• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Ja, det är ju bara slutspurten kvar innan bröllopet nu!
    Känns toppenbra!
    Vi hade vårt toastpar här igårkväll över ett glas vin och vi diskuterade upplägg under kvällen och sådär. Nu känns det BRA!

anja1661: Vad skönt att ni blivit nykära! Inte så mycket så här än, men jag har röda veckan och då brukar jag sällan vara kärleksfull...
    Min m2b har varit underbar under hela denna planeringsfasen och hjälpt till med det han kunnat.
    Hade han inte varit underbar, så hade jag inte gift mig med honom!
    Låter som om din riskorg blev fin. Bild?

• anja1661
    Tindragull skrev 2009-05-03 09:39:31 följande:
    Låter som om din riskorg blev fin. Bild?
    ja jag ska försöka sätta in en bild ikväll....nu hinner jag tyvärr inte. vi ska iväg.....men jag fotar den och festhäftena så lägger jag in det sen.
  • 090509

Jag har blivit förkyld!! Vaknade imorse med snurrigt huvud, nästäppa och halsont! Har ni några mirakelkurer på lut? Hjälp SNÄLLA!! Jag är beredd att prova nästan vad som helst

• soon and very soon

C-vitamin brukar ta o överdosera ett rör brus tabletter!! o vila nu, inte jobba!!!!!!!!!!!!!!!
    köp sug tabletter på apoteket en lila förpackning (som enchinagard typ)de hjälper man tar 7 första dagen o sen 4 eller nått i ett par dagar, lycka till 090509!

• elsi
    090509 skrev 2009-05-03 12:10:47 följande:
    Jag har blivit förkyld!! Vaknade imorse med snurrigt huvud, nästäppa och halsont! Har ni några mirakelkurer på lut? Hjälp SNÄLLA!! Jag är beredd att prova nästan vad som helst
    Kämpa inte emot. drick mycket, ta vatten löslig panodil (2) citron
    jus honung och varmt vatten
    Vila ås mycket du kan eller gå lägg dig tidigt, runt 21.00 sova lite sittande, då bli mindre täppt och minska risken för bihålinflammation
    deppa inte den hinna gå över till den 9 maj kram
  • 090509

Tack snälla ni för era tips!! Blir paranoid nu, har ju 3 barn som riskerar bli smittade också försöker inte kramas och pussas nu men lilltjejen vill gärna vara hos mig hela tiden.. det enda viktiga för oss den 9:e är att barnen är med oss när vi gifter oss, helst skulle vi vilja att de är med och äter gott på restaurangen också men är de sjuka får vi fixa barnvakt. Hoppas nu bara att de isf är så pass friska att de orkar 2 minuter i rådhuset! Usch, vad jag tar ut saker i förskott, så klart vi alla är friska och fräscha på lördag

• Corona

Åh vad tråkigt med förkylning. Men även om den skulle dröja sig kvar har du säkert en massa adrenalin på lördag som tar överhanden

IDAG fattade jag hur snart det är! Vi var till kyrkan på mässa för att "känna in oss" lite... och jag nästan lipade under hela gudstjänsten när jag föreställde mig solisten och vigsellöftena och ... ja, allt

He he, känner igen det där med nykär efter hippan/svensexan. Framförallt jag är så himla lycklig efter den att inget annat spelar någon roll Och sent omsider har även blivande maken börjat fatta att det finns förberedelser att ta tag i, så förhoppningsvis rullar det på i veckan.

Glöm nu inte deklarationen mitt i allt bröllopsplanerande tjejer!

• MissieA

Grattis Anja och 090509 krya på dig!!

Idag köpte vi vaserna & skålar till blommorna så skönt att ha det fixat. Imorgon ska makeupartisten testa sminket på mig. Nu har jag lagt in bilder på skorna & underkläderna i mitt galleri (svårt att ta kort på BH & trosorna men de är mycket finare i verkligheten).

Så här ser vår vecka ut:

måndag: testa sminket
    tisdag: färga bryn & fransar + plocka bryn, köpa vitt sidenband till bilen + beställa blommor till bilen
    onsdag: lediiiig dag
    torsdag: förlänga naglarna, hämta underkjolen + m2bs kläder
    fredag: dekorera lokalen heeeela dagen och koppla av under kvällen.

Säkert glömt bort något men kommer säker på det.

• Tindragull

Överdosera c-vitamin, men glöm inte att också få i dig zink! Zink är nåt av det första som urlakas ur kroppen vid en förkylning och man måste ha ordentligt med zink i kroppen för att ta upp c-vitaminen. Annars rinner den bara rätt igenom utan att hjälpa ett dugg.

Varmt te med honung och en rejäl skvätt whiskey brukar också vara ett bra tips.

Och viiiiiiiiiiiila!

090509 skrev 2009-05-03 12:10:47 följande:
  • Tindragull

Men de flesta barn orkar även om de är lite förkylda.
    Det ska nog gå bra!

090509 skrev 2009-05-03 17:05:36 följande:
    Tack snälla ni för era tips!! Blir paranoid nu, har ju 3 barn som riskerar bli smittade också försöker inte kramas och pussas nu men lilltjejen vill gärna vara hos mig hela tiden.. det enda viktiga för oss den 9:e är att barnen är med oss när vi gifter oss, helst skulle vi vilja att de är med och äter gott på restaurangen också men är de sjuka får vi fixa barnvakt. Hoppas nu bara att de isf är så pass friska att de orkar 2 minuter i rådhuset! Usch, vad jag tar ut saker i förskott, så klart vi alla är friska och fräscha på lördag
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2