Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Nibla... hahaha! En riktigt Desperate Housewifekvinna!! Står alltid spionerandes bakom en gardin med en slickepott i högsta hugg, redo att gå till anfall!
Godmorgon
Lite tråkigt med en grå och mulen dag men det är inte mycket att göra åt det. Idag blir det sångstund och förhoppningsvis lite fix hemma.
God Mörrning!
Lillan vaknade 5.20 imorse. Jag höll tummarna att hon skulle somna om och det gjorde hon och sov till kl 8. Lyx!
Nu ska vi snart bege oss till sångstunden. Det verkar vara jädrigt kallt ute så det blir till att ta på sig extra.
Igår vann jag två auktioner på Tradera. En vårjacka från Zara till Lillan, totalt 149 kr med frakt. Sen lyckades jag hitta ett sånt där "stänkgaller" till kakelugnen. Utropspris var 300 och en vecka kvar till auktionen stängdes, men vi orkade inte vänta så vi klickade på knappen "Köp Direkt" så vi fick gallret för 400 spänn.
I eftermiddag ska jag nog rota runt lite och se om man kan sälja nåt. Hehe!
Godmorgon
Verkligen trist väder idag och kallt! Men vi har väl blivit bortskämda med strålande sol :)
Gick till Ws dagis förut och jag önskade jag hade haft på mig vantar...
Kul med tradera! Jag hade spanat in en mössa från Ida T till lillebror där häromdan men väntade lite in i det sista för att se hur buden gick. När det var en halvtim kvar la jag mitt maxbud som var 12 kr över det senaste budet men sviiisch kom ett nytt bud med 1 kr över mitt, tänkte om och la ett nytt maxbud med 10 kr högre till, och sviisch igen hade nån annan lagt mer som max så då la jag ner. Då var priset på mössan 10 kr från en ny i affären.... HAHA!
Nu, babysim!
Hej
Idag stå det hundvakt på schemat. Skall passa 6 hundar medans syster är hos läkaren.
Hade tänkt mig att ligga i soffan oringad av hundar och bara mysa
Eller så blir jag nertrampad.
jag har dragit en tand... brrr.... tycker hemskt synd om mig själv just nu
Nibla- du är verkligen The desperate housewife
Ab: Usch för att dra en tand. Tycker också synd om dig.
Bauti: Vad mysigt med alla hundra. Hoppas de inte är jättebusiga så du får fullt upp med att springa efter alla.
Hänger också på Tradera för tillfället. Har börjat köpa på mig lite kläder till nästa storlek. Har spanat in lite Polarn och Pyret kläder men de sticker oftast i pris. Har iaf köpt en jättesöt T-shirt.
Tanken är att jag ska lära mig att sälja saker där också. Tänkte börja med stämplar som jag tröttnat på eftersom de är så lätta att skicka med posten.
Carma: Jag kanske kan köpa några stämplar av dig?
Abbe: Inte kul med tanden, du såg lite sammanbiten *fniss* ut när jag såg dig!
God förmiddag förresten!
Vår chef kallade till möte för en stund sedan... en av våra kollegor som har varit svårt sjuk i cancer gick bort idag... Hon blev bara 62 år. Väldigt känslomässigt och då kände jag ändå inte henne lika väl som några av de andra. Hon fick bröstcancer för några år som hon opererade. Förra sommaren, när jag började här, blev hon sjuk igen, hjärntumör. Den tog tillsut hennes liv. Svårt att fatta att hon (envisheten själv) jobbade för 5 veckor sedan! Men hon har det bra nu iaf. var hon än är nånstans....
Godförmiddag. Nu har vi simmat och det var skönt, gött o gå ner i det 35-gradiga vattnet när det är så kallt ute som det är idag!
Ska strax iväg på ett möte om ett projekt jag håller på med, känns sådär... har inte förberett mig som jag borde så jag har lite ågren. Men men...
Ab: Ajaj stackars dig o dra ut tand *blåser på det onda*
Tezz: Usch vad tråkigt. Man påverkas ju av stämningen även om man kanske inte kände personen så väl. :(