• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • 090509
    elsi skrev 2009-04-23 19:09:47 följande:
    Skor o jacka i galleriet måste skryta, jag är sååååå nöjd, färgen passa klänningen exakt!
    Skitsnyggt!
  • Villnu

Idag har jag varit hos kompisen som ska fixa mitt hår. Gjorde test idag å det blev så fint, ser ut som en docka i håret :) Å på tisdag ska vi träffa prästen för första gången plus att jag ska hämta min klänning, om allt sitter som det ska. Det är riktigt nära nu :) :) :)

• Tindragull

glömde ju... I ena lagret blir det citronmousse och i andra björnbärsmousse.

Tindragull skrev 2009-04-23 18:49:42 följande:
    Bröllop på gång: Vad kul att klänningen passar!Vi kommer ha avec till tårtan och kaffet (vi kör tårtan som dessert).Tårtan har vi beställt från min m2b:s gamla jobb. Har dock beställt sugarpaste själv eftersom jag vill ha det på den. De ska även göra rosor i grön sugarpaste åt mig sen dekorerar jag tårtan själv. (kontrollbehov - jag??? )
  • Malmöbrud 2009

Bröllop på gång: vi kommer att ha svart choklad som botten sen lime och sen svart choklad igen. Emellan har vi en hallonfyllning.Vi köper tårtan från ett konditori.
    Hallonmousse är alltid gott!Skönt att klänningen är fixad!

Elsi och MissieA: Hanky har snygga hipster nu där det står "Mrs", "bride" och "I do". Är sugen att klicka hem "Mrs" ;)

Elsi: Det var riktigt snyggt med jackan och skorna!

Villnu: Åhh, vad roligt!

• elsi

Tack, allting verker lite mer spännande nu , men det ÄR ju ont om tid.
    Ja därför att, min lägenhet behöver en riktig sortering innan alla anländer från utlandet bröllopsveckan och jag ska flytta oxå,
    packa för bröllopsnatten (vet inte vart vi ska!) packa för bröllopsresan ( vet inte vart vi ska!)

vet inte riktigt hur jag ska göra sminket, utan hoppas att det gå som jag ville.

... och jag har så ont om pengar

det verkar som det börja ordna sig för oss alla, tänk, om två veckor komma vi att börja berätta om allting!!!!!!! ;-D

• ElinPierre

I vår tårta har vi sockerkakasbotten. Vitchokladmousse med lite vanlijsmak och syrliga hallon... Och så blir det (nog!?) marsipan ovanpå!MUMS

• ElinPierre

Elsi- Jackan och skorna ser så läckra ut!

Så ni ska flytta ihop nu till bröllopet!? Sicken romantik!!

Anja- Er tårta låter helt sanslöst god.. Kladdkakebotten.. Slurp.. Hade inte ens kommit på tanken.. Jag som älskar kladdkaka...
    Men hur blir det när man ska ta tårtan.. Hur kladdig är kladdkakan liksom

Malmöbrud- Till dessert "brukar" man inte dricka kaffe. Det gör man ju så klart som man vill, men känns det som mycket kaffe skulle jag föreslå att inte ha det till efterrätten!

• ElinPierre

Hur har ni det med ångest tjejer? Min ångest börjar krypa tätt inpå, jag börjar tvivla på att jag verkligen gör rätt. Vill jag verkligen det här? Kommer jag att vara stark nog att vara 100 % mig själv i ett äktenskap? Är jag tillräckligt vuxen och "klar" för att gifta mig? Bråkar vi inte alldeles för mycket för att ge varandra löften?? USCH!

Självklart har jag hört talas om den ångest de flesta brudar verkar få, men TÄNK OM det inte är den vanliga ångesten. TÄNK OM det är på riktigt? Ska ringa en tjej som mådde otroligt dåligt några dagar innan.. Hon kanske kan lugna mig...

• Tindragull

Kalla fötter??? Jo, det smyger sig på mig lite emellanåt...

• Tindragull

och fatta! i morgon är det två veckor kvar!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2