• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • 090509

I morgon hoppas jag bli klar med inköp, har inte köpt fransk manikyr, något att ha i håret (som jag ska försöka fixa själv) och kolla in blommor, ev beställa en bukett att hämta. Ska dottern också ha en liten bukett kanske? En minivariant av min... hmm hoppas jag inte har glömt något. Nu börjar jag, som bara ska ha en liten vigsel i rådhuset, och fundera över att jag ska glömma något.. vill ändå att det ska bli perfekt

• Tindragull

Hur har ni lagt upp tiderna för er dag? Tror vi har fått ihop det bra, så det inte blir nån stress och vi hinner med att peta i oss lite mat mellan varven.
    Tiderna efter vigseln är jag och toastmadame lite oense om då vi har lite olika åsikt om hur lång tid det tar att äta en buffé. Jag gillar inte långa sittningar och valde buffé för att det går snabbare...

De hålltider vi har än så länge är:

8:00 Vakna, duscha & äta frukost.
    10:00 syrran kommer hit och fixar mitt hår och smink.
    14:00 Fotografering
    17:00 Vigsel
    17:45 Lyckönskningar och kramkalas utanför kyrkan
    18:30 Skål, snittar & mingel i festlokalen.
    19:00 MAT. Alla sitter till bords och maten är på G - Buffé.
    20:30 Tårta, kaffe & avec
    21:00 En underhållare kommer och underhåller i 15-20 minuter.
    22:00 DANS & FEST

Eftersom fotograferingen antagligen tar mindre än 3 timmar så hinner vi med att åka hemom och peta i oss lite att äta innan vi far vidare till kapellet. Vill inte få blodsockerfall framme vid altaret...

Man kan kanske flytta tårtan till efter underhållningen om nu folk skulle äta riktigt långsamt. Det blir stort sett inga tal och bara ett fåtal allsånger som är rätt korta.

Vad tror ni? Funkar detta?
    Hur har ni lagt upp era tider?

• Tindragull

Åh, såklart dottern ska ha en liten minibukett som är en minivariant av din!
    Såklart du vill att det ska vara perfekt!

090509 skrev 2009-05-01 18:35:47 följande:
    I morgon hoppas jag bli klar med inköp, har inte köpt fransk manikyr, något att ha i håret (som jag ska försöka fixa själv) och kolla in blommor, ev beställa en bukett att hämta. Ska dottern också ha en liten bukett kanske? En minivariant av min... hmm hoppas jag inte har glömt något. Nu börjar jag, som bara ska ha en liten vigsel i rådhuset, och fundera över att jag ska glömma något.. vill ändå att det ska bli perfekt
  • Tindragull

Ja, precis!
    Nu när man har följt alla planer och tankar så vill man ju se hur det blev!

090509 skrev 2009-05-01 18:31:43 följande:
    Ja, vill ha redovisning och bilder av alla vigslar Sååå nära nu! "längtar..."
  • 090509

Ja, jag har inte riktigt känt så förrän NU! Självklart har vi velat gifta oss i flera års tid nu, sambon har tjatat länge kan jag säga, men jag ville uppnå ett mål eg. Har gett upp hoppet om att lyckas så nu kör vi, tänkte jag. I all enkelhet och med en brakfest i form av grillkväll senare i sommar. Ska fixa allt själva men börjar känna att man iaf kan lägga ut pengar på en större och en mindre extrafina buketter, är ju svårt att få till det som en florist kan så så får det bli. Hoppas någon vänlig själ vill ta på sig det här, får ju nöja mig med säsongens utbud såklart då de inte kommer hinna specialbeställa, men det kvittar. Vill iofs helst ha lila och vitt så jag hoppas de har det. Usch, känner mig taskig som kommer så här sent och beställer

Tindragull skrev 2009-05-01 19:19:26 följande:
    Åh, såklart dottern ska ha en liten minibukett som är en minivariant av din! Såklart du vill att det ska vara perfekt!
  • 090509

Ja jag är så nyfiken på alla som ska gifta sig samma dag som oss! Och många andra här på bt också som man följt, men speciellt alla här

Tindragull skrev 2009-05-01 21:39:16 följande:
    Ja, precis!Nu när man har följt alla planer och tankar så vill man ju se hur det blev!
  • Tindragull

Nämen hoppsan!
    Men det hinner kanske lägga sig lite till dagen D?

