• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • anja1661
    ElinPierre skrev 2009-04-24 16:08:25 följande:
    Anja- Er tårta låter helt sanslöst god.. Kladdkakebotten.. Slurp.. Hade inte ens kommit på tanken.. Jag som älskar kladdkaka...Men hur blir det när man ska ta tårtan.. Hur kladdig är kladdkakan liksom
    det går perfa! den e kladdig nog men inte så kladdig att man inte kan ta av tårtan! vi har testat och den ÄR gudomligt god!!!!
    gillar man choklad så älskar man vår tårta!!! hoppas ingen av gästerna inte gillar det...hahaha fast då blir det mer till mig!!!
  • anja1661
    ElinPierre skrev 2009-04-24 16:11:15 följande:
    Hur har ni det med ångest tjejer? Min ångest börjar krypa tätt inpå, jag börjar tvivla på att jag verkligen gör rätt. Vill jag verkligen det här? Kommer jag att vara stark nog att vara 100 % mig själv i ett äktenskap? Är jag tillräckligt vuxen och "klar" för att gifta mig? Bråkar vi inte alldeles för mycket för att ge varandra löften?? USCH!Självklart har jag hört talas om den ångest de flesta brudar verkar få, men TÄNK OM det inte är den vanliga ångesten. TÄNK OM det är på riktigt? Ska ringa en tjej som mådde otroligt dåligt några dagar innan.. Hon kanske kan lugna mig...
    just den ångesten har ajg oxå....fast det tydligen e lite tabu att tala om...
    jag tänker som du...bråkar vi inte för mycket?
    tänk om det inte kommer funka....då kan ajg aldrig gifta mig igen och min livslycka e borta!!!

jag har nämnligen en princip som säger att man bara gifter sig en gång!!! eller två om det e med samma man!

men denna ångest är väl normal (hoppas jag). jag vet att ajg älskar honom av hela mitt hjärta trots hans små negativa grejer och trots mina negativa sidor....jag vet vad vi tycker och tänker, och ajg vet att vi är vi och att vi älskar varandra! vad kan då gå fel???

om 2veckor (lite drygt) är vi fruar!!!! shit pommes fritte!!!
  • anja1661

idag lämnade m2b in den lånade psalmboken och våra valda psalmer till prästen. även hindersprövningen och noterna till utgångsmusiken.

han lämnade in sin ring för gravyr och putsning oxå...den skulle tydligen komma tillbaka som ny!!

jag köpte ett vinrött band till dotterna klänning. jag sak byta ut det vita bandet i den vita klänningen mot ett vinrött.....kommer passa bättre in i färgtemat och se mer vältänkt ut.
    kanske ska kolla det nu...(?)

m2b är ute på avslutningsfest med hela filmteamet ikväll.....nu är deras film äntligen färdig!!!

• anja1661

bandet på dotterns klänning blev kanon!!! nu måste jag bara hitta nåt vinrött halsband till henne och gärna en brosch eller nåt mer...vill ha in mer vinrött i hennes annars så vita klädsel...

nu kom jag in i nån pysselfas....så nu ska jag tapetsera vår "tipp bössa". den ska stå i baren så gästerna kan tippa, alltså ge dricks om de vill.....
    den ska tapetseras i samma tapet som kommer ligga på bordet som löpare och sedan med ett guldband som kommer finnas på festhäftena!

blir bra tror jag!!

• ElinPierre

I morgon är det dags för svensexa Gissa om jag skulle vilja förvandlas till en fluga för ett dygn

Förut idag utbrast han_ "Börjar oroa mig för att det inte blir nåt, fattar inte när de ska hinna" Nej, du jobbar ju i morgon, men nästa helg är väl inget speciellt? Nej just ja, Valborg.. Dom kanske tar det efter bröllopet då? "Men det VILL JAG INTE. Dom har faktiskt haft ett helt år på sig, så jag tycker faktiskt dom borde fixa nåt"...

Vet inte om han fiskade efter att jag skulle avslöja något, eller om han verkligen är helt bortkollrad... Hoppas han inte märkte nåt på mig.. Vill inte vara den som kraschar planen.. Hoppas i alla fall att grabbarna får HUR KUL SOM HELST!

Själv ska jag åka med syster och hennes son, moster(tärnan) och hennes 3 barn och mamma till ett lite större badhus... Jag tar en tvilling, mamma en och moster sin stora kille .. hihi..

• ElinPierre

Anja- Himla skönt att du känner som jag.. Vill liksom inte vara ensam, för då känns det ju ännu läskigare... Ska prata med Pierre om det ikväll tror jag... Behöver lite manliga armar runt mig som säger att jag är knäpp

• Corona

Hej tjejer, måste bara berätta om en ny dag och ett nytt missöde... Har beställt morgongåva till m2b, skriver inte vad här ifall han skulle råka läsa det men låt mig i alla fall säga att gravyr är ett viktigt inslag. Och - behöver jag ens säga det? - företaget har skrivit fel!

Har undrat många gånger om det vilar en förbannelse över vårt bröllop eller om jag ska se det som en fars att skratta åt. Just nu lutar det i alla fall åt att skratta åt eländet... eller så är det jag som håller på att bli galen. Moahahaha!

• anja1661
    Corona skrev 2009-04-24 23:10:40 följande:
    Hej tjejer, måste bara berätta om en ny dag och ett nytt missöde... Har beställt morgongåva till m2b, skriver inte vad här ifall han skulle råka läsa det men låt mig i alla fall säga att gravyr är ett viktigt inslag. Och - behöver jag ens säga det? - företaget har skrivit fel!Har undrat många gånger om det vilar en förbannelse över vårt bröllop eller om jag ska se det som en fars att skratta åt. Just nu lutar det i alla fall åt att skratta åt eländet... eller så är det jag som håller på att bli galen. Moahahaha!
    usch...vad kan de göra åt felet då? för visst fixar de väl till det??
    jag hade fått panik och blivit jätte irriterad!
  • Tindragull
    ElinPierre skrev 2009-04-24 21:51:58 följande:
    I morgon är det dags för svensexa Gissa om jag skulle vilja förvandlas till en fluga för ett dygn
    Samma här! m2b kommer bli kidnappad här hemma i morgon förmiddag!
  • Tindragull

Corona: Ibland går det verkligen troll i allt! Men de fixar völ till problemet?

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2