• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Bröllop på gång

Hejsan!

Har haft så mycket så jag har inte haft ro att sätta mig vid datorn, men när jag går in här o läser alla era inlägg så inser jag att jag saknat er o det är så skönt att läsa om andra som är i samma stress/bridezilla-träsk som jag...

Känner att tiden rinner ifrån mig...
    Förra helgen blev jag hippad av kollegorna på fredan o lördan va jag helt väck... Tvingade mig till slut in på stan o hämtade vigselringarna, superfina!
    På söndan va jag o tränade o sen va jag o min m2b på stan o käkade middag o han passade på att gå ner på knä o fria!
    Är jätteglad att jag fick ett "riktigt" frieri, o jag svarade givetvis JA!!!

På måndan fick jag hippa nr 2, de va vännerna som överraskade o drog med mig, iförd ögonbindel, på hinderbana av skumt slag (?) o sen picnic o sen ansiktsbehandling/massage...
    De hade ju haft svårt o få ihop nån tid då de flesta kan vara med o jag trodde inte det skulle bli något, så jag blev glad (även om det var en måndag)
    Sen va jag på fotbollsmatch tisdag o onsdag jobba jag över så jag kunde vara ledig idag...
    Dagen har ju sprungit iväg men jag har ju fått en del gjort iaf... Har hämtat förlringarna som vi lämnat för putsning plus min en halv storlek större så de blir samma som vigselringen. Sen hämtade jag vigselprogram o omslaget till festprogrammet på tryckeriet, o sen hämtade jag lite attiraljer o handlade på systemet inför min m2bs svensexa som är ikväll!
    Så jag sitter allena på valborg o surfar, hur deppigt är inte det? hihi...
    Men jag hade kunnat hittat på något men kände att jag behöver va hemma o ta igen tiden jag förlorat...
    Ska sätta igång med inlagan till festprogrammet o sen pyssla lite med bordsplaceringen kanske...
    Hoppas ni har en bra valborg!

• Bröllop på gång

Glömde skriva att jag är 31 o min m2b är 33 år...

Har solat en hel del innan, ca 1-2 ggr i veckan o fått fin färg men den senaste 1-2 veckorna har jag tyvärr fått skära ner på både träning o sol till förmån för olika möten me präst/musik mm o allsköns planering så nu börjar jag både tappa färg o form känns det som...
    O jag som varit så nöjd med att gått ner 8 kg sen i februari, ska jag nu gå upp ett par kg innan bröllopet!?! Usch nej!!

Någon som kan fixa så att dygnet får fler timmar!!!???!!!
    Hinner inte med o både jobba, träna, käka, planera o sen sova, något måste bort o då har det blivit träningen...
    Plus att vi köpt färdigmat en del för att vi ej orkat laga middag... suck!
    Måste komma iväg några gånger till innan bröllopet iaf så man inte kommer dit som en halvblek tjockis... (inget fel med att ha former o så o vill inte tala illa om överviktiga, men utgår från vad som inte känns bra för mig...)

Men jag är ju supernöjd att jag har korsettliv på klänningen så jag får ju inte problemet att den sitter dåligt sen iaf...
    Pustar ut!

Nu är jag ledig fyra dagar hoppas VERKLIGEN att jag hittar motivationen o får supermycket gjort så att man kanske kan andas ut o hinna njuuuta lite också!
    Alla frågar med glimten i ögat om man börjar bli pirrig o nervös, men jag känner som vissa av er här, nästan ingenting, har inte tid att känna efter, det hoppas jag att det blir ändring på efter helgen... *håller tummarna*

• elsi

idag = sista prov på klänningen, och smekmånads "outfit" nästan klar!! Fixade menyn på restaurangen ska bli gott.
    Ringarna är klara, mycket vackra, gjord bara till oss av guldsmeden,.. unika! och Hans morgon gåva, underbar, jag grät när jag såg det
    ... måste göra vigsel listen. Bli det bra med en halv A4 2 kolumn, och jag tänkte att rulla upp den som en scroll.??vad tror ni?

Underkläder the special set!! (men inget särskilt under klänningen, det märkes), brud väsker och väska till "outfit"

nu ska jag sova..

• Tindragull

elsi: Du har ju fått gjort en hel del idag! Spännande med unika ringar!
    Vet inte om jag förstår vad du menar med vigsel list. Är det typ vigselprogram?

