• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Corona

Åååå, håller tummarna stenhårt för vädret! Det vore så härligt om det kunde vara klart väder för det är så fin utsikt både vid kyrkan och festplatsen...! Yr.no och SVT är inte överens, men jag hejar på SVT...

• Malmöbrud 2009

tjejer, hör ni hur vi blivit, vi försöker KONTROLLERA vädret... bridezillas eller vad?

Det står moln och 17 grader för Malmö på yr.no och The weather channel säger moln och 20 grader...

Igår fick vi mycket gjort, vi kollade fotograferingsplatsen igen, det ser bättre ut än sist vi var där, heja gatuarbetarna. Det kommer att bli så fint! Skrev listor, fortsatte pyssla. Tränade för tredje gången i helgen.

Veckans schema:
    måndag: sola sista gången, träna body pump, finjustera bordplac
    tisdag: aerobics, skriva listor
    onsdag: eventuellt spinning, tvätta, städa inför gästerna
    torsdag: ledig, ringa florist, dubbelkolla, packa, gäster kommer
    fredag: träna, tvätta håret, gå och fixa naglar, checka in, hämta m2bs kläder, transportera tårta. Sen lugn middag med nära och kära på kvällen
    lördag: m2b hämtar blommorna, gifta sig!!

• Corona

Inte kontrollera, bara hoppas ...

Känner mig faktiskt inte alls som någon bridezilla (jag vet att du inte skrev inlägget till mig, Malmöbrud ) och det är skönt. Å andra sidan börjar jag vara orolig att jag är FÖR avslappnad, borde man inte ha bättre koll på detaljerna inför denna stora dag!?!

Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-04 07:54:48 följande:

tjejer, hör ni hur vi blivit, vi försöker KONTROLLERA vädret... bridezillas eller vad?
  • elsi

stress migrän
    min m2b har varit bortreste i helgen, ringede igåt och är less...
    han vill ha mig tillbaka, känna som han har förlårat mig i allt praktiska saker och planering som ska göras... jag sla ge honom en riktig står kram när vi träffas sen....

• Corona

Men Elsi, hjälper han dig med planeringen då? För det är lätt att säga att "man vill ha någon tillbaka" men sedan inte själv dra sitt strå till stacken.

Tråkigt med din migrän, hoppas du mår bättre snart och kan njuta av magpirret och förväntningarna denna vecka Kram!

• elsi

nej, han hjälpa jätte mycket, ge stöd, komma med förslag, alternativt mm.
    han vet jag, är nervös för vigseln.. att komma ihåg allting..
    själv har jag jobbat på scenen hela livet så det är som koreografi för mig, och jag kan stödja honom då.
    han har fixat, ringar, mottagning, tårta, bilen, och en del annat.
    han är bara trött på att behöva bestämma om vi ska har det si eller så..

tog 2 ketoprofen, hoppas migränen lägga sig, tror jag han ta de i tid...

• Malmöbrud 2009

tack för låtarna, m2b gillade Zivim za to, han bara "åhh den låten är så skön". ´Tror inte att han fattade att det var vår låt som vi skulle välja. Orkar inte tvinga han att välja. Får låta det gå någon dag till...

Idag vaknade jag upp med magvärk. Har fått tillbaka min stressmage så nu kommer jag garanterat att gå ner två kilo tills på lördag...Vatten, ris och lättsmält mat i veckan för mig.

MissieA skrev 2009-05-02 18:53:05 följande:
    Malmöbrud: jag ska fota underkläderna så får du se. Vill gärna se hur dina med ser ut Sen köpte jag ett jättesnyggt nattlinne på H&M också. Allt kostade bara 420 kr Jag skickar dig några länkar så får du säga till om du vill ha fler:Ponekad pozelim: www.youtube.com/watch Zivim za to: www.youtube.com/watchJedina Moja: www.youtube.com/watchZagrli me: www.youtube.com/watchMojoj ljubavi: www.youtube.com/watch
  • Corona

Jamen då så Elsi, då kan ni i alla fall trösta er med att på söndag är allt tillbaka i sina vanliga gängor, bara mycket underbarare för då är ni gifta Kämpa på!

• 090509

Tack, ska kolla upp det Mår ganska pyton idag (sämre än igår)

Tindragull skrev 2009-05-04 00:06:33 följande:
    Tror det finns c-vitamin brus med tillsats zink. Annars kolla i hälsokosten.Zinkrik mat: skaldjur, pinjenötter, råris, ost, fisk, ägg, linser, kyckling, fullkornsprodukter
  • 090509

Här är det också ändringar på väderprognosen på yr.no kollade igår kväll och då skulle det vara 17 grader och sol, när jag kollar nu ska det vara molnigt.. men men, tyvärr är det så. Endast på lördag VET vi vilket väder det är och då får man göra det bästa av det. Tror ni att vi kommer bry oss så mycket egentligen? Kärleken övervinner allt eller hur?

Tindragull skrev 2009-05-04 00:15:23 följande:
    Nu har det blivit lite ändringar på vädret i Halmstad sedan jag kollade senast. Regnbyar, men 0 mm nederbörd under dygnet... Hmmm... Jaja, senast jag kollade skulle det typ regna hela dagen...
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2