• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Nu har sambon blivit kidnappad för sin svensexa! De kom vid 9-snåret och klädde honom i en mycket fin batman-outfit! *asg*
    Hoppas han får roligt idag!

Själv ska jag få isatt mitt löshår idag! Ska bli sååå kul! (eller inte, det tar tid och kommer göra ONT) Men fin blir jag i alla fall!

• Tindragull

[b]Idag är det två veckor kvar!!!!!!!!!!!!!!! [/b]

Jösses vad snabbt tiden går!

• Bröllop på gång

Halloj!!!

Guess what!?!

Igår blev jag hippad!
    Det kom som en total överraskning och jag trodde verkligen inte att det skull hända...
    Men det är så roligt! *ler*

Jag har ju gnällt här på bt tidigare att det inte skulle bli någon hippa, men gissa om jag hade fel! *hihi*
    Nu var det iofs inte mina vänner utan mina arbetskamrater som hade fixat det, men flera av dem är också mina vänner så det var verkligen superskoj!
    O mina övriga vänner kanske fixar nåt efter bröllopet (man vet ju aldrig...) o då får man ju ha skoj två gånger!

Men nu över till själva hippan:
    Min chef hade lurat i mig att vi skulle ha ett test på telefonen, så jag var tvungen att vara inloggad mellan 13-16 och ta ev samtal (nu så här i efterhand låter det ju sjukt, hur många ringer en fredag eftermiddag?) så de visste ju att jag var kvar till 16...
    Strax efter fyra så rusar en manlig arbetskamrat in och "låtsasfriar", han hade köpt en hemsk stor leksaksring och sa att jag skulle dumpa min m2b för hans skull...
    Han är väldigt teatralisk och spelade över så det förslår o de va hur kul som helst!!!
    De övriga (tjejerna) hade med sig ballonger o stod o skrattade medans jag satt där chockad...
    Sen drar en fram en hemsk klänning o en tiara med slöja på o börjar sminka mig, jag fick bara sitta där snällt...
    Sen började jag ju opponera mig att jag skulle ju göra det o det o de va en jobbgrej ja va tvungen o fixa men nej nej jag fick bara stänga ner datorn o hänga med!
    Vi satte oss i bilen o åkte till en annan arbkamrat (som hade varit tvungen o gå tidigare, jag fattade ingenting som sagt! lättlurad...) som hade fixat middag o gott vin o grejer... Sen blev det en supertrevlig kväll med frågesport o singstar (min favorit!!! hihi) o det var jätteskoj!
    Någon gång under kvällen fick jag dessutom för mig o bälja i mig gingrogg ur en karaff med sugrör, o de känns idag kan jag säga... Är liiite bakis...
    O min m2b (som förövrigt visste om att jag skulle bli hippad o har hållt de hemligt...) e o jobbar så jag sitter här o tycker synd om mig själv...

Måste samla ork o åka till stan o hämta ut ringarna som jag skulle gjort igår, men de blev ju inte av...
    Jag hintade förresten för min m2b (på fyllan) i natt när jag kom hem att jag minsann blev friad till (på skoj) o att jag gärna hade velat uppleva det på riktigt...
    Får väl se om han hittar på något idag kanske... Han vet ju om att jag ska hämta ringarna...

Men nu över t nåt annat:
    Vilka sanslöst goa tårtor ni ska ha, muuums!!!
    Jag ska nog tipsa svärmor om en del av era tårtor för det lät yummie!

Nu får jag få i mig lite energi o sen ut på stan, ha det bra hälsar en som är sååå glad!!!
    Tänk att de har fixat allt det här o planerat i månader bara för lilla mig...

• Malmöbrud 2009

he he idag är det svensexa för m2b. Passa er i Malmö för en kille i Borat-dräkt;) Nä, jag tror inte de ska vara så fasansfulla, bara lite...mua ha ha

ElinPierre o Anja 1661: Vi har aldrig bråkat så mycket som nu innan bröllopet. Det var totalkaos för en månad sen. Vi bestämde då att om vi bråkar en gång till om bröllopet eller annat så är bröllopet av. Vi har hållt oss än så länge. Det var inte roligt kan jag säga. Tror det är det här med att ta steget till att gifta sig leder till en massa press. Prata om det ni känner säkert likadant.