• elsi

ja vigselprogramm heter det... Jag kan varken svenska eller engelska nu för tiden

OMG, idag... är.. det... den ... 1... May .. och om 9, ja... 9 dagar, Var försvann tiden?

förresten jag har hittat en soloist, Some one to Watch over Me.

och Tjejer, i fall att jag inte komma ihåg nästa vecka, Ni har varit en enormt stöd för mig, det hat betytt så mycket att kunna skriva av sig och delar glädjen och sorg "anonymt"
    tusen tusen tack och Grattis till giftamålen, har underbara dagar och lev lycklig i alla era dagar,

• soon and very soon

Elsi: vad kul att det är lite smile gubbar i dina inlägg nu!!!
    skönt att vi har kunnat hjälpa till på nått sätt!
    känns klänningen bättre nu???
    Jag har inte haft ro att sitta här fast jag tror att det mesta är klart funderar o funderar varje dag,
    bröllop på G: håller med om att dygnet skulle behöva fler timmar, tyvärr har jag gått ner i vikt av all stress så fick i panik springa iväg o få den insydd 5 cm i måndags.

Hörni alla kan jag få ett råd?? är 12000 helt galet för en ring?? den är då spec gjord för mig av en guldsmed som är riktigt duktig o känd,3 diamanter i..... tvekar så men det är ju sååååå rätt.( får 5000 till ringen från mormor) Äh det är as mycket pengar som jag aldrig drömt om men det får lov att gå minklänninga kostade ju trots allt väldigt lite!
    stor kram på er alla brudar komer sakna er massor när denna resa är över *tårar i ögonen nu faktiskt* kanske kan tråden finnas kvar så man kan kika in ibland bara??
    kram igen

• ElinPierre

Tråden måste ju va kvar åtminstone direkt efter, vi måste ju höra hur alla haft det!!

• elsi

soon and very soon skrev 2009-05-01 09:09:15 följande:

Elsi: vad kul att det är lite smile gubbar i dina inlägg nu!!!skönt att vi har kunnat hjälpa till på nått sätt!känns klänningen bättre nu???Jag har inte haft ro att sitta här fast jag tror att det mesta är klart funderar o funderar varje dag, bröllop på G: håller med om att dygnet skulle behöva fler timmar, tyvärr har jag gått ner i vikt av all stress så fick i panik springa iväg o få den insydd 5 cm i måndags.Hörni alla kan jag få ett råd?? är 12000 helt galet för en ring?? den är då spec gjord för mig av en guldsmed som är riktigt duktig o känd,3 diamanter i..... tvekar så men det är ju sååååå rätt.( får 5000 till ringen från mormor) Äh det är as mycket pengar som jag aldrig drömt om men det får lov att gå minklänninga kostade ju trots allt väldigt lite! stor kram på er alla brudar komer sakna er massor när denna resa är över *tårar i ögonen nu faktiskt* kanske kan tråden finnas kvar så man kan kika in ibland bara??kram igen
    Nej, det är inte för mycket. Våra ringar är oxå unika och speciel gjorde bara för oss. En konstnärlig guldsmed är guld värt!!
    Min förlovnings ring med 0,64 carat vit nästan nästan felfri diamant, i vit guld kostade lika mycket som ett nytt kök. Min m2b 18 carat rödguld vigsel ring gick på 10,000 (fast jag fick 2,500 rabatt för vi köpa allting där) min vigselring unik formade och matcha mannens i vit guld gå på ca 5000.
    nej en vigsel ring är så personligt, det ska kännas helt rätt, inte bara aha....den ska kännas speciellt och bara för dig,
    och det spela ingen roll och det komma från Hornstull Strand eller Hov guldsmeden!!
  • ElinPierre

Lika mycket som ett nytt kök... Hihi.. Det var en BRA formulering..

• ElinPierre

Jag känner mig ALLDELES för lugn! Vet att det är saker vi inte gjort, men känner inte att det skulle bli någon katastrof om vi missar det!

Idag ska vi iväg och få en 90 minuters lång ansiktsbehandling båda två.. SÅÅÅÅ skönt!!!

I morgon hoppas jag hinna sola..

Ikväll ska vi till moster och hoppas att det inte blir allt för mycket bröllopsprat.. Man måste ju bara umgås också!!

Om det regnar kom jag på den fina iden om att "bryt sig in" (hitta någon vånlig själ med nyckel som vill släppa in oss..) i en stängd restaurang som har högt i tak, stora fönster och fin inredning. Pierre var inte så pepp på iden eftersom han jobbat på detta stora företag och fått sparken eftersom chefen inte gillade att han sa emot honoM... Så iden blev ingen succe.. Så jag får tänka på nåt annat...

Nu har förresten vädret för lördag kommit ut på yr.no . Brukar ju ändra sig.. Och jag har inte vågat kolla än

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2