Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Ab: detta hittade jag på dopguiden:
ETT GUDBARN
Av: Siv Andersson
Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.
Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.
Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.
Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.
nu ska jag sova.. Godnatt!
Gokväll
Tack Nibla för trevlig fika och tack ni andra för att det är så trevligt att träffa er!
Linum, vad hemskt för din vän.
Ab: På Ws dop var det meningen att E skulle läsa denna dikt av Barbro Lindgren. Kort men söt. (Hon backade i sista sekund och det slutade med att jag läste upp den hihi)
Det luktar litet barn här
Det luktar
litet barn här.
Det luktar
som av lakan,
täcken
och små svala
kuddar.
Det luktar
litet barn här.
Det luktar
spända kinder
liten mage
skrovliga små skinkor.
Det luktar
litet barn här.
Ab: Hur var Malmberg?
Sitter uppe o nattsuddar ikväll. Alla andra sover så jag passar på att få lite småsaker gjort, har skrivit en shoppinglista till imorgon, vikt tvätten, sorterat räkningar och lite sånt där som är skönt att bara skrota runt och göra på egen hand. Synd bara att klockan rusar iväg och att det blir så sent...
:)
Hej
tack så mcyket för doptips.
Mlamberg var bra. riktigt bra tom. speciellt när han var lågmäld och sjön faktiskt
Ab: Vad kul, jag hörde att de pratade om honom på radion också och sa att han varit lysande, och de undrade varför han inte gjrode mer egenproducerat.
Igår gick jag och la mig alldeles för sent, sen vaknade W kl 7 så om jag är trött idag får jag skylla mig själv....
Halvsov en sväng imorse och drömde konstigt om att jag och N höll på att flytta isär. Jag stod framför en betongkloss i förorten och tittade upp mot min lägenhet som låg högst upp i huset. Först tänkte jag att åh vad skönt att bo högst upp men sen när jag kom in i trappuppgången så fick jag panik när jag såg att jag var ju tvungen att ta hissen upp med barnvagnen varje dag. Då vaknade jag till och började nästan grina för att jag blev så hmm vad ska man kalla det, panikslagen, av min dröm. Usch. Ville ringa N o bara kolla att det inte var så som jag drömt :(
Tack för trevlig fikla igår. Måste göras om
Nibla, tur att man inte följer den boken till punkt och prickar
Linum
Inte så konstigt att hon hade ringt först och sedan inte orkat.
Ring henne ändå. Det behövs vänner i sådana situationer.
Frujj- läge att hångla lite extra med maken idag tror jag
Ab: definitivt! *längtar till kl 16*
*fniss*
Frujj- det är en himla bra idé att göra. Rätt sätt att skrämam bort drömmar
Nibla- tänkte bara säga hur mycket jag gillar ert hus. det är så himla snyggt hemma hos er.