Corona skrev 2009-05-01 12:30:15 följande:
    Var på spa för ansiktsbehandling + fixa bryn och fransar i förrgår. Kom ut därifrån och såg ut som ett fnask...! Tjejen lyssnade inte alls på mig och mina önskemål om naturliga bruna nyanser så nu har jag kolsvarta fransar och elaka ögonbryn. Vad 17 skulle jag göra det där för!?!Fast det är skönt ändå att kunna rycka på axlarna, sedan hippan har jag varit så glad att inte ens det som går fel har kunnat ta bort humöret Ska ut i solen och bränna fejset nu så blir jag riktigt tjusig till nästa vecka, hihi!Festprogrammet blev förresten klart igår, jag är supernöjd! Bara att kopiatorn pajade så jag har inte kunnat trycka upp dem än... men det ordnar sig. Det är ju hela 8 dagar kvar
  • elsi

Sweetsun, Jag fick min Candy!! (Anthony) den är merang och röd färgade, Skorna köpt jag först, förra hösten, sen köpt jag tyget med uppmuntran från min tärna, (3 veckor sen!)för en "going away outfit!!"

Kolla galleriet jag är så lycklig

• elsi

hej, vad tycker ni om detta vigsel program? Altså ord mässigt.

......&......'s Wedding
    At ..................
    Saturday 9th May 2009 at 1.00 pm

Priest; ............ Organist; ........... and Soloist ..............

Order of Service
    Romantic Wedding March by Miranda Wong (Variation on the Theme: Bridal Chorus
    by Richard Wagner)
    Solo song: Someone to Watch Over Me
    by George & Ira Gershwin
    Hymn: Den blomstertid nu kommer (Number 199)
    Homily
    The Song of Solomon read by .................
    On Marriage from The Prophet by Kahlil Gibran read by...............

Marriage Ceremony/ Vigselakt

The Lords prayer /Herrens bön
    Hymn: Amazing Grace
    Wedding March by Felix Mendelssohn
    Toccata (symphony nr 5) by Charles-Marie Widor

Please note change of location
    The Cutting of the wedding cake after the ceremony will take place at......... not as stated at ....................

• Malmöbrud 2009

Jag tror det blir:

7:30 Vakna, duscha, äta frukost
    9:00 Hon som fixar hår och smink kommer
    12:30 Lunch intas med tärnan som är klar oxå.
    13:30 påklädning och transport
    14:00 fotografering
    15:30 smugglas in genom garaget till vigselplatsen, tar plats i loungen med tärnan. M2B går och hälsa på gästerna
    16:00 M2B kommer upp med gästerna till lokalen, vigsel
    16:30 samling ute för gratulationer, skål och mingel
    17:00 vi beger oss till festlokalen
    17:15 middagen startar
    20:00 bensträckare och mingel
    20:30 sångaren sätter igång
    22:00 tårta
    22:15 festen fortsätter
    01:00 festen över, ner till spelmaskinerna för gästerna och vi beger oss till hotellet??

Fråga: när dansas första dansen, innan bandet sätter igång eller efter tårtan??

14:00 Fotografering17:00 Vigsel17:45 Lyckönskningar och kramkalas utanför kyrkan18:30 Skål, snittar & mingel i festlokalen.19:00 MAT. Alla sitter till bords och maten är på G - Buffé.20:30 Tårta, kaffe & avec21:00 En underhållare kommer och underhåller i 15-20 minuter.22:00 DANS & FESTEftersom fotograferingen antagligen tar mindre än 3 timmar så hinner vi med att åka hemom och peta i oss lite att äta innan vi far vidare till kapellet. Vill inte få blodsockerfall framme vid altaret...Man kan kanske flytta tårtan till efter underhållningen om nu folk skulle äta riktigt långsamt. Det blir stort sett inga tal och bara ett fåtal allsånger som är rätt korta.Vad tror ni? Funkar detta?Hur har ni lagt upp era tider?

Tindragull skrev 2009-05-01 19:14:56 följande:
    Hur har ni lagt upp tiderna för er dag?
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2