jag inte skulle hinna iväg till Täby idag, så det andra får vänta till nästa vecka. Tror inte jag är så bra på att planera. (Och jodå Celeste. Visst finns det en norra Stockholm-falang.)Passade på att promenera massor i det härliga vårvädret istället. Ett säkert vårtecken här är paddvandringen. För ni minns väl Rulle: "Hej alla barn. Nu är det vår - då pippar alla djuren."
Svar på tråden Tantvarning 4