• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Malmöbrud 2009

Någon mer än jag som har koll på vädret? Nästa vecka ska det regna mån-tors i Malmö...Jag hoppas att de 20% inte är tillförlitliga och hoppas att det vänder till vår dag.

• elsi

mina blommor ska kosta ca 2500 :-O kompispris!!!!
    bukett, tre små näbb, enkel rose för min syrra och bästa vännina, m2b corsage, och 9 andra corsage, till familjen.
    och nu när jag se priset, jag se att det är en fantastiskt pris!

Jag vet inte vad jag ska ha för blommor utom att det ska vara en liten dropp bukett.

Jag är rädd att jag inte ska gilla buketten. För tårtan klänningen, och mottagningsplats är inte alls vad jag hade tänkte mig

Jag vakna med ångest varje morgon, ... jag tror att jag är rädd rädd att mislyckas, med allting.
    Sminket, håret, blommor, mottagning, tårtan, middag, att packa i tid,.. faktiskt, jag känna mig lite ensam,

Flåt jag kan inte skriva av mig någon annanstans.
    Igår kväll, för första gången, tänkte jag... men tänk om jag inte gilla honom efter ett tag, och det ta slut?
    vad är detta????

thanks for reading, or not! Ni måste vara trötta på min neg inställning!
    kram i alla fall

• Malmöbrud 2009

Elsi: Usch för ångest. Jag har ångest över att:
    *tårtan går sönder när vi ska transportera den 200 m (tiderna var slut)
    * att jag har bestämt mig för en knut och uppsatt men fortfarande funderar på halvuppsättning och hoppas att jag inte kommer att hata mitt hår på bröllopsdagen.
    *att det regnar och vi inte komemr att kunna ta bilder vid havet
    * att buketten blir mindre än vad jag tänkt mig
    *att gästerna är stela och tråkiga (detta har jag bot på vi ska ha tvång på minst en snaps innan vi går in till middagen)
    * musikern blir sjuk
    *mina naglar pajar

Träffade en man igår som hyr ut en ladugård till bröllopsfester när jag var ute på ett möte genom mitt jobb. han sa att det hänt flera gånger att par bokat lokalen men att de avbokat för att det tagit slut någon månad innan bröllopet!! Tydligen ger bröllop kalla fötter för många. Nu är det inte många dagar kvar så vi borde klara oss??

• ElinPierre

Elsi- Hur länge har ni varit tillsammans?
    Kan du inte be din blivande om lite råd och tips och HJÄLP!?

Om du redan nu vet att tårtan inte är vad du tänkt dig- Avboka den och be din kille leta efter ett bättre alternativ!

Din klänning är ju helt fantastisk, synd att du känner att den inte är vad du tänkt...

Ang packningen.. Är det med lägenheten du tänker? Kan du inte be vänner/släkt/bekanta/arbetskamrater om lite hjälp. Be var och en komma en timme- då är det inte betungande för dom, men obetalbar hjälp för dig!!

• ElinPierre

Min ångest förresten ligger mest i att festen inte ska bli kul, och att vi ska glömma nåt viktigt... Och att klänningen blir för trång.. ;o)
    Gifta blir vi ju i vilket fall!

I går satt vi och skrev listor till de goa människor som ska hjälpa oss med olika saker- servitriserna, tärna och bestman, musikerna till vigseln osv osv.... SKÖNT!

Vi lyckades också få ihop en dag och tid när kantorn och de två tjejerna som ska sjunga kan träffas. Det var inte dåligt, eftersom ena tjejen bor i Karlstad och pluggar där!

• Tindragull

Tack för ert stöd tjejer!
    Min m2b och jag tog upp det med vår toastmadame igår och hon menade att "lite får man väl tåla", men då sa vi till henne på skarpen att NÄ, det får man inte när man vill ha ett fint bröllop och lägger mycket pengar (för oss är det mycket pengar) på att försöka få ett fint och minnesvärt bröllop. Gillar inte brudparet pinsamheter, ska de heller inte utsättas för det! Hon lovade att det inte skulle bli nåt sån't. Och om hon ändå gör nåt sånt har jag och m2b kommit överrens om att vi reser oss upp och går därifrån och sen skickar vi in min pappa för att helt sonika kasta ut henne. Kan hon inte sköta sig, vill vi inte ha henne där. Låter hårt, men vi vill inte få vår stora dag förstörd för att nån vill roa sig på vår bekostnad.
    Känns så skönt att vi tagit det med henne och att jag & m2b står eniga i vad vi gör om hon ändå går över gränsen.

• Tindragull

Ånga den!
    Häng den i badrummet så den hänger fritt och dra igång varmvatten så att rummet fylls med ånga. Låt den hänga en stund och sen får du hänga den på ett torrt ställe för att bli av med fukten.

ElinPierre skrev 2009-04-27 23:00:02 följande:
    Hur stryker man egentligen klänningen? Nån som vet? Börjar bli dags för det nu, och jag har verkligen ingen aning...
  • Malmöbrud 2009

Tindragull: Vad bra att ni tog tag i det båda två! Jättebra gjort. Hoppas ni får roliga upptåg på festen i stället.

• Tindragull

Min bukett kommer vara gröna rosor och tre vita liljor.
    Näbben ska ha en liten bukett gröna rosor .
    m2b och min pappa ska ha varsin grön ros som coursage.

I kyrkan kommer det vara 11 gröna rosor. En i varje bänkvas.
    I lokalen kommer där vara murgröna på borden, tre vaser på serveringsbordet med två rosor & en lilja i varje.
    De elva rosorna från kyrkan kommer tas med till lokalen och sättas i en vas på baren.

Runt 1500:- får jag ge för dessa blommor.

• Tindragull

Sola ja! Det har jag inte hunnit med. Men å andra sidan tenderar jag att få munsår av den första solningen på året, så jag skippar nog det... Får bli Dove Summerglow eller vad den nu heter...

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2