Corona; grej efter grej händer. Vad är detta? Det måste vara som Tindragull säger det måste gå troll

• MissieA

Vi har också bråkat så otroligt mycket under planeringen för det är så många som lägger sig i och det är så mycket stress. Vi har pratat om detta och vi är båda medvetna om att bråken är nehöt onödiga och vi vet ju att vi ville leva med varandra. Senaste bråket var igår (hahaha!!) men som tur är så löser sig våra bråk snabbt. Jag tror att det är vanligt faktiskt bara att folk inte vågar prata om det öppet.

BRÖLLOP PÅ GÅNG: vad kul att du fick en möhippa till slut en rolig möhippa och jag bara älskar att din kollega friade haha

TINDRAGULL: hoppas man ser din m2b här i stan idag då hihihi jag ska hålla ögonen öppna. Du kommer bli så fin i håret att du glömmer bort smärtan. Men ta kort ikväll så vi får se hur det blev

• Tindragull

Bröllop på gång: Vad roligt!!! Jag är nog lite känslig jag, för när jag läste om din hippa blev jag rent tårögd... Blev så glad för din skull, du som så gärna velat ha en hippa men inte trott att du skulle få någon... Så glad för din skull och ni verkar ju ha haft jättetrevligt!

MissieA: Nu är håret ditsatt. Blev dock inte att vi gjorde nån frisyr av det. Är så öm i hårbotten att jag antagligen hade blivit tokig om hon skulle greja mer med det...
    Men jag har tagit kort på förvandlingen i alla fall! Ska lägga in bild i galleriet strax.
    (och jäklar vad varmt det är om ryggen...)

till alla: Vi har också varit bråkigare nu inför bröllopet och de flesta bråken handlar faktiskt just om bröllopet... Vi har nämlikgen rätt olika smak, men det mesta löser sig snabbt. Jag är den som grejar mest och som tycker att det är viktigt hur saker och ting ser ut. Han är inte lika nogräknad och tycker liksom att "men det blir väl bra?" och förstår då inte riktigt varför jag blir ilsken på honom...

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-04-25 16:35:51 följande:
    MissieA: Nu är håret ditsatt. Blev dock inte att vi gjorde nån frisyr av det. Är så öm i hårbotten att jag antagligen hade blivit tokig om hon skulle greja mer med det... Men jag har tagit kort på förvandlingen i alla fall! Ska lägga in bild i galleriet strax.(och jäklar vad varmt det är om ryggen...)
    Gud vad fint ditt hår blev Det ser ut som att det är ditt hår. När ska du testa frisyren då?
  • ElinPierre

Bröllop på gång: GUD så härligt!! Är verkligen glad för din skull!!

Pierre var orolig att han inte skulle få nån svenxexa (sa jag det igår?) och jag försökte kollra bort honom lite.. Och lyckades tydligen ganska bra.. Han misstänkte inte ens att det skulle bli idag och blev alldeles till sig när min pappa och syrrans sambo kom och hämtade honom. Är glad för hans skull också, men skulle bra gärna vilja vara en fluga på väggen.. Är SÅÅÅÅ nyiken!!

• ElinPierre

Det är verkligen skönt att höra att det är fler som bråkar och tjafsar. I bland känns det inte sunt, och vi får oss inte att funka ihop.. Men egentligen gör vi nog det, men bara på ett sätt som inte riktigt känns hundra för mig.. Flummigt? Jo, jag fattade knappt själv vad jag menade..

Nu är det dags att åka och jobba istället för Pierre

• anja1661

trodde verkligen på en hippa idag men icke...
    men jag vet ju att det planeras för en så den kommer nästa helg. men jag trodde verkligen inte att de skulle vänta till sista helgen då de har varit så hemliga och försökt luras och så...nu vet vi ju vilken dag det blir...försvinner inte en del av det roliga då?? svensexan blir samma dag...

men jag ser fram emot nästa helg och det ska bli kul o se vad de har hittat på för oss!!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2