Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Vilket trist väder idag. Man blir snabbt bortskämd. Men egentligen perfekt inneväder. Jag har en liten dotter som sover så oroligt just nu så jag är såååå trött. Egentligen borde jag passa på att sova när hon gör det, men jag är så dålig på det.
Linum: Usch, stackars herr Linum. Hoppas han kvicknar till fort. Det där lät inte roligt.
Grattis till Linum!
Enligt väderprognosen jag såg igår skulle det i alla fall inte regna idag. Jag ska på lunch hos en väninna och ska promenera dit så jag hoppas det håller upp. N tog bilen idag.
Just precis sprang den där jycken in på tomten igen och sprang ett par varv på gräsmattan. Att kärringen inte lär sig att ha hunden kopplad!!!!
För övrigt låg det hundskit på gräsmattan när vi kom hem från torpet. Inte säkert att det är samma hund, men vem vet.... Skoj sen när man kommer vara ute på gräsmattan mer. "Oj, lillan varför har du så bruna byxor och varför luktar du så illa". Blä!!!
Grattis Linum! Hurra! Hurra! Hurra!
Nibla: Vad är det för kärring som låter sin hund springa löst sådär?? *grrr*
me not like sånt, W är livrädd för hundar så hade vi haft en granne som gjorde sådär så hade han nog inte vågat gå ut.
Grattis Linum!! Hoppas att du får en fin dag... Jag antar att du fyller år idag. Jag har inte koll på nått längre.
Hoppas att M känner sig bättre snart.
Kram på ER alla!! Saknar Er. Det ska bli kul att ses till helgen!
Nibla: Sicken kärring. Du får sätta upp en skylt att man inte får rasta sin hund på er gräsmatta.
tjingleing
spinningpass på lunchen. pust.
Nides- va kul att du är här. hur mår du?
*morrar*
Måste bara få skriva av mig lite...
Mamma ringde nyss. Hon var på Hemköp på Selma lagerlöfstorg och skulle hämta ut ett paket som hon fått aviserat via sms. Hon gick dit och hade problem med att plocka fram sms:et så hon frågade kassatanten ifall hon kunde hjälpa henne. Kvinnan vägrade!! Mamma sa att hon inte visste hur man plockar fram sms och att hon bara ville hämta sitt paket. Tillslut var hon helt desperat och ringde upp mig. Hon har ju lite svårt med språket också så jag sa till mamma att ge luren till kvinnan. Då vägrade kvinnan att ta telefonen och sa bara till mamma att hon skulle skriva upp nummret på ett papper, sedan forts. hon ta nästa kund. Stackars mamma som har väldigt svårt att skriva försökte förklara detta för kvinnan och bad henne återigen att ta telefonen så att jag skulle ge henne nummret. Jag hörde kvinnan fräsa åt mamma att hon minsann inte hade tid och att om mamma ville ha sitt paket så var hon tvungen att skriva upp nummret på ett papper! Men va faen... hon kom ju inte åt smset och kvinnan vägrade att prata med mig i telefon så jag kunde ge henne nummret!
Mamma kände sig så arg och så liten, så det slutade med att hon svor lite och gick därifrån... stackars mamma! Jag blev faktiskt jättearg när hon ringde och jag hörde hur kvinnan på hemköp totalt vägrade hjälpa henne.
Efter jobbet ska maken och jag hämta upp mamma och åka bort till hemköp och se ifall vi kan få ut hennes paket...
*muttrar*
Tez,
Fy fasen vilken stil!!! Vissa människor ska inte jobba med serviceyrken! Usch, nu blev JAG irriterad.....Hoppas samma kvinna jobbar när ni åker dit så ni kan läsa lusen av henne! *skrattar häxlikt*
Tack för alla gratulationer och sånger! Jag talade aldrig om för dem på mitt jobb att jag fyller år idag. Då hade de bara undrat varför jag inte bjöd på tårta. Jag tycker, i min enfald, att man blir BJUDEN på saker när man fyller år Det finns människor som aldrig någonsin tar med sig något, men som alltid är både först, i mitten och sist i bullfatet på jobbet... Sniket!
Har haft en trevlig födelsedag i alla fall!
Puss på er!
Tezz: Förstår att din mamma blev förbannad! Sicken människa...
Morsning, forts. följer här på gårdagens paketjakt!
Mamma, maken och jag åkte till hemköp och hämtade ut mammas paket. Vi fick samma kvinna som mamma fått. Maken sa till henne att hon vägrat hjälpa hans svärmor få ut ett paket. Då svarade hon att hon minsann inte vägrat hjälpa till och att om vi hade klagomål så skulle vi ta det med hennes chef. Hon frågade ett par ggr. under samtalet om hon skulle hämta sin chef. Ingen av oss tyckte det var nödvändigt att prata med chefen. Vi ville bara tala om för henne som faktiskt gjort fel (chefen hade inte gjort nått) att hon kanske skulle ha lite mer tålamod med folk och lyssna lite bättre.
Hon försökte skylla ifrån sig och sa att hon bett mamma skriva på en lapp. Jag svarade då att mamma inte kan skriva och att hon försökt tala om det. Då sa även maken att jag (hans fru, hihi) hade hört allt på telefon och hade hon bara tagit luren så hade hon fått nummret. Vi skällde inte på henne, utan bara talade om lugnt för henne vad vi tyckte.
Kvinnan blev helt tyst och plockade fram paketet. Sedan såg det faktiskt ut som att hon skämdes och när vi skulle gå så log hon åt oss och önskade oss en trevlig dag!
Hihi, *yes* tänkte både maken och jag, vi fick sista ordet! Hahahhohohohihi!
Linum: Håller helt med om det där med födelsedagar! Som tex. när man har kalas. Oftast är det födelsedagsbarnet som jobbar och fixar mest! Igentligen ska h*n bara sitta ner och njuta. Som man gjorde på bröllopet!