• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Bröllop på gång

Halloj!

Har haft så fullt upp senaste tiden att jag ens inte hunnit gå in här på BT, dålig stil, eller hur!?!

Känns just nu som att tiden bara springer ifrån en... *suck* Va inte länge sen känns det som, då det va 8 veckor kvar o snart e de bara två... Puh! Andas lugnt...

Va sotis jag blir på er som blivit hippade
    Jag går här o hoppas att de lurat mig men tror nog det är kört, tyvärr!
    Hade nästan kommit tillfreds med tanken, jag är ju alltid själv väldigt upptagen med ditt o datt o tänkte att "de är ju inte mina vänner för intet" då de är samma skrot o korn som jag = alltid busy!
    Men nu när jag läste om era påhittiga o mysiga hippor så blev jag änna nere igen... *suck*
    Men jag har inte tid o sitta här o va depp!

Har ju supermycket kvar o fixa!
    Festhäfte, bordsplacering, placeringskort, behöver sy ihop hela arrangemanget med präst, vigselmusik, restaurang mm mm...

Imorn ska jag på slutprovning av klänningen! *håller tummarna* för att det går bra!
    De har fått sytt om den lite för mina tuttar fick inte plats! *tihi* Men nu ska det förhoppningsvis va fixat o jag hoppas den sitter som en smäck så att jag kan bocka av det på listan!

O varenda ledig stund sticker jag o tränar o solar för o bli någorlunda trimmad o brun t bröllopet, har lyckats gå ner 8 kilo sen i februari! Men ett par till kanske man kan klämma?
    Har korsettsnöring på klänningen o de känns jättebra så att inte den måste sitta perfekt, storleksmässigt...

Har tagit ledigt imorn o jag hoppas verkligen jag lyckas få mycket gjort!!!

Kommer ni ha ris på bröllopet som gästerna kan kasta? Fixar ni det elr gör gästerna?
    Vi funderar lite på bröllopsbubblor, känner ni till någon som haft det o vilken sort har varit bra?
    Vi ska ju gifta oss utomhus så det blir inte den traditionella "gå ut på kyrktrappan o få ris i håret" så därför kände vi kanske bubblor passar bättre?

Ha det gott!

• Corona

Går inge' bra det där med att reda ut vem som får komma och vem som får bjuda in till vår bröllopsfest... det enda jag lyckats med hittills är att få hela den sidan av släkten att ringa varandra och förfasas.

Trodde inte att något kunde trycka ner nu men i ett slag är glädjen borta igen... ska gå isäng nu och hoppas att gnistan är tillbaka imorgon Godnatt på er!

• Tindragull

Ojoj, vad ni har skrivit idag!!!
    Har varit i farten hela dagen idag och har inte hunnit kika in förrän nu...
    Idag har jag fixat m2b:s väst! Hade tur att de kunde ta in hans storlek! Så nu är hela familjens kläder & skor fixade!
    Har också fixat mitt "något gammalt". Ska få ha mammas gamla förlovningsring på mig. Den är från när hon var förlovad med min pappa. Passar bra tycker jag.

ElinPierre: Jösses var ni har varit duktiga!!! Ser själv inte fram emot att stryka alla lakan/dukar... 15 st och jag bör ju göra det ett par dagar innan bröllopet för att hinna med, MEN hur ska jag då förvara dem för att de inte ska skrynklöa till sig igen... Får nog stå och stryka i lokalen dagen innan misstänker jag...

Villnu: fläskfilé & tjälknöl funkar bra kallt.

Corona: Hoppas allt ordnar sig. Den däringa släkten är minsann inte lätt!

Bröllop på gång: Vi ska ha bubblor istället för ris och vi har köpt in det. Det kommer delas ut på kyrktrappen innan folk går in i kyrkan. Jag vill INTE ha riskastning, för med min otur så kommer jag säkert få ett riskorn i ögat och få spendera resten av dagen på akuten med en läkare grävandes i mitt öga... Köpte våra bubblor på bröllopsbubblor.se har jag för mig...

Malmöbrud 2009: Cool caketopper!

anja1661: Hoppas ni får lån till bostadsrätten! Lycka till!

• Malmöbrud 2009

Det är banken som bestämmer i slutändan tyvärr vad de själva tycker att ni har för slags ekonomi, men det finns flera banker som tur är.

Det är nog bäst om din sambo själv står på lånet att de prövar med det först. I andra hand får ni ha med en borgenär.

Hörde på jobbet att de satt stopp för att låna till kontantinsatsen och en släkting som sålt sitt hus och vill köpa nytt skulle få hosta upp hela topplånet som jag förstod det. Det blev inte alls så förmånligt som de tänkt sig....

