• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • ElinPierre

Men guuuud.. Nu måste det vara nog!
    Så skönt för er när detta är över..

Tindragull skrev 2009-04-28 23:19:02 följande:
    Men alltså, nu måste galenskaperna sluta!!!! Idag skulle vi lämna in våra förlovningsringar för putsning och gravering av m2b:s förlovningsring och min vigselring. Sätter min vigselring på fingret och..... DEN RAMLAR AV! Den är tokmycket för stor!!!!! Tror jag får spunk! Guldsmeden sa att han kan ta in den, men eftersom den behöver tas in 3,5 mm (!) så kommer ringen bli oval då han inte kan göra den rund utan att alla stenar ploppar av.... Så i morgon ska vi kolla med Albrekts guld om vi får byta den till en mindre storlek... Håll tummarna! Den köptes i januari, så öppet-köp-tiden är över för länge sedan, men den är ju oanvänd så vi hoppas att de är snälla därinne... Annars får jag ha en oval ring resten av livet!
  • ElinPierre

Hmm.. det var nog en vanlig bastu jag har..
    Men då får vi ta det i duschen iställer och prova... hmm..

Tindragull skrev 2009-04-28 23:22:10 följande:
    Läste att det ska funka att göra så. Har inte provat själv för min är slät nog. Den har hängt i taket i gillestugan, sen jag fick hem den. Är det en ångbastu du ska använda eller? En vanlig är nog ingen bar idé.
  • Tindragull

Elsi: Haha! Mina bridezillatakter börjar verkligen visa sig de också...

ElinPierre: Jag är 32, m2b 37 och vi har snart varit ihop i 6 år. Ni då?

• MissieA

Tindragull: hoppas de på Albrekts guld är snälla. Håller tummarna för er.

Elin: Jag är 22 och vi har hållit ihop 4,5 år. Ni då?

• Tindragull

Hahahaha! Dagen efter bröllopet så lovar jag att jag kommer garva arslet av mig åt allt det här!

ElinPierre skrev 2009-04-28 23:22:18 följande:
    Men guuuud.. Nu måste det vara nog!Så skönt för er när detta är över..
  • ElinPierre

Jag är 25, Pierre är 38 och vi har varit tillsammans i drygt 8 år

• Tindragull

MissieA: Tack för tumhållning! Hoppas att det hjälper.
    Trodde faktiskt att du var äldre än 22.

• Tindragull

Åh, förresten!!! Tog mina secret box-bilder igår! De blev toppenbra!!! Så allt är inte negativt just nu!

• ElinPierre

ÅHHHH Vad underbart!
    Vår fotograf ringde idag, hon var hemma från semestern.. Och sa att OJ så fin boken blev!!!!! JAG VILL SE DEN NU!!!

Sen sa hon: Jaha, när ska vi ses på lördag då?
    Vänta,vänta vänta- lördag NÄSTA vecka är det vi gifter oss. Hon hade skrivit fel i almanackan :-O

Som tur var hade hon inte bokat in nåt den 9... Då hade jag VERKLIGEN gråtit.. Älskar denna tjejen, hon är fantastisk!

Tindragull skrev 2009-04-28 23:29:27 följande:
    Åh, förresten!!! Tog mina secret box-bilder igår! De blev toppenbra!!! Så allt är inte negativt just nu!
  • Tindragull

Ja, det känns jättebra med mina bilder!

Och jösses vad tokigt det kunde bivit med er fotograf!!! Yikes!

ElinPierre skrev 2009-04-28 23:42:36 följande:
    ÅHHHH Vad underbart!Vår fotograf ringde idag, hon var hemma från semestern.. Och sa att OJ så fin boken blev!!!!! JAG VILL SE DEN NU!!!Sen sa hon: Jaha, när ska vi ses på lördag då? Vänta,vänta vänta- lördag NÄSTA vecka är det vi gifter oss. Hon hade skrivit fel i almanackan :-OSom tur var hade hon inte bokat in nåt den 9... Då hade jag VERKLIGEN gråtit.. Älskar denna tjejen, hon är fantastisk!
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2