• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Im yours

Heloise; Kanske Robban på CSN kan funka som kantor. Lite extraknäck går alltid ner

Allvarligt varför skicka båda sina kantor(ander) på semester. Är de månne gifta med varandra. Dålig stil..........

• tonårsmorsa

Im yours: För några år sedan sprang jag omkull i en trappa och vek foten 90 grader i sidled. Ledbandet blev uttöjt och jag fick hoppa på kryckor ganska länge efter det. Sedan var jag ut och dansade (med högklackat) och trampade naturligtvis snett så ledbandet töjdes igen. Efter det insåg jag att det var gympaskor som gällde. Fick ta paus från dansen under ett år, men nu är foten frisk igen. Så det jag vill säga är att det behöver inte vara kört med högklackat för all framtid, men du måste ta det lugnt så foten verkligen hinner stabilisera sig ordentligt. För mig tog det som sagt ett år. Ett ledband som en gång blivit uttänjt är också lättare att skada igen. MBT-skor kan kanske vara lite för tufft om du inte är helt återställd. Du behöver nog först se till att ha ordentlig stabilitet med vanliga skor. Kolla med sjukgymnast, det finns ju annat än MBT-skor, som t.ex. balansbräda.

• Celeste97

Alltså, jag måste ju vara hypokondriker. För det var först när jag läste om dina benhinnor Passion (eller ja, ett par dagar tog det att nå hjärnan) som jag insåg att jag ALLTID har ont där när jag är ute och går. Attans!
    Så nu måste jag ju ta reda på var de där skosingarna finns, exakt hur dyra de är, och om man har dem bara för promenader eller även för att springa?

• tonårsmorsa

Jag köpte mina genom sjukgymnasten. Tror de kostade ca 2000:-. Och springa i tror jag inte. Men när man blivit van kan man ha dem att gå i både under promenader och i arbetet. Det finns ju även sandaler.

Celeste97 skrev 2009-04-25 00:26:45 följande:
    Alltså, jag måste ju vara hypokondriker. För det var först när jag läste om dina benhinnor Passion (eller ja, ett par dagar tog det att nå hjärnan) som jag insåg att jag ALLTID har ont där när jag är ute och går. Attans!Så nu måste jag ju ta reda på var de där skosingarna finns, exakt hur dyra de är, och om man har dem bara för promenader eller även för att springa?
  • Sonja68
    Daa skrev 2009-04-24 19:23:23 följande:
    Go'kwäll, alla sköna tanter (hävdar fortfarande att det här är en tantsmilie )Sonja, skoj med ännu en norrbottning. Då blir iaf inte du bestört över att höra att jag först idag har bytt till sommardäck på bilen (för er andra: joo, det är ganska sent att byta även här uppe )
    Ha-ha! Nej chockad blir jag inte. Min lilla krockade Golf har fortfarande vinterdäck... men maken har lovat byta imorgon.
    Ni vigdes i Gammelstad ser jag. SUPERFINA BILDER!!! Ni var så fina! Min kusin bor i Södra Sunderbyn och vi åker ofta förbi och stannar till i Gammelstad. Jättefin kyrka och kyrkbyn är så mysig.
    Great, inte bara en Norra Sthlms-falang här på Tanttråden utan även en pytteliten Norrbottens/Norrlands-falang
  • Sonja68

Im yours skrev 2009-04-24 23:40:23 följande:

Sonja; Vet du, jag bodde i ett radhus, uppe i Malmberget de 6 första åren av mitt innehållsrika liv Dessutom, har jag åkt över bron till Suomi i lakritsärenden många ggr. Har massor med släktingar i trakterna, Luleå, Övertoneå etc. Uppåt, norrut
    Nämen, vad jag blir varm om hjärtat När man börjar rota så visar det sig oftast att alla goda människor har sina rötter i Norrland Fniss!

Jag får ont i benen själv av att läsa om dessa benhinnor, kanske jag oxå måste gå och köpa såna där skor?! Jag vet att jag brukar få ont på vår och höst när man nystartar med promenader. På asfalt. Men sen brukar det gå över. Jag har nu mest problem med att fötter o vader svullnar och sen på natten vaknar jag med värsta krampen o måste upp o skutta å väcker både make och de barn som vandrat över till vår säng. De blir förstås livrädda och undrar vad jag håller på med.
    Vad beror dessa krämpor på, någon som vet? Trist att alltid få nattsömnen förstörd, precis när Lillan börjat sova hela nätterna.
  • tonårsmorsa

Sonja: Muskelkramper under natten orsakas ofta av vätskebrist. Själv brukar jag också vakna av kramper i vadmusklerna och jag VET ju att jag dricker alldeles för lite vatten. Även kaliumbrist kan leda till muskelkramper, men då tror jag det mer är förknippat med hjärtmuskeln (och även annan nervpåverkan som förvirring och allmän muskelsvaghet). Men om fötter och vader svullnar så kanske du bara gått för mycket och inte vilat benen tillräckligt. Att vila med fötterna i högläge lite då och då är väl tyvärr sådant som man upptäcker blir mer och mer nödvändigt när man blir äldre (vilket jag vägrar bli ).

Godnatt ladies. Nu är det dags för sängen.

• Sonja68
    Sonja68 skrev 2009-04-25 01:04:55 följande:
    Tonårsmorsan: Tack för infon
    Va?! Var försvann resten av inlägget som jag skrev??

Jag skrev: Det stämmer att jag dricker alldeles för lite vatten. Däremot går jag inte så mycket på jobbet, jag jobbar på kontor och sitter mest hela dagen. Däremot snor jag ihop benen så de domnar, av nån anledning.
    Ska försöka att dricka mer vatten nu!
    Natti-natti, önskar dig en god natt.
  • Sonja68

Heloise: Det där med kantorn låter ju minst sagt märkligt! Är de inte skyldiga att erhålla kyrkomusiker året om? Hoppas det löser sig för er. Ring och skäll, när du nu inte fick skälla på CSN så...det måste ju ut nånstans menar jag Nä, men allvarligt; tror de på fullaste allvar att ni skulle överväga ens att flytta vigseln pga att DE klantat sig och gett kantorerna semester samtidigt. Dessutom verkar de ju inte ha full kontroll i sin kalender.

Svar på tråden Tantvarning 4