Börja med att kontakta banken och på den vägen kommer ni att få reda på hur ni ska göra för att få drömlägenheten!!

anja1661 skrev 2009-04-22 21:59:19 följande:
    Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-22 20:42:25 följande:
    hur ser banken på att jag studerar?? jag får 8200kr/mån. är det bättre om han söker lånet själv? hur stor e då chansen att han får det med sin lön?får man inte låna till sig handpenningen? om man tar ett medlemslån eller nåt då?
  • anja1661

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-23 07:48:12 följande:

Det är banken som bestämmer i slutändan tyvärr vad de själva tycker att ni har för slags ekonomi, men det finns flera banker som tur är.Det är nog bäst om din sambo själv står på lånet att de prövar med det först. I andra hand får ni ha med en borgenär. Hörde på jobbet att de satt stopp för att låna till kontantinsatsen och en släkting som sålt sitt hus och vill köpa nytt skulle få hosta upp hela topplånet som jag förstod det. Det blev inte alls så förmånligt som de tänkt sig....Börja med att kontakta banken och på den vägen kommer ni att få reda på hur ni ska göra för att få drömlägenheten!!
    tack för dina ord....
    jag ska sätta mig och ringa runt till bankerna idag så får vi se vad de säger...
  • ElinPierre

Vill nu: Man kan ju ha kall kycklingfile, och kalkon också!

Corona: Men vad säger din kille då? Eftersom det är hans sida borde han ta tag i det, så inte du blir boven i dramat!

Bröllop på gång: Inte samma sak kanske, men du får väl bjuda in alla tjejerna på mys nån vecka efter bröllopet. Umgås, äta nå gott och kolla på bröllopsbilder! Förstår att du inte vill fixa det själv, men det kanske är bättre än inget...

Ang ris- Antingen kommer vi inte ha något, och gästerna får ta med sig själva, eller kommer vi ha lingonrisblad.. Vi har ju skogstema, så det skulle ju passa bra. Var i skogen i går och plockade en massa, men misstänker att det behövs högvis för att det ska räcka till de 50 vi bjudit, plus att det kanske kommer en del till.. Vi får se vad vi hinner med!

• ElinPierre

Pierre strök 3 lakan till igår. Vi gör en "fusk-linneduks-vikning" och sen några veck till. De blir ett långt A4 format
    ( ) på dem och det är bara att hålla tummarna för att att de ser någotsånär ut den 9 ... hihi..

Var som sagt ute iskogen igår.. Men jag tror det var på gränsen med björkriset... Vad tror ni? Om de här "hängena" på björkarna är gröna inuti? Tror ni dom torkar? Vill ju inte riskera att någon får en allergi chock....

Och så pysslade jag men några servetter till.. Inte många kvar nu.. Men banden räcker precis, för lite band ska ju floristen ha också!

Om ni undrar så blev jag arbetslös den 19, så jag har en del tid att pyssla på...

• elsi

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-22 15:54:25 följande:

Elsi: åhh Patsy skorna,,, de är såå fina! Synd att jag avverkat mitt sko-konto annars var de högt uppe på min vill-ha listaDin klänning är superfin, vad är det för färg? Gillar lýsterna på tyget och dekorationerna.Idag förbannar jag pollen. Hoppas hoppas att det slår ut snabbt en rejäl dusch med regn och så borta!!
    Tack så jätte mycket, jag har varit så orolig över allting.
    Klänning är LjusGuld, och är sidentaft Allting gå i ljusguld. Gillar din cake toppar! Kula att alla verkar hitta de roliga härinne!

Buffé? En stor brieost är aldrig fel! Vindruvor och päron. Små salami korvar??

Träffade prästen idag... NU känns det nära...yikes!
  • elsi

Corona... upp med haken nu, det bli bättre snart

• Malmöbrud 2009

ElinPierre;
    Kan du inte försöka plocka bort hängena på björken? Har aldrig testat att ha björkris inomhus men kan tänka mig att det inte hade varit så bra för mig.

Du får pyssla på du!!

Förresten, någon som har någon uppfattning om hur många cl dessertvin man brukar ha? Vad har ni räknat med?

Dricker folk vinet överhuvudtaget. Det slog mig igår att vi ska ha kaffe typ två gånger...

Vad kan man annars ha?

ElinPierre skrev 2009-04-23 09:34:41 följande:
    Pierre strök 3 lakan till igår. Vi gör en "fusk-linneduks-vikning" och sen några veck till. De blir ett långt A4 format ( ) på dem och det är bara att hålla tummarna för att att de ser någotsånär ut den 9 ... hihi..Var som sagt ute iskogen igår.. Men jag tror det var på gränsen med björkriset... Vad tror ni? Om de här "hängena" på björkarna är gröna inuti? Tror ni dom torkar? Vill ju inte riskera att någon får en allergi chock....Och så pysslade jag men några servetter till.. Inte många kvar nu.. Men banden räcker precis, för lite band ska ju floristen ha också!Om ni undrar så blev jag arbetslös den 19, så jag har en del tid att pyssla på...
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2