• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Corona

Slänger in en fråga till när jag ändå är i farten här inne, hur gör ni med ris, bubblor, konfetti el dyl?

Vårt "bröllopsris" var ju slut i lager, så jag funderar på om man kan ta vanligt Uncle Bens? Efter vad jag förstår är det en myt att fåglar äter ihjäl sig av det (fast det är så djupt inrotat att jag har fått skäll från en kollega för att ens ha tänkt tanken), men har också hört att det lämnar fläckar på kläderna. Det vill man ju inte. Vet någon?

Bubblor kan jag få tag i men kanske inte till alla, då är min fundering om det inte blir så att barnen snappar åt sig de flaskor som finns och blåser dem på varandra...? Man vill ju att de vuxna ska sköta det mesta blåsandet så att det faktiskt blir som det var tänkt

• ElinPierre

Malmöbrud- Vill helst inte att det ska ha slagit ut... Risk för allergi skjuter ju i höjden då.. Vill helst bara ha pinnar (typ påskris )...

• Tindragull

Corona: Ja, en film! En romantisk kommedi såklart!
    Fåglarna dör inte av ris. Det är en seglivad myt. MEN vanligt ris ger ljusa fläckar på kläderna! Man kan skölja riset, men jag vet inte om jag hade vågat chansa. Vi har köpt bubblor så det räcker till alla vuxna. Men det kommer vara lite barn i kyrkan så de får väl bubblor de med. Huvudsaken är att de flesta vuxna har bubblor att blåsa i rätt riktning...

ElinPierre: Har inte tvättat dem, de ligger fortfarande i paketen...

• Corona

Håll i er nu... dressingen som skulle ha levererats i tisdags, som de dyrt och heligt lovade att se till att jag hade idag istället, ÄR INTE HÄR! För någon klant hade skickat en tvåkiloshink med vanlig gravlaxsås istället! Nu "ska" den komma imorgon och gör den inte det kommer jag att gå vilt fram med k-pist och yxa...! (Får man skriva så? Eller slutar detta nu med att säpo kommer och griper mig stående på kyrkbacken innan vigseln?)

• elsi

ok seriously nervous now... men har gjort ett kort och CD till mannen som han ska lyssna på när han klippa sig,

Kvar,
    middag med föräldrar ikväll, oss och respektiva
    kolla kyrkan med pappa,
    hämta ringar, mannens morgongåva,
    städa, tvätta golvet (släp på klänningen)
    Kolla vilka strumbyor jag ska ha
    bestäm läppstift,

leverera: Confetti, vigsel programm, gästbok, favours (bara pytti små rulla Love hearts från lagerhaus!)

fixa naglar,

maila restaurang med namnen för bordsplacering,

packa för bröllopsnatten och B resan. Min syrra komma imorgon och har bokat hela dagen med mig, så jag är jätte stressad att få allting gjort idag
    nå ja, gift bli vi i alla fall

• Corona

Orkar ni med en till? CD:n med låten vi vill dansa första dansen till har inte skickats från cdon...! Erkänner att detta är vårt fel för vi kom på den låten i sista minuten, men lite flyt kunde man väl få ha. Om någon har tips på hur man tankar ner från YouTube tas de gärna emot, tack

• Tindragull

Corona: Nu ska jag rädda dig!
    Skriv in url:en från låten på youtube på www.zamzar.com/ den konverteras till en mp3 fil helt gratis!

Corona skrev 2009-05-07 17:50:34 följande:
    Orkar ni med en till? CD:n med låten vi vill dansa första dansen till har inte skickats från cdon...! Erkänner att detta är vårt fel för vi kom på den låten i sista minuten, men lite flyt kunde man väl få ha. Om någon har tips på hur man tankar ner från YouTube tas de gärna emot, tack
  • Tindragull

Allt ordnar sig! Gifta blir vi och det är huvudsaken!

elsi skrev 2009-05-07 14:34:09 följande:
    ok seriously nervous now... men har gjort ett kort och CD till mannen som han ska lyssna på när han klippa sig,Kvar,middag med föräldrar ikväll, oss och respektivakolla kyrkan med pappa,hämta ringar, mannens morgongåva,städa, tvätta golvet (släp på klänningen)Kolla vilka strumbyor jag ska ha bestäm läppstift,leverera: Confetti, vigsel programm, gästbok, favours (bara pytti små rulla Love hearts från lagerhaus!)fixa naglar,maila restaurang med namnen för bordsplacering,packa för bröllopsnatten och B resan. Min syrra komma imorgon och har bokat hela dagen med mig, så jag är jätte stressad att få allting gjort idag nå ja, gift bli vi i alla fall
  • Corona

Tack Tindragull, tror att du just räddat mitt liv! Eller i alla fall min bröllopsdans

• anja1661
    Corona skrev 2009-05-07 10:03:02 följande:
    Slänger in en fråga till när jag ändå är i farten här inne, hur gör ni med ris, bubblor, konfetti el dyl?Vårt "bröllopsris" var ju slut i lager, så jag funderar på om man kan ta vanligt Uncle Bens? Efter vad jag förstår är det en myt att fåglar äter ihjäl sig av det (fast det är så djupt inrotat att jag har fått skäll från en kollega för att ens ha tänkt tanken), men har också hört att det lämnar fläckar på kläderna. Det vill man ju inte. Vet någon?
    ja det ÄR en myt att fåglarna ska ta skada. det påstås att riset sväller i magen och att fåglarna tom kan riskera att explodera! hahah testa att häll i ris i 37 gradigt vatten....det händer INGENTING! och har man någonsin sett ett gäng döa fåglar utanför kyrkan? eller har man sett fåglar som exploderar lite varstans? poff poff!! hahahah!!!!

nej fåglarnas magar är anpassade till att klara av hårdsmällta frön och dyl. det enda som händer, om fåglarna ens e intresserade av riset, är att de blir mätta och belåtna! det kan ajg stå ut med!!

så kasta ris och ha en underbar dag!!! det ska vi.

det här med fläckar har jag tagit på största allvar! jag har sprayat riset med vatten och sedan gnuggat i en kökshandduk....hur smidigt som helst!
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2