• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • anja1661

idag har vi varit i kyrkan och övat!!! det kändes läskigt och nervöst!!!! och tänk då hur det kommer kännas när kyrkan e full av gäster!!!
    vi har även köpt det sista och bokat naglarna. jag kommer göra akryl.
    har även oxå hittat en fotoplats! i en skogsdunge full av vitsippor!! mer vår än så blir det ju knappast. där finns bäda stigar och grusgång oxå för fina kort. även en stoooor gröööön buske att ta mer porträttbilder mot. kommer bli fint!

har pratat med bageriet om hur tårtan ska dekoreras och hämtas. vi hämtar den kvällen innan.

när hämtar ni er tårta?

• 090509

Men hur får jag i mig zink? Nåt ät- eller drickbart eller piller?

Tindragull skrev 2009-05-03 19:01:06 följande:
    Överdosera c-vitamin, men glöm inte att också få i dig zink! Zink är nåt av det första som urlakas ur kroppen vid en förkylning och man måste ha ordentligt med zink i kroppen för att ta upp c-vitaminen. Annars rinner den bara rätt igenom utan att hjälpa ett dugg.Varmt te med honung och en rejäl skvätt whiskey brukar också vara ett bra tips.Och viiiiiiiiiiiila!
  • MissieA

Anja: var ska ni ställa tårtan under natten då? *lite nyfiken hihi*

Bageriet kör ut vår tårta på bröllopsdagen och monterar & dekorerar den på plats, då vi ska ha levande blommor.

• anja1661
    MissieA skrev 2009-05-03 20:29:25 följande:
    Anja: var ska ni ställa tårtan under natten då? *lite nyfiken hihi*Bageriet kör ut vår tårta på bröllopsdagen och monterar & dekorerar den på plats, då vi ska ha levande blommor.
    vi ska ha den i kylskåpet i lokalen....vi hyr lokalen från fredag fm till sön fm. hon sa att de ändå sätter ihop tårtan dagen innan... allt kommer funka skitbra med det så slipper man fixa med det på bröllopsdagen. man har ju lixom en hel del annat att stå i just den dagen!!
  • MissieA

Vad smart Så slipper ni tänka på det.

Jag tittar varje dag på svt och sidan ELin länkade och försöker få en bild av vädret, men det är typ omöjligt haha. FÖrrigår sa dom att de sbara skulle vara molnigt, igår sa dem att det skulle regna och idag stod det att det skulle vara soligt och lite molnigt. Får väl kolla på fredag hahaha riktig bridezilla ni har här tjejer

• anja1661

vad e det för väder sida???? den måste jag hålla koll på!!

• MissieA

det är yr.no och så skriver du bara i ortens namn det går på svt också.

• anja1661
    MissieA skrev 2009-05-03 21:08:44 följande:
    det är yr.no och så skriver du bara i ortens namn det går på svt också.
    perfekt, tack! den säger att det ska vara SOL fredag lördag och söndag!!!!! hoppas det stämmer! och regn ska komma i veckan, även om det var lite men det lär ju sätta fart på naturen ännu mer!!
  • Tindragull

Tror det finns c-vitamin brus med tillsats zink. Annars kolla i hälsokosten.
    Zinkrik mat: skaldjur, pinjenötter, råris, ost, fisk, ägg, linser, kyckling, fullkornsprodukter

090509 skrev 2009-05-03 20:07:02 följande:
    Men hur får jag i mig zink? Nåt ät- eller drickbart eller piller?
  • Tindragull

Nu har det blivit lite ändringar på vädret i Halmstad sedan jag kollade senast. Regnbyar, men 0 mm nederbörd under dygnet... Hmmm... Jaja, senast jag kollade skulle det typ regna hela dagen...

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2