• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MittiPrickBrud

Men oooopppss!

nu har jag gett begreppet förlorade ägg en helt ny mening!
    Jag hade två kokande ägg på spisen, vilket jag naturligtvis glömde bort då jag satte mig här för att läsa ikapp och uppdatera mig på bt.

Nu hörde jag precis en smäll, som ett ljudligt *poff* och rusade ut i köket för att se vad som hänt. Kastrullen hade kokat torrt och mina ägg exploderade! det är sant, de låg utspridda på hela spisen i massor av delar.
    Där förlorade jag två ägg

• tonårsmorsa

Jag har lyckats smälta botten av en kastrull en gång när jag skulle koka just ägg. Hade satt på fel platta och kunde inte förstå att det tog sån TID för vattnet att koka upp. På den platta jag satt på stod en tom kastrull och efter ganska lång tid upptäckte jag att plattan blivit alldeles röd. När jag då lyfte kastrullen hade botten börjat smälta och låg och bubblade som kokande tenn. Och plattan fick de lov att byta ut efter det (var på jobbet).
    MittiPrickBrud skrev 2009-04-29 18:40:58 följande:
    Men oooopppss! nu har jag gett begreppet förlorade ägg en helt ny mening!Jag hade två kokande ägg på spisen, vilket jag naturligtvis glömde bort då jag satte mig här för att läsa ikapp och uppdatera mig på bt.Nu hörde jag precis en smäll, som ett ljudligt *poff* och rusade ut i köket för att se vad som hänt. Kastrullen hade kokat torrt och mina ägg exploderade! det är sant, de låg utspridda på hela spisen i massor av delar. Där förlorade jag två ägg
  • MittiPrickBrud

Milda tider!

Man har visst inte simultankapaciteten helt klar då man är tant!
    Koka ägg är ingen lek!

• tonårsmorsa

Kanske vi skulle ge ut en kokbok? En med bara äggrecept - och tips på hur man INTE bör göra. Mycket kan som sagt hända när man ska koka ägg. Men man lär så länge man lever som det så fint heter.

MittiPrickBrud skrev 2009-04-29 19:00:51 följande:
    Milda tider! Man har visst inte simultankapaciteten helt klar då man är tant!Koka ägg är ingen lek!
  • MulleNuh

Jag minns när jag skulle koka ägg till mina föräldrar när jag var liten.. Jag visste att jag hört pappa säga att han vill att dom kokar i 6 minuter.. Så jag la i äggen i kallvattnet och tog tid!! 6 minuter!!
    Tror ni det var hårt när han skulle knäcka det i sängen där dom låg??
    Alltså det skulle ju bli frukost på säng..

MittiPrickBrud skrev 2009-04-29 19:00:51 följande:
    Milda tider! Man har visst inte simultankapaciteten helt klar då man är tant!Koka ägg är ingen lek!
  • MittiPrickBrud

Hahaha

Stackars Mullepappan!

• MittiPrickBrud

bye bye, nu kommer m2b så nu loggar jag ut så jag får kramas lite!

• tonårsmorsa

Mulle:
    Det är tanken som räknas.

• TinkerBelle

Nix! Ingen social fobi där inte. Hon jobbar inom turistnäringen och har inga problem att knyta kontakter så länge det inte är med hennens mans familj eller vänner.

Jag ska inte slösa mer energi, blev bara så frustrerad när vi helt plöstlig skulle gör bordsplaceringen mitt i natten för att tillfredställa hennes nycker.

Hennes man bad inte om det utan ställde frågan.
    Det är inte kotym i England heller att gifta par sitter bredvid varandra. Eftersom han är bestman så blir hon tyvärr placerad ganska så centralt eftersom han sitter nära oss.
    Som tur är så är vi inte många så det ordnar sig säkert i slut ändan.

tonårsmorsa skrev 2009-04-29 17:45:35 följande:
    TinkerBelle:Kan det inte vara så att "kärringen" i fråga har någon form av social fobi? Kanske är det då svårt för henne att ta steget att träffa nya människor. Låt inte din energi gå åt till att grubbla över varför hon gör som hon vill. Om jag förstod dig rätt så hade hennes man också bett om att ni skulle placera dem bredvid varandra. Gör så, och placera henne också gärna långt ut på kanten så hon kan gå ifrån om hon vill. Då blir det heller ingen "lucka" om hon backar ur i sista stund.
  • MulleNuh

hihi nu vet jag när micke ska få sin svensexa!! GUD va roligt!!

Svar på tråden Tantvarning 4