• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Ja, det känns absolut bättre nu!

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-28 15:18:02 följande:

Tindragull: Vad bra att ni tog tag i det båda två! Jättebra gjort. Hoppas ni får roliga upptåg på festen i stället.
  • MissieA

Tindragull: Är stolt över er vad bra att ni tog upp det med henne och jag tror att hon förstår, och jag är säker på att ni kommer få ett underbart och fint bröllop. Det blir jättebra med Dove

Våra blommor:

Min bukett är av orange & creme färgade rosor & orchideer (stavas nog inte så här hehe ). Den är droppbukett och finns i mitt galleri.
    + corsage till m2b + bestman, tärnbukett, bordslasse och 27 x småbuketter till borden.

Allt detta får vi för 2000 kr

• 090509

Tindragull: Vad skönt för er! Bra att ni står som enad front också

• elsi

Go Tindra!!!

Min "fiancé" har faktiskt gjort mycket... han är orolig över att jag ha sagt att mycket blev inte vad jag hade tänkte, och jag faktiskt vill inte säga rakt ut hur jag känner mig för det verker så otacksamt... och jag måste säga det på rätt sätt.

Jag måste komma ihåg att, jag har honom, snart bli det vi, ett nytt liv,

I just worry worry worry... och kanske känna lite vemode?? hmm

• elsi

Malmö.. + elin...+ ni andra.. Vi HAR altså blivit Bridezillor!

herregud, det händer, det är sant

• MissieA
    elsi skrev 2009-04-28 21:05:32 följande:
    Malmö.. + elin...+ ni andra.. Vi HAR altså blivit Bridezillor!herregud, det händer, det är sant
    Hahaha det känns som det. Var hos svägerskan en stund idag och hon verkar också ha blivit en även om hon gifte sig för 3 år sedan. Vi satt där som två galningar och planerade dekorationer i detalj och försökte komma på om man har glömt bort något. Vi satt och pillade med gästboken i över 1 timme hahahaha. Tur att vi gifter oss snart
  • ElinPierre

Menar du att det funkar!? Så om jag åker till stuga och drar i gång bastun på full fräs så kommer det skrynkliga försvinna?? Låter ju alldeles för enkelt

Hur lång tid tar det att torka tror du??

Tindragull skrev 2009-04-28 15:15:18 följande:
    Ånga den! Häng den i badrummet så den hänger fritt och dra igång varmvatten så att rummet fylls med ånga. Låt den hänga en stund och sen får du hänga den på ett torrt ställe för att bli av med fukten.
  • Tindragull

Men alltså, nu måste galenskaperna sluta!!!!
    Idag skulle vi lämna in våra förlovningsringar för putsning och gravering av m2b:s förlovningsring och min vigselring. Sätter min vigselring på fingret och..... DEN RAMLAR AV! Den är tokmycket för stor!!!!!

Tror jag får spunk! Guldsmeden sa att han kan ta in den, men eftersom den behöver tas in 3,5 mm (!) så kommer ringen bli oval då han inte kan göra den rund utan att alla stenar ploppar av....
    Så i morgon ska vi kolla med Albrekts guld om vi får byta den till en mindre storlek... Håll tummarna! Den köptes i januari, så öppet-köp-tiden är över för länge sedan, men den är ju oanvänd så vi hoppas att de är snälla därinne... Annars får jag ha en oval ring resten av livet!

• ElinPierre

Elsi- Jag är en bridezilla inombords men jäkligt lugn och sansad utåt

Pierre har lagt ner jätte mycket tid och engagemang på bröllopet de sista dagarna, vilket känns fantastiskt! Själv känns det inte som jag gjort ett dugg, men det är som vanligt.. Man är sin egen värsta ovän när det gäller att kritisera sig själv...

Hur gamla är ni tjejer? Och hur länge har ni hållit ihop?

• Tindragull

Läste att det ska funka att göra så. Har inte provat själv för min är slät nog. Den har hängt i taket i gillestugan, sen jag fick hem den.
    Är det en ångbastu du ska använda eller? En vanlig är nog ingen bar idé.

ElinPierre skrev 2009-04-28 23:18:27 följande:
    Menar du att det funkar!? Så om jag åker till stuga och drar i gång bastun på full fräs så kommer det skrynkliga försvinna?? Låter ju alldeles för enkelt Hur lång tid tar det att torka tror du??
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2