• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Det vet du nog bättre än jag...
    *går in och kikar på hitta...*

MulleNuh skrev 2009-04-28 21:27:20 följande:
    ahaa.. Finns det skola där.. Visste inte jag.. Islandstorget är väl närmsta t-banestation iaf..
  • passionsblomman

Jaså är det där det är! jamen det vore ju alldeles perfekt för mig att resa till! Hoppas jag får gå och kommer in!

• Im yours

Det hoppas jag med blomman, perfekt val av ämnen om du oxå siktar på eget företagande;-:

Tänk att det ska vara så in i nordans jobbigt med myndigheter. Ibland undrar jag hur vissa anställda funkar ute i verkligheten, byråkratstyrda som de är.

Hahaha, igår fick jag hemleverans på varor jag beställt. I den mastodonta kartongen hade någon slängt ner ett ex av Familjeliv. Har bläddrat igenom den, o har nu mycket stor kunskap om graviditeter, småbarn, etc, etc. Det är allt en himmlans tur att jag har lilla Smillis.

Då jag så småningom bor i hus ska jag baske mig inreda ett eget rum till henne Så hon kan spendera några veckor per år med sin farmor. Har redan förberett sonen på att förberedande shopping, konserter, och resande ingår i farmorskapet

Lillabruden: Jättefin klänning!

Ha det gott alla!

• didis

Passionsblomman - låter som en bra kombination av kurser, hoppas du kommer in!

Men vad är det för debis du väntar på?? (kunde inte låta bli efter att du skrivit om ditt felstavande)

Nä här skall inte festas upp några pengar! Här skall levas sparsamt och möjligen amorteras på huset!

Fick veta lönen under utbildningstiden i går. Helt ok, tycker jag, de betalar 1 tor-resa/v och 2000 kr extra i bostadstillägg första året (när jag måste veckopendla) år 2 o 3 betalar de istället resor vid behov, ibland flera gånger/vecka men inget för bostaden.

Idag skall jag köpa avskedspresent till sköterskan, i morgon är hennes sista arbetsdag och min sista med patienter. Känns - konstigt - men fantastiskt skönt!

• Fjällbruttan

Lycka till blomman med utbildningsplanerna, men framförallt med bebisverkstan
    Jag är så glad att din sida finns för då kan jag spana på en del av blommorna jag ska ha i buketten

Själv ska jag snart gå ut med min vilda dotter 1,5år och funderar på vadjag ska ha för halsduk runt nacken... gillar inte drag... alltså måste jag vara tant

Men lite fläsk måste jag promenera bort för igår fick jag veta att min klänning är på väg från USA... vill att den ska komma NU!!!!!!
    Tålamod??? Va??? Nääää.. det har jag inte!

• TinkerBelle

God morogn tanter,

Idag har jag masat mig in till kontoret i Farsta. Mest av praktiska skäl...
    Vi ska titta på vigselringar idag och efter som m2b fortfarande jobbar så blev det mest praktiskt att haka på. Tar så förjolat lång tid att åka från norra till södra sidan med bussbyten och pendeltåg som inte alltid går.

Pirrar lite i magen när jag tänker på ringarna trotts att vi ska enkla utan stenar som vigsel ringar eftersom jag redan en förlovningsring med en massa "bling bling".

Passionsblomman - jag tycker att du har en alldeles utmärkt plan och håller tummarna. Vet ju att komunen du bor i har lite udda komunlapolitiker så hmm vi får hoppas att de anställda i förvaltnignen inte har blivit "smittade"..

• Luucie
    MulleNuh skrev 2009-04-28 21:27:20 följande:
    ahaa.. Finns det skola där.. Visste inte jag.. Islandstorget är väl närmsta t-banestation iaf..
    [/citat]
    passionsblomman skrev 2009-04-28 21:28:27 följande:
    [citat]
    Det vet du nog bättre än jag...*går in och kikar på hitta...*
    Och jag vet det bättre än alla! Då kan du komma förbi och fika på rasten passionsblomma !
    Utbildningen låter jättebra. Hoppas ni går igenom hur man deklarerar..vad man ska dra av, dra på, dra igen... Herregud jag höll på att bli galen.
    Det blir jag alltid men nu är det klart så nu kan man koncentrera sig på det som är verkligen viktigt här i livet igen. Nämligen planera bröllop

Kram tanterna nu måste jag jobba lite igen.
  • didis
    Luucie skrev 2009-04-29 10:03:51 följande:
    Utbildningen låter jättebra. Hoppas ni går igenom hur man deklarerar..vad man ska dra av, dra på, dra igen... Herregud jag höll på att bli galen.
    Bästa botemedlet mot bokföringsstressen som egenföretagare är en bra revisor och bokföringsbyrå...

Jag har kontakt med dem ibland flera gånger varje månad (men så har jag aldrig gått någon starta-eget-kurs heller, tyvärr).
  • MulleNuh

Bor du där?? Trodde du bodde i sumpan typ?!

Luucie skrev 2009-04-29 10:03:51 följande:
    Och jag vet det bättre än alla! Då kan du komma förbi och fika på rasten passionsblomma !Utbildningen låter jättebra. Hoppas ni går igenom hur man deklarerar..vad man ska dra av, dra på, dra igen... Herregud jag höll på att bli galen.Det blir jag alltid men nu är det klart så nu kan man koncentrera sig på det som är verkligen viktigt här i livet igen. Nämligen planera bröllop Kram tanterna nu måste jag jobba lite igen.
  • TinkerBelle

Jag har något jag inte riktigt kan få rätsida på, inget viktigt egentligen, men det stör mig så kanske ni kan hjälpa mig att förstå?

Det är lite långt ? snudd på en roman?.

Min m2b och jag har varit ett par i lite mer än 3 år och under denna tid har jag aldrig träffat hans bästa väns fru. M2b och R har varit bästisar sen dem var 8 år och står varandra jätte nära. R och jag kommer bra överens och när vi träffas så är det alltid avslappnat och trevligt. Hans fru däremot har redan från börja tagit avstånd. Första gången var när vi varit ett par i ett halvår och hon skulle fira sin 30 års dag med stor baluns. Två veckor innan, tur att vi inte hunnit boka flyg, kröp det fram att m2b var bjuden men inte jag. Ursäkten ? hon visste inte hur länge vårt förhållande skulle hålla.
    Kan ju säga att det vid det tillfället växte det ut horn i pannan på mig.
    Efter det har vi varje gång vi åker över till England tillsammans, ca 4 ggr per år, bjudit in dem som par till fester och middag ? hon har aldrig kommit och alltid haft en konstig ursäkt som undanflykt.
    För ett år sen när min blivande svärmor ordnade en förlovningsfest (mot min vilja) så gjorde hon en ?no show?, dvs. hon sa att hon skulle komma men dök aldrig upp och hennes stakars make satt där och fick skämmas. Det finns tillfällen då hon hindrat honom från att komma också med ursäkten att hon vill stanna hem, men inte själv.
    Nyår hade vi stor fest med alla vänner och våra familjer i vårt hus i England. Dem var också bjudna, men avböjde för att stanna hemma själva. Ursäkten ? hon blev alltid illamående på nyårs afton och ville därför stanna hemma. När m2b ringde för att önska gått nytt år var det ingen som svarade. Dem hade gått på fest hos en av hennes vänner. För det första så planerade vi långt i förväg, för det andra var ärlig och säg att ni blivit bjudna på en annan fest.
    Vi har haft en hel del hetlevrade diskussioner runt hennes beteende eftersom jag uppfattar henne som direkt oförskämd. Till saken hör att det inte bara är mig hon behandlar som lort utan alla i vänskapskretsen och dem tiger för R skull.
    Jag har redan gjort klart att jag inte har några ambitioner att krusa henne. Jag behöver inte henne men det blir lite krystat när våra mäns relation är så nära.

Vad är det jag missar!!!

Svar på tråden Tantvarning 4