• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • ElinPierre

Skrev ett lååångt inlägg om vår kreativa dag idag, och om vad som händer i morgon.. Men lyckades taffla bort det...

Så ja skriver om det imorgon istället..

Vi har i alla fall fått mycket gjort, och jag planerar att få mycket gjort imorgon också!

• Tindragull

Skojar du???
    Hade min svärmor gjort så, så hade jag antagligen fått en hjärnblödning... Kan ni inte säga till henne?

Corona skrev 2009-04-21 21:13:14 följande:
    Fick precis veta att svärmor bjudit in några extra barn till vår bröllopsfest för vuxna. Två veckor efter o s a-datum och utan att kolla med oss. Blir man glad eller?Djupa andetag...
  • Tindragull

Vad härligt!
    Ser fram emot att läsa det i morgon istället då!

ElinPierre skrev 2009-04-21 23:14:37 följande:
    Skrev ett lååångt inlägg om vår kreativa dag idag, och om vad som händer i morgon.. Men lyckades taffla bort det...Så ja skriver om det imorgon istället.. Vi har i alla fall fått mycket gjort, och jag planerar att få mycket gjort imorgon också!
  • Malmöbrud 2009

MissieA: jag såg att twilfit mittemot Hansa fått in en massa snyggt. Blev sugen igår på att köpa fler underkläder. De har dessutom 20 % rabatt nu.

Har du varit på kvinnligt under i Åkarp? De hade lite stay-ups, bh-ar.

MissieA skrev 2009-04-21 19:08:22 följande:
    OMG!! Är det bara 18 dagar kvar?? är jätteglad samtidigt som det börjar pirra.har fortfarande inte hittat underkläder & måste köpa vaser & skål snart känner jag. Nu börjar dagarna gå sjukt snabbt
  • Malmöbrud 2009

Hade ni skrivit barnfritt hade jag satt ner foten och sagt NEJ. Bara för att man är svärmor betyder inte det att man kan göra som man vill.

Vår gästlista förändrades varje dag i förrförra veckan tack vare svärmor men jag satte ner foten och röt ifrån. Vi satte press på att de inte skulle få någon mat gästerna om de kommer utan att säga till. Det satte fart på dem att klura fram vilka som kommer exakt. Nu har det varit tyst ett tag... :)

Corona skrev 2009-04-21 21:13:14 följande:
    Fick precis veta att svärmor bjudit in några extra barn till vår bröllopsfest för vuxna. Två veckor efter o s a-datum och utan att kolla med oss. Blir man glad eller?Djupa andetag...
  • elsi

underkläder oxå!! oåh jissus, jag hinner inte..
    gick o la mig runt 22.30 igår, vaknade 00.40 med berg o dahlbana i magen, och igen klockan 06.00

jag är verkligen nervös,
    en sak i tagit, en sak i tagit, en sak....

• elsi

ps ringde bagariet igår och beställde en 14 bits istället för 12 för en av tårtarna.. tur det! för min m2b bjöd någon till!!

nej allvarligt, när det gäller svärmor (Corona) som göra det tycker jag att det är lite fräkt, särskilt så tätt intill när man måste veta antal och SÄRSKILT eftersom det är inte hon som betala.

jag skulle säga till min man att reda ut det, Tillhör de HANS sida?
    Mannens mor.. mannens problem/ diskussion. Det bli ju faktiskt extra kuvert avgift för er...

• Corona

Åh, jag skulle kunna berätta mycket för er om mina svärföräldrar och om alla grodor som kommit sedan de fick veta att vi skulle gifta oss... Tro mig, jag är urförbannad. Svärmor hörde mina kommentarer genom luren igår när hon pratade med m2b så hon tycker garanterat redan att jag är svärdottern från helvetet.

Ska nog göra ett försök att ringa och prata med mamman till barnen och resonera med henne. Det som krånglar till det är att det faktiskt kommer ett fåtal barn på vår vuxenfest, men det finns en bra förklaring till vart och ett av dem och vi HAR varit tydliga med att vi egentligen inte vill ha några barn alls på festen och varför. Lagom kul att förklara för de kompispar som nte har sina barn med sig varför det är ok för andra att efteranmäla sina barn flera veckor i efterskott. Allt för att svärmor inte törs säga nej till sin äldre syster (mormor till barnen).

Dessutom låter det som att det är rena rama damp-ungarna som hon lyckats bjuda in...

• ElinPierre

Helt ärligt tror jag att du skulle behöva ta en dags vila från bröllopet. Helt och hållet. Bara andas djupa andetag och tänka fina tankar... Du kommer stressa ihjäl dig annars!
    Du hinner... Bara tänk på att andas också!

elsi skrev 2009-04-22 08:01:29 följande:
    underkläder oxå!! oåh jissus, jag hinner inte..gick o la mig runt 22.30 igår, vaknade 00.40 med berg o dahlbana i magen, och igen klockan 06.00jag är verkligen nervös, en sak i tagit, en sak i tagit, en sak....
  • ElinPierre

I går hade vi bestämt oss för att mangla dukar/lakan och fixa bordsplaceringen.Så när Pierre kom hem tog vi tag i manglingen direkt, vilket visade sig vara omöjligt- det såg för hemskt ut!

Så Pierre har börjat stryka... 23 dukar gånger ungefär 20 minuter för att få dem OKEJ åtminstone... PUH! Kul jobb man skaffar sig.. hihi..

Så till Bordsplaceringen. Det gick hur bra som helst! Vi har fått svar från alla nu, möjligen en tjej till som kommer men det är inte så troligt.. Vi båda känner oss jättenöjda med placeringen. När vi ändå höll på började vi med servetterna/tapetringarna/namntagen och vi gjorde klart kanske 15 och började med 20 till.. Så det tänkte jag möjligen avsluta ikväll.. Har ju mer pyssel som ska göras, men idag ska jag först och främst ut och plocka skog! Björkris (innan dom slår ut, det handlar nog om dagar nu..), lite kottar och lingonris.. och om jag hittar något annat kul! Ska försöka locka med mor ut på en flertimmars tur i skogen! ;o)

Vad har vi då kvar? Festhäftet (som Pierre lovat att ta tag i- TACK!), vigselprogrammet (som vi inte kan göra förrän vi pratat med prästen), ska fixa lite fler lyktor och ska köpa grejer så jag kan påbörja tapetprojekten...

Och så är det att hämta upp allt vi ska låna överallt, men det kan vi ju inte göra förrän precis innan.
    Ringa runt till lite folk så dom vet vad som ska göras.
    Mamma har precis fått tyget till överdukarna, så hon syr som en galning... hmm.. musik ska fixas.. Ja, det är ju en del, men mest smått, så jag har hopp om att hinna!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2