Corona skrev 2009-05-07 10:03:02 följande:
Slänger in en fråga till när jag ändå är i farten här inne, hur gör ni med ris, bubblor, konfetti el dyl?Vårt "bröllopsris" var ju slut i lager, så jag funderar på om man kan ta vanligt Uncle Bens? Efter vad jag förstår är det en myt att fåglar äter ihjäl sig av det (fast det är så djupt inrotat att jag har fått skäll från en kollega för att ens ha tänkt tanken), men har också hört att det lämnar fläckar på kläderna. Det vill man ju inte. Vet någon?
ja det ÄR en myt att fåglarna ska ta skada. det påstås att riset sväller i magen och att fåglarna tom kan riskera att explodera! hahah

testa att häll i ris i 37 gradigt vatten....det händer INGENTING! och har man någonsin sett ett gäng döa fåglar utanför kyrkan? eller har man sett fåglar som exploderar lite varstans? poff poff!!

hahahah!!!!
nej fåglarnas magar är anpassade till att klara av hårdsmällta frön och dyl. det enda som händer, om fåglarna ens e intresserade av riset, är att de blir mätta och belåtna! det kan ajg stå ut med!!
så kasta ris och ha en underbar dag!!! det ska vi.
det här med fläckar har jag tagit på största allvar! jag har sprayat riset med vatten och sedan gnuggat i en kökshandduk....hur smidigt som helst!