Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
God Morgon!
Stämmer in med Tez. Så mysig start på dagen idag: Lillan väckte mig genom att dra mig i håret och när jag slår upp ögonen ligger hon bredvid mig i sängen med världens leende, från öra till öra.
Idag ska vi ut på en långpromenad. Ska också stanna förbi "turken på torget" och handla frukt och grönsaker. (Affären heter Alis grönsaker och har jättebra och billig frukt och grönt)
Ikväll blir det planering inför möhippan om två veckor. Har egentligen ingen större lust, eftersom man känner sig åsidosatt pga att vi inte ska på bröllopet. Bruden har en tendens till att vara rätt frispråkig efter ett par glas vin så jag bävar för att hon på möhippan ska ta upp varför vi valt att inte komma.
Sen är jag så löjlig att jag helst inte vill berätta för henne att vi ska till London i juni, för då kommer hon undra varför vi har råd att sticka till London men inte till bröllopet. Vad hon inte vet då är ju att N redan är i London med jobbet plus att vi bor gratis hos vänner, så vår Londonresan kommer kosta en bråkdel av vad det skulle kostat att åka på deras bröllop......
Alis är jättebra. Handlar där också om jag får chansen.
Nibla- skäms inte. Förstår att det känns olustigt men det är ju inget att skämams för
Skall iväg till landet idag, igen
Har en kille som har fått en ofrivillig pool i sitt hus i kode som måste ha tak över huvudet.
Han kommer att hyra våra ställe i minst 4 veckor from idag. Skönt med inkomst
Vem skall med i morgon på lunch förutom Abbe, Nibla och jag??
Tjing tjong
Men bauti- vilken tur. fyra veckor uthyrt till- kanon
Och han betalar 1000:- mer än "vanliga" hyresgäster
herrejösses. vilken skillnad det kommer att bli för dn ekonomi. vilken utveckling- himla kul.
Japp.
Förra året var ju inkomsten 100000:-. Ingen höjdare direkt
hej
Konstigt, jag mailade ett litet svar till er alla förut på det mail jag skickade tidigare, men det gick inte fram till nån av er som har hotmail. Skrev iaf att jag uppskattar att ni lysnnar :)
Jag tror inte jag hinner lunch imorgon, är klar med simningen kl 11.30 och då är jag i Kungälv.
Men vi kan väl luncha igen en annan dag också?
Tjingeling
Brukar också vakna till ett par glada, nyfikna ögon och en glatt leende. Det är underbart och man kan inte börja dagen bättre.
Idag har vi varit hos bvc och de gjorde även ett hörseltest i form av små pinglor vid öronen för att se om hon reagerade och tittade åt det hållet. Det är redan en brottningsmatch här hemma att få på henne blöjan och med ett roligt och prassligt papper under sig var det nästan stört omöjligt. Bvc-tanten fick hjälpa till att hålla henne lite så jag fick på den tillräckligt bra. *pust* Man blir helt genomsvett.
I helgen har jag börjat att ge mig på blodboken vi har på framsidan för att "klippa håret" på den. Har fått ihop en rejäl hög och det bara genom att plocka bort alla döda och skadade grenar. Det ser inte ut som att någon har gjort något med det trädet någon gång.
Tez: De är så luriga när de ringer om sina "erbjudanden". Det låter så generöst men kostar ju en del i slutändan. Tack och lov så tar maken alla de samtalen.
Bauti: Sicket flyt du har nu. Det låter som turvågen har sköljt över dig. Härligt att allt löser sig så himla bra.