• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • elsi
    Tindragull skrev 2009-05-07 23:01:42 följande:
    Åh, vad kul! Kommer ni inte träffas alls innan vigseln?
    Nejhej!! vi bo inte ens ihop!! Riktigt courtship!! shit it's may 8th.. already..
  • Corona

Godmorgon tjejer! Här ska ni få ytterligare två anledningar till att vara glada över att ni inte är jag

Igår kväll, ca 23, när vi precis skulle gå isäng, lyckades min m2b radera hela låtlistan vi hade på Itunes, som vi ska koppla ihop med ljudanläggningen och dansa till! Fanns det en ångra-knapp? Tja - är påven muslim? Såklart inte! Så vi satt halva natten för att skapa en ny. Tur att albumen redan var inlagda.

Nu på morgonen möts jag av ett mail från kocken att han inte fått tag i vår alkoholfria fördrink, så jag måste fixa den själv om jag kan. OK, skitsak, det är bara det att det följer ett tema... och det är redan upptryckt på menykorten... och jag erbjöd mig att köpa förra veckan då jag VET att det fanns, men nej, det skulle han ordna utan problem.

Nu väntar jag bara på besked att dressingen inte kommit idag heller, det skulle inte förvåna mig ett dugg.

Väderprognosen har svängt från strålande sol till regn... hoppas den svänger igen.

Får i alla fall önska er alla en trevlig dag, den sista som ogift!

• elsi

Corona, vet ej var du bo men systemet medborgarplatsen säljer helt 0.0% fri cider/must eller NK har i mat avd längst in med cola och sånt nåt som heter Winehill Spritzer lätt kolsyrat grape jus. ELLER ring runt till ALLA hälsokost i närheten och fråga efter Amé. Det finns Apricot+grape Orange+grape. och några rosa/röda med hallon eller nåt. DET ÄR JÄTTE GOD och jag fick levararera 12 flaskor till våran Mott. för att jag VISSTE att de inte skulle kunna fixa det... de ta korkavgift (Puh för en flaska som kosta 39 spänn!)

• Corona

Tack Elsi... bor tyvärr inte i storstan och det jag är ute efter är en speciell, men ovanlig, läsksort... men det ska väl ordna sig, jag TROR att det kan finnas på Hemköp. Håll tummarna!

• Malmöbrud 2009

God morgon alla!!

Corona: ånej, var glad att du har en låtlista. Vi ska ha en sångare men vi måste ha musik emellan. Vi köper spotify för dagen, tar med trådlöst internet, bärbar dator och låter vännerna turas om att köra låtar imellan. I eftermiddag ska det testas.

Tindragull, ElinPierre, Anja1661: he he jag sov som en stock inatt. Släpade med m2b på ett body pump pass så inatt snarkade vi nog rätt rejält...

Ska iväg nu, ska sätta fast en sula på mina skor.

Jag hoppas jag hinne rlogga in här, annars gör jag det från mobilen

kramar på er

• Malmöbrud 2009

just det...

Imorgon är det dagen vi gifter oss tjejer!!!
    ihiiiiiiiiiiiiiii

• Malmöbrud 2009

just det... igår när jag skulle kolla hur det gått med det pärlhalsband jag fått av mamma som jag lämnat in för omträdning för två veckor sedan, då hade de inte ens börjat med det!!!

Tjejen bad om ursäkt, men jag sa bara "vad synd då kan jag inte ha det på mitt bröllop på lördag" då dog nästan tjejen så jag försäkrade henne om att det inte var så farligt.

typiskt. Jag köpte ett pärlarmband med såna berlocker på istället, men det var en stor grej för mig ändå.

• Corona

Åh vad tråkigt, Malmöbrud... tycker nästan att du var för snäll där, kunde de inte ha släppt vad de hade för händer för att fixa det? Inte för att det var tjejen i kassans fel, men ändå.

Idag verkar det som att lyckan vänt På en kvart har jag både fixat dressingen (till specialpris!!! ska ge tjejen i fiskdisken dagens ros i tidningen för att hon engagerat sig så i att få leveransen hit, och dessutom oombedd förhandlat om priset åt mig!) och fördrinken. Jippie, imorgon gifter vi oss!

• Corona

Ingen som skrivit något sedan jag skrev i förmiddags; ni har väl inte haft mycket att göra tjejer...?

Hursomhelst. Efter allt strul känns nu allt PERFEKT! Vi har övat i kyrkan och dukat, allt blev superbra och nu känns inget annat än förväntanspirr i magen!

Önskar er alla de underbaraste bröllopsdagarna några brudar någonsin fått uppleva Lycka till imorgon!

Kram, Corona

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2