• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • MissieA

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-23 12:57:28 följande:

Förresten, någon som har någon uppfattning om hur många cl dessertvin man brukar ha? Vad har ni räknat med?Dricker folk vinet överhuvudtaget. Det slog mig igår att vi ska ha kaffe typ två gånger...Vad kan man annars ha?
    Jag har tyvärr ingen aning om hur mycket man ska räkna med men vist dricker folk vin Får jag fråga när ni ska ha kaffet förutom vid tårtan?
  • ElinPierre

Jag är tveksam till att folk dricker dessert vin.. Eller, dricker gör de väl, men kanske inte uppskattas så mycket man vill eller saknas speciellt mycket utan..!?

Vi kör på avec istället, då finns det ju några sorter att välja bland..
    Dessertvins glas är förresten oftast pyttesmå, så jag skulle tippa att det inte ska vara mer än max 3-4 cl...

Är det hängena man är allergisk mot? Mamma som var så stolt att hon hittat ris med de fina hängena
    Får väl fortsätta att göra henne småbesviken.. Ju närmare dagen kommer, desto mer vill hon vara med och peta och komma med tips och trix.. Det hon inte vet är att jag lyssnar men oftast redan har min egen lösning klar

• elsi

Min Mamma oxå.. det har visat sig att, JA.. det här med Bruden och hennes mor.. det stämma

• Malmöbrud 2009

Vi ska ha tre rätters middag och senare på kvällen ska tårtan serveras typ runt kl 22?

Det blir kaffe till efterrätt och kaffe till tårta, kaffe två gånger alltså.

Jag kanske ska köra på det jag tänkte från början, avec och kaffe till efterrätt och kaffe till tårtan?

• Malmöbrud 2009

japp, det är hängena som bär på pollen.

ElinPierre skrev 2009-04-23 15:01:27 följande:
    Jag är tveksam till att folk dricker dessert vin.. Eller, dricker gör de väl, men kanske inte uppskattas så mycket man vill eller saknas speciellt mycket utan..!?Vi kör på avec istället, då finns det ju några sorter att välja bland.. Dessertvins glas är förresten oftast pyttesmå, så jag skulle tippa att det inte ska vara mer än max 3-4 cl...Är det hängena man är allergisk mot? Mamma som var så stolt att hon hittat ris med de fina hängena Får väl fortsätta att göra henne småbesviken.. Ju närmare dagen kommer, desto mer vill hon vara med och peta och komma med tips och trix.. Det hon inte vet är att jag lyssnar men oftast redan har min egen lösning klar
  • Bröllop på gång

Hello!

Jag hade slutprovning på klänningen idag o den är jättefin!!! En liiiten ändring bara sen e den kirrad!
    Är så skönt att bocka av den på listan!

Känner mig riktigt glad idag, hoppas det håller i sig!

På vägen hem gick jag en runda på stan, Göteborg är som allra finast så här på vårkanten o alla passar på att sitta ute o solar o äter glass o måsarna skränar så där "somrigt" hihi...

Passade på att kolla lite i pysselaffärer och hittade, äntligen!!!, placeringskort som jag tror blir riktigt bra.
    De kostade bara 9 kr för 10 st, så det kommer bara gå på ca en hundring, yippie!
    O det fanns blåa som är temat på bröllopet!!!

Vi hade tänkt ta avec till kaffet men det skulle kosta 74 pix per person, så vi la ner det ganska fort... Tror inte så många vill ha det heller för den delen...
    Inte när man kan äta tårta istället!!! *hihi*
    På tal om tårtan, där är jag oxå riktigt nöjd, än så länge...
    Har nämligen bett svärmor (puh!) om hjälp, hon har gjort bröllopstårtor tidigare, om än lite enklare stuk än vi tänkt... Men vi har kontakt nån dag i veckan o hon är helt på vår linje, va orolig innan att hon skulle frifräsa o komma med egna tankar o "förslag" som hon sen genomför, men det verkar faktiskt som hon lyssnar på oss!
    O de idéer hon lagt fram har varit riktigt bra!

Hur gör ni med tårtan?
    Köper ni färdig elr hemmagjord?
    Vad ska ni ha för smaker?
    Har ni tips på någon god mousse som tårtfyllning?

Men nu får jag allt sätta mig o pyssla lite medans jag har energi...

Ha det bra i solen!

• elsi

Vi har passion och chokladmousse tårta från ICA, Som den är.. inte vit.
    Beställt riktigt confetti från confettidirect.co.uk

Laddat ned, o skrivit ut notor till musiken.

Hmm måste köpa underkläder till bröllopsnatten.. Förslag?

• Tindragull

Bröllop på gång: Vad kul att klänningen passar!

Vi kommer ha avec till tårtan och kaffet (vi kör tårtan som dessert).
    Tårtan har vi beställt från min m2b:s gamla jobb. Har dock beställt sugarpaste själv eftersom jag vill ha det på den. De ska även göra rosor i grön sugarpaste åt mig sen dekorerar jag tårtan själv. (kontrollbehov - jag??? )

• elsi

Skor o jacka i galleriet måste skryta, jag är sååååå nöjd, färgen passa klänningen exakt!

• anja1661

Bröllop på gång skrev 2009-04-23 16:49:12 följande:

Vi hade tänkt ta avec till kaffet men det skulle kosta 74 pix per person, så vi la ner det ganska fort... Tror inte så många vill ha det heller för den delen...Inte när man kan äta tårta istället!!! *hihi*

Hur gör ni med tårtan?Köper ni färdig elr hemmagjord?Vad ska ni ha för smaker?Har ni tips på någon god mousse som tårtfyllning?
    jo jag tror att man vill ha en liten avec till kaffet trots tårtan! iallafall i vårt sällskap uppskattas det.

tårtan har vi beställt på ica maxi för 40kr/bit. vi ska ha mörk chokladmousse med en syrlig hallon panacotta i....och kladdkakebotten! mumma!!!!
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2