• Nibla

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Vår nya tråd, girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
  • Linum

Ab: Dansband kan du få... Pappa Lööööves Sven-Ingvars

Vodka, dansband och Passat får det väl bli då.

• Ab fab

det ser jag fram emot. ja både dansband o att frujj kommer (länge sedan vi sågs!)

hämtar ni mig 1250?

• Bauti

Det värsta som finns är att bli kart innan utsatt tid. Bara 50 minuter kvar.............................

• Linum

Bau: Jag kommer lite tidigare då 1210 blir bra va?

• Linum

Tack för ännu en trevlig fika! Kanonfint hus ni har, Nibla! Jag är bara lite avis...

Jag fick ju ett kryptiskt meddelande av en kompis. Det visade sig att hennes mamma dog igår... Jättetragiskt! Jag hoppas verkligen att de inte ställer in sitt bröllop, för var det någon som ville att de skulle gifta sig, var det hennes mamma!

• Nibla

Tack för trevligt sällskap! Alltid lika skoj att träffa er!

Jag var tvungen att riva upp-och-ner på källaren efter ni åkt för att leta upp Husmoderns Gyllene Bok (alla tre) Har skumläst lite ikväll och tänkte bjuda er på lite rolig läsning:

Apropå kafferep:
    "Att kafferepen råkat i ett slags vanrykte beror mest på det andefattiga sladder, som plägar praktiseras vid sådana tillställningar och på det onödiga överflöd av kakor som brukar serveras. En mera kultiverad umgängeston, någon inskränkning av bakverkens mångfald, mina damer - man kan ha lika roligt och kanske roligare , för det - och det är intet att invända mot kafferepen. Men med ett villkor: att hemmet och hemmets sysslor ej åsidosätts eller bli lidande. Om kafferepen kan man nog också bruka skaldens ord 'mister du ett, stå dig tusende åter' - detta till tröst för den arma, som av hemplikter måste säga nej till ett kafferep"

På tal om ensambarn:
    "Det ensamma barnet är det synd om på många vis. Föräldrarna blir ofta överdrivet försiktiga och pjåskiga av ängslan för dess väl, varje dess rörelse övervakas, och det får ständiga tillsägelser att vara försiktigt. Härigenom hämmas den kroppsliga utvecklingen, och barnet blir vekligt och klent. Till följd av att det aldrig får lära sig ta hänsyn till småsyskon och ge vika för deras önskningar, uppammas dess egoism, allt i hemmet kretsar kring dess lilla person, där finns ingen att avstå leksakerna åt, ingen att dela föräldrarnas kärlek med. Motarbetas ej denna naturliga egoism målmedvetet, utvecklas barnet så småningom till en liten tyrann.

• Ab fab

Jahappp. Här är en tyrann

Tack Nibla för idag. Så himla trevlig fika. Jag gillar verkligen ert hus, så mysigt.

Linum- så sorgligt med din väninnas mor.

Ni med döpta barn o gudmödrar o ni andra. Har ni något tips vad en fadder kan läsa på dopet/namngivningen? En väninna letar text till sitt gudbarn

• Nides

Tredje gången gillt... jag har skrivit tre ggr o det bara försvinner... arg jag blir.

Tack för fikat idag Nibla. jättefint hus! och världens sötaste Lovisa. OCH för kläderna!

Linum o Frujj: tack för skjutsen!
    Ni andra tack för sällskapet.

• Nides

Linum: hemskt med din kompis mor. :(